Gå til innhold

Sony utsetter ny OLED


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tviler da sterkt på at Oled er dyrere i produksjon enn led-lcd. En av hovedpunktene med oled når det presentertes for 4-5 år siden var jo at de bare kunne printes ut på plastfilm, og dermed ha minimale material- og produskjonskostnader. Men at selve utviklingen kostet mye penger.

 

Så jeg kan ærlig talt ikke skjønen hvorfor de ikke presset dette gjennom med en gang (tenk om en produsent hadde satset steinhardt på det i 2004, blitt ferdig i 2006, og fått rullet ut modeller i 2007, med en lavere produksjonskostnad, og en langt høyere bildekvalitet enn alle andre. PROFIT!

Lenke til kommentar

Det har nok mer med vanskeligheter i produksjon (stort antall kasserte paneler) og levetiden til panelene (OLED sliter veldig med dette i forhold til konkurrerende teknologier). Det hjelper lite om de er billige å produsere om levetiden er på fire til fem år. Få konsumenter er villige til å bruke penger på en TV som har halvparten av levetiden sammenlignet med LED LCD. Det blir også vanskelig å forsvare i disse miljøverntider.

Lenke til kommentar

@Flimzes:

Den OLED'en du tenker på er en annen type OLED, kalt Polymer OLED. Denne OLED'en er billig å produsere, ja, men OLED'en som ligger bak TV'r er annerledes, og heter Small Molecule OLED. Grunnen til at SMOLED er dyrere enn POLED er fordi prosessen bl.a. inkluderer et vakuum. Pluss at man for det meste bruker glass på SMOLED.

Lenke til kommentar
Jeg tviler da sterkt på at Oled er dyrere i produksjon enn led-lcd. En av hovedpunktene med oled når det presentertes for 4-5 år siden var jo at de bare kunne printes ut på plastfilm, og dermed ha minimale material- og produskjonskostnader. Men at selve utviklingen kostet mye penger.

 

Så jeg kan ærlig talt ikke skjønen hvorfor de ikke presset dette gjennom med en gang (tenk om en produsent hadde satset steinhardt på det i 2004, blitt ferdig i 2006, og fått rullet ut modeller i 2007, med en lavere produksjonskostnad, og en langt høyere bildekvalitet enn alle andre. PROFIT!

 

Dere må inderlig ikke tro at det dere får servert av disse produsente er det beste pt! Disse kyniske Onkel Skruene som sitter på toppen av disse selskapene vil helst selge markedet tomt for potensiale før de "plutselig" finner opp noe litt bedre.... Først må markedet for Full-HD-LCD-tv´er tømmes, før vi blir fortalt at det vi har i stua er noe ræl som bør byttes ut før øya blir firkanta....

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...