Gå til innhold

Asus lanserer P55-hovedkortet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så ryddig det blei uten NB <3 Skjønner forresten ikke hvorfor de skal dekke til SB kjøleribben med en sånn plate, må da være mer effektiv uten ?

Syntes prisene var allllt for høye, kan jo like greit kjøpe x58 :p

Tenkte rundt 900Kr for P7P55D, men blir vel en priskutting etterhvert.

Da trenger vi bare i5 !

Lenke til kommentar
så 1366 sokkelen var ikke så fremtidsrettet som enn skulle tro?

så den nye 1366 sokkelen kommer til å bli faset ut om et par mnd?

Nei, LGA1366 kommer til å være med oss lenge. Denne sokkelen er for high-end desktop, workstation og servere. 32nm Gulftown 6-kjerne prosessorer kommer for LGA1366 første halvdel av 2010.

 

Edit:

LGA1156 er Intel sin mainstream sokkel. Det er denne plattformen som skal ta over for Core 2.

 

Edit 2:

Oversikten over Intel sine to sokkler:

LGA1156:

Core i3

Core i5

Core i7 8xx

 

LGA1366:

Core i7 9xx

Core i9

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar

Har P55 støtte for 6GBs SATA gjennom en ny Intel ICH sørbrikke, eller hvordan er det?

 

Har sett at du bjornh har omtalt noen problemer med Marvell 6GB SATA, og at noen produsenter derfor droppet dette, men ser at denne artikkelen sier at det er støtte for 6GB SATA på disse P7P55 kortene. :)

Endret av pcp160
Lenke til kommentar
Hvordan kan Asus forvente 2000kr for det dyreste, når man får billigere i7-hovedkort? Og da kan man kjøpe i7-920, og oppgradere senere til bedre uten å kjøpe nytt hovedkort :S

 

Definer "bedre" ? Bedre for deg, bedre for hvem da? Er 10% bedre? Eller nesten like bra?

 

Man kan jo oppgradere til "bedre" senere på et LG1156 også?

Skal jo huske på at dette er først til mølla pris.

Endret av Zelkin
Lenke til kommentar
Prisen virker jo helt bort i natta.

 

Rimeligste X58-hovedkort med LGA1366-sokkel til Core i7 koster under 1300kr. Hvorfor kjøpe i5 da???

 

 

T

 

Lite spennende X58 HK å finne for 1300-1700kr...

 

Et ting som er fint med P55 er at High End hovedkortene vil koste rundt 2500kr (+/-)

 

hmm dobbel post o.O?

Endret av Zelkin
Lenke til kommentar
Har P55 støtte for 6GBs SATA gjennom en ny Intel ICH sørbrikke, eller hvordan er det?

 

Har sett at du bjornh har omtalt noen problemer med Marvell 6GB SATA, og at noen produsenter derfor droppet dette, men ser at denne artikkelen sier at det er støtte for 6GB SATA på disse P7P55 kortene. :)

 

ASRock hadde noe problemer med 6G SATA med chipper fra Marvel. De har tydelig løst det med å slippe PCI-E kort for 6G SATA. Det skal bli interessant å se hvordan det blir med støtten for dette på det som kommer av P55 kort.

Lenke til kommentar

Jeg registrer at hovedkortene er 500,- høyere i pris enn de burde være. Regner litt med at dette er for at plattformen ikke skal kanibalisere salget av forrige generasjons hw som enda finnes i store mengder, mange grossister og butikker er avhengig av å få solgt disse til forventet pris.

Så i månedene fremover er i realiteten både x55 og x45 plattformene kunstig høyt priset.

Lenke til kommentar

leste igjennom en test med p55 hovedkortet med en i5 2.66ghz

det var nesten ingenting som skillte mellom i7 2.66 ghz

så for min del så er det bare prisen det kommer ann på.

venter spent på at core i5 prosessorene skal bli priset her til lands.

Endret av rbr
Lenke til kommentar
Disse 6GB problemene gjelder vel bare tilleggskontrollere? Jeg kan uansett ikke se noen grunn til å bruke annet enn Intel sine integrerte standardkontrollere med dagens disker, både på grunn av enkelhet og driverstøtte.

Ja, det var i grunn hvorvidt man hadde 6GBs SATA ut av Intel kontroller på P55 jeg lurte litt på, og ikke helt forstod.

 

Men tror jeg har skjønt det nå. Slik jeg forstår det er det ikke snakk om en ny ICH10 sørbrikke, men I/O delen (ICH10) har flyttet inn i den nye P55 chipen. Og denne har 6GBs SATA.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...