Gå til innhold

Corsair lanserer 128 GB minnepinne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

500 GB 2,5" ekstern disk 720 kr

130 x 80 x 12,5 mm = 130 mm3

 

128 GB minnepinne 3003 kr

102 x 39 x 18 mm = 71,6 mm3

 

Nokia 6300

106,4 x 43,6 x 11,7 mm = 54,2 mm3

 

- Minnepinnen er altså så stor at den er 32% større enn en Nokia 6300 mobiltelefon og 55% av volumet på en ekstern 2,5" harddisk.

 

post-3851-1250237205.jpg

 

- Til tross for at lagringskapasiteten bare er 1/4 av harddisken koster den over 4 ganger så mye. GB-prisen er hele 16 ganger høyere.

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke kjøpe en minnepenn med 32Gb med eSATA som koster ca 200kr mer enn 32Gb minnepenn med USB, det er jo helt rått. Det er vel OCZ sin. :) Jeg synes i hvert fall den er ekstrem kul. Gleder meg heller til flere minnepenner kommer med eSATA, eller USB 3.0 for den saks skyld. Helst eSATA. Den på 32Gb er ikke så altfor stor heller. den kan skryte av 90/30 lese/skrive hastigheter.

 

Når man kommer opp i så store kapasiteter synes jeg det er idiotisk med USB 2.0 .

Lenke til kommentar
Minnepinner har vel aldri slitt med varme.

Har nå en temmelig varm MicroSD-brikke som er montert i en "jakke" som gir den funksjon som en minnepenn. Vi kan jo reformulere litt og igjen spør hvor mye varme den utvikler, og så spør om hvor mye varme som eventuellt blir for mye for den å takle? Tåler kretsen til brikken mer enn hva plastikken måtte tåle? Plastikken låser vel inne en del varme også.

Endret av G
Lenke til kommentar

Hehe, kan ikke unngå å se for meg denne på TV Shop:

 

"Er du glemsom, stokk dum, liker datamaskiner og bor hos foreldrene dine?

 

Fortvil ikke, for her kommer dingsen som redder hverdagen. Den tar vare på minnet, fungerer som en dum stokk, og har lange overføringstider som gir deg enda en unnskyldning for å sitte lenge ved datamaskinen. Den koster uhorvelig mye penger, betaling med foreldrenes lommebok anbefales. Svarer du innen 10 dager, får du en Lars Monsen-DVD til en verdi av 99,-"

 

...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...