Gå til innhold

Konkurranse: Akamlesernes beste bilder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mange bra bilder her :D

 

Og det blir spennende å se hvem som vinner. Kan ikke si jeg misunner juryen som må slite med å sammenligne så mange bra bilder av vidt forskjellige ting, men jeg gleder meg til å se hva den kommer frem til. Etter selv å ha kikket på bildene har jeg sett meg ut 15-20 jeg synes er aktuelle for å stikke av med seieren, men å velge blandt de ville være vanskelig.

 

Lykke til til juryen.

Lenke til kommentar

Rotere bildet riktig vei bør kanskje være ett minimum...ett annet problem som jeg også sliter med er ved vann/landskap at bildet heller mot venstre eller høyre. Dette er noe man kan fikse i de fleste programmene som følger med kameraet, hvis ikke er picasa som kan lastes ned gratis på google.no ett bra tips.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

En del nybegynnere som har levert inn bildene sine i den tro om at det var et kjempebra bilde, men som kanskje faller utenfor på grunn av ting som at bildet er skeivt, synes jeg ikke noe om å kommentere nedlatende til. Fotografen har sendt inn sitt beste forsøk og synes det skal stå i respekt av det. Jeg gidder ikke å begynne noen bildekritikk her på bildene og synes derimot det var masse flotte bilder.

Som den i-siste-liten-personen som jeg er, så klarte jeg ikke å sende inn mitt bidrag, ettersom jeg fikk for meg at det var 1 Oktober som var fristen. :wallbash:

Men lykke til, til de jeg ser har en reell mulighet her ;)

Lenke til kommentar

Jeg er i hvert fald glad for at jeg ikke er dommer.

For vi er virkeligt ude i at svare på om en vinen eller maden smager bedst...

 

Nogle er bearbejdet meget, andre helt rå (som jeg antager de u-drejede er).

Men gør det selve billedet dårligere at det (endnu) ikke er efterbehandlet?

 

Der stod faktisk

"
du sender oss det beste bildet du noensinne har tatt
"

Så hvis man nu skal være hård, og læse dette helt bogstaveligt, så KAN man jo tolke det at man skulle sende det billede man faktisk tog, og ikke et efterbehandlet billede. Så med den fortolkning kan man jo starte med at frasortere alle der er efterbehandlede!! ... Men det er jo en fortolkning, så jeg synes bestemt ikke man kan tillade sig at afskrive de u-efterbehandlede af den grund, da man ikke ved hvordan den der har taget billedet har læst opgaven.

 

Skal lige skynde mig at sige at jeg ikke selv deltager, og heller ingen jeg kender har sendt ind, så jeg har ikke 'noget i klemme'.

 

Det bliver et svært arbejde for den juryen, selvom nogle selvfølgeligt hurtigt kan frasorteres, men resten...

Som sagt glad for at det ikke er mig der skal vælge.

Endret av EskeRahn
Lenke til kommentar

Sett igjennom alle bildene nå. VELDIG mange bra bilder :D

Men også mange bilder som ikke er brukt tid på, typiske facebook bilder av noen folk osv..

 

Har valgt meg ut en favoritt.. Lov til å poste?

 

 

 

Stakkars juryen XD Blir vanskelig å velge når alle bildene har forskjellig tema ;)

Endret av ThomGreen
Lenke til kommentar

Var ikke ment som nedlatende, jeg skriver hvis du leste alt at jeg sliter med samme problemet selv, og at det finnes en løsning på det.

 

En del nybegynnere som har levert inn bildene sine i den tro om at det var et kjempebra bilde, men som kanskje faller utenfor på grunn av ting som at bildet er skeivt, synes jeg ikke noe om å kommentere nedlatende til. Fotografen har sendt inn sitt beste forsøk og synes det skal stå i respekt av det. Jeg gidder ikke å begynne noen bildekritikk her på bildene og synes derimot det var masse flotte bilder.

Som den i-siste-liten-personen som jeg er, så klarte jeg ikke å sende inn mitt bidrag, ettersom jeg fikk for meg at det var 1 Oktober som var fristen. :wallbash:

Men lykke til, til de jeg ser har en reell mulighet her ;)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...