Gå til innhold

Zune HD er lansert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Spørs om Amerikanere ikke vil spe på $100 for en iPod Touch med lik lagring. Zune har ingenting lignende Appstore og nettsurfingen til i Touch inntil videre, eller ofre 50% lagring for funksjonaliteten til en Touch.

 

Det er en musikkspiller. jeg er sikker på at ZuneHD er et par hakk foran apple på lyd og "musikk". Og appstore er bare tull. Det virker kult i noen få dager, helt til du skjønner at du ikke gidder å sitte å spille dårlige flashgames kopier på en liten touchskjerm. Har faktisk en ipod touch selv. fikk den til jul. og utrolig nok så er batteriet ødelagt i den, så den varer maksimalt en time, kanskje 2 om jeg ikke bruker den. Dette nekter såklart apple å fikse gratis.

Lenke til kommentar
Det er en musikkspiller.

En $220 musikkspiller. Den har litt for lite funksjonalitet og lagring til å konkurrere mot hverken touch eller MP3-spillere uten en touch-skjerm, så den bommer på begge skiver med hensyn til det.

Denne har også appmarket slik som Apple sin og god nettsurfing, etter det jeg har lest... Skue ikke hunden på hårene, tror dette kan blir knall.
Marked er en ting, innhold er noe annet, det vil gjenstå å se om det blir noen velutviklede applikasjoner til dette aparatet, utvikere hos apple får jo to markeder, Touch og iPhone. Får se hva utviklere som kan trekkes mot dette til nå veldig begrensede markedspotensialet. Nettsurfingen er jeg skeptisk til, det er folka som gir oss Internet Explorer tross alt, får håpe at Opera kan gi den en utgave av sin nettleser i det minste. Endret av Trynemjoel
Lenke til kommentar
Kapasiv eller resistiv sjerm? Den ser pen ut men jeg fatter fortsatt ikke hvorfor de ikke bare gjør den om til en telefon. Rene mp3 spillere er på vei ut.

 

det kommer vel skal du se.. i lag med windows mobile 7, windows phone eller whatever så dukker det vel opp en ZunePhone tenker jeg :)

 

Sikkert et knallbra produkt, tviler vel på at ms har noen ambisjoner om å utkonkurrere touch for å si det sånn, når microsoft lanserer noe så er det automatisk en fiasko om det ikke tar over heler verden i folk flest sine øyne. Zune mp3 spillerne er merkevarebygging og kommer aldri til å gi store penger i kassa.

Lenke til kommentar

Til alle har (en god del) som ikke har klart å passe kjeften sin;

den er ikke på noen måte funksjonsfattig.

 

- Gapless playback, støtte for Apple og MS kodeker

- Tar HD video, som kan kjøpes fra Zune marketplace på XBox 360 og deretter synces og spilles av (også til HD TV gjennom dockingstasjon)

- HD radio (USA)

- WiFi (nettleser og sync)

- OLED skjerm

- Innebygget tilgang til Marketplace

- Sannsynligvis lang batteritid, grunnet OLED skjerm og Tegra chippen (visstnok kan man tyne ut 25 dager musikk ut av en netbook med den chippen)

...i tillegg kommer det spill som utnytter Tegra chippen, som visstnok skal kunne lastes ned via XBox 360, de også.

 

PS: Den ligger i samme prisklasse som Ipod Touch, bare sjekk Amazon.com.

 

Se filmen hos Youtube

Lenke til kommentar
Jippi, så for at jeg skal kunne utnytte en del av funksjonene i Zune må jeg kjøpe en Xbox i tillegg?

Nope, du kan selvfølgelig bruke det (ganske så brukervennlige) softwaret på PC'en. Det er bare en stor fordel for 360-brukere jeg følte var verdt å nevne:)

 

Og for en som hverken har Windows, 360 eller Mac?

Lenke til kommentar
Jippi, så for at jeg skal kunne utnytte en del av funksjonene i Zune må jeg kjøpe en Xbox i tillegg?

Nope, du kan selvfølgelig bruke det (ganske så brukervennlige) softwaret på PC'en. Det er bare en stor fordel for 360-brukere jeg følte var verdt å nevne:)

 

Og for en som hverken har Windows, 360 eller Mac?

 

om du forventer at alle produkter skal skreddersys for den 1% av forbrukere som sitter på linux så er det på tide å skjerpe seg litt :)

 

men alt i alt har vel zune en del funksjoner ipod ikke har.. og motsatt vei har ipod en bedre softwarebutikk.. Har ipod noen andre fordeler i forhold til zune?

 

Gleder meg til å se OLED skjermen i bruk..

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...