Kategorier
-
- Annet om digital foto og video
- Bilderedigering og programvare
- Butikker og verksteder (foto)
- Diskuter artikler (Digital foto og video)
- Filmbaserte kameraer
- Fotografering
- Fotoskrivere, utskrifter og papirkopier
- Kompaktkamera - digitalt
- Lagringsmedier
- Objektiver, filtre, blits og utstyr
- Skannere og skanning
- Speilrefleks - digitalt
- Tilbakemeldinger til Akam.no
- Videokamera
- Visuell kreativitet
![]()
|
11/08-2009 : 19:27
|
|
![]() Moderator Gruppe: Moderatorer Innlegg: 8333 Ble medlem: 12/03-2002 Medlem nr.: 10183 |
Tanken bak denne tråden er todelt. Tanken er å samle en liste over hvem og hva man burde følge på twitter om man er tilhenger av GNU/Linux og/eller fri programvare. Samtidig er det en ypperlig mulighet for å få en oversikt over GNU/Linux-brukere på forumet som også er tilstede på twitter.
Med andre ord: -Henger du på forumet her og er på Twitter? Post din Twitter-ID her. -Er du fri programvare-tilhenger eller GNU/Linux-tilhenger, og vet om gode kilder å følge innen disse temaene på Twitter? Post dem her. Jeg skal forsøke å holde førsteposten oppdattert med begge listene, og derfor er det fint om folket bruker følgende maler for å poste: CODE [b]Twitter:[/b] [url=http://twitter.com/deadcyclo]@deadcyclo[/url] [b]Hvem:[/b] cyclo på forumet CODE [b]Twitter:[/b] [url=http://twitter.com/linuxdeveloper]@linuxdeveloper[/url] [b]Hvem:[/b] Stephen Sampson [b]Hvorfor:[/b] Har stadig en rekke gode lenker til GNU/Linux-lenker GNU/Linux og fri programvare-brukere med Twitter på forumet Twitter: @deadcyclo Hvem: cyclo på forumet Twitter: @betabap Hvem: Duckers på forumet Twitter: @auduns Hvem: Izte på forum (AudunS aka Audun Sæther) identi.ca: @kingu Hvem: Spetsnaz på forumet Twitter: @hansrodtang identi.ca: @hansrodtang Hvem: Hans Rödtang aka. Rabbid paa forumet. Hvorfor: Kommer vel en rekke oppdateringer fra f.eks gnusocial og en del andre prosjekter jeg er involvert i der etterhvert. Gode GNU/Linux og fri programvare-ressurser på Twitter Twitter: @linuxdeveloper Hvem: Stephen Sampson Hvorfor: Har stadig en rekke gode lenker til GNU/Linux-lenker Twitter: @timoreilly Hvem: Tim O'Reilly (O'Reilly Media, Inc.) Hvorfor: My bra lenker. Særlig innen media og publisering, men også mye GNU/Linux Twitter: @Friprog Hvem: Friprogsenteret Hvorfor: Trenger ingen forklaring Twitter: @creativecommons Hvem: Creative Commons Hvorfor: Trenger ingen forklaring Twitter: @gisle Hvem: Gisle Aas Hvorfor: Den store norske perl-guru Twitter: @gisleh Hvem: Gisle Hannemyr Hvorfor: Må følges om du er interesert i nett, sosiale medier, frie lisenser og opphavsrett på nett Twitter: @linuxscribe Hvem: Brian Profitt Hvorfor: Linux Foundation identi.ca: @rms Hvem: Richard Stallman Hvorfor: Trenger ingen forklaring identi.ca: @forteller Hvem: Børge fra forteller.net Hvorfor: Innlegget er endret av cyclo: 15/08-2009 : 00:19 -------------------- gsmstuff.net - stedet for gratis ringetoner,wallpapers,themes,videoer,bildemeldinger til din tlf
gsmblog.net - alt du trenger å vite om symbian 3rd edition, linux, mm. gsmcellspotting[Worklog] vanntett.net - personlig kontakt, gpg, mine artikler, min programvare mm. To speak to others is to first silence those in whose name we speak (Callon) |
|
|
|
11/08-2009 : 20:13
|
|
![]() Bruker Gruppe: Medlemmer Innlegg: 172 Ble medlem: 03/01-2002 Medlem nr.: 7169 |
Twitter: @betabap
Hvem: Duckers på forumet Benytter twitter mest til passiv lytting, men.. http://istwitterdown.com/ == yes.. -------------------- Duck tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe together....
|
|
|
|
11/08-2009 : 20:28
|
|
![]() Bruker Gruppe: Medlemmer Innlegg: 172 Ble medlem: 03/01-2002 Medlem nr.: 7169 |
Vet ikke helt hva gise står for, men har mine mistanker om at det ikke har noe med friprog å gjøre.. en Perl guru er det i alle fall ikke.. Noen som kan spansk? Eventuelt fiks adressen -------------------- Duck tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe together....
|
|
|
|
11/08-2009 : 20:49
|
|
![]() Moderator Gruppe: Moderatorer Innlegg: 8333 Ble medlem: 12/03-2002 Medlem nr.: 10183 |
Hehe. Hva er vell en l fra eller til?
-------------------- gsmstuff.net - stedet for gratis ringetoner,wallpapers,themes,videoer,bildemeldinger til din tlf
gsmblog.net - alt du trenger å vite om symbian 3rd edition, linux, mm. gsmcellspotting[Worklog] vanntett.net - personlig kontakt, gpg, mine artikler, min programvare mm. To speak to others is to first silence those in whose name we speak (Callon) |
|
|
|
13/08-2009 : 18:04
|
|
|
Bruker Gruppe: Medlemmer Innlegg: 4660 Ble medlem: 03/02-2003 Medlem nr.: 22889 |
@linuxscribe
Brian Profitt, Linux Foundation -------------------- |
|
|
|
14/08-2009 : 00:25
|
|
![]() Bruker Gruppe: Medlemmer Innlegg: 417 Ble medlem: 12/06-2007 Fra: Tromsø Medlem nr.: 132169 |
Skal du ha opdateringer om Linux og åpen kildekode i microbloggformatet burde du prøve Identi.ca. Det er nesten som Twitter med åpen kildekode.
Innlegget er endret av Sn3ipen: 14/08-2009 : 00:27 -------------------- Linux bruker nr: 365199 og Ubuntu bruker nr: 18363
Joey... |
|
|
|
14/08-2009 : 01:02
|
|
![]() Bruker Gruppe: Medlemmer Innlegg: 1097 Ble medlem: 09/01-2005 Fra: Trondheim Medlem nr.: 67347 |
-------------------- |
|
|
|
14/08-2009 : 17:38
|
|
![]() Bruker Gruppe: Medlemmer Innlegg: 1019 Ble medlem: 27/03-2005 Fra: Trondheim Medlem nr.: 73623 |
et er ganske naturlig at vi på Gnu/linux fronten støtter opp om åpne standarder synes jeg. Døp om tråden til Den store GNU/Linux-folk på OMB.
Hvis man skal finne linuxfolk så er jo identi.ca plassen over alle plasser. !friprog !cc og mange andre er også representert der. Her er min liste over grupper, for det meste Linux og ymse annet. identi.ca: @kingu Hvem: Spetsnaz på forumet Andre norske linuxfolk jeg kommer på i farten: identi.ca: @forteller Hvem: Børge fra forteller.net Ellers: identi.ca: @rms Hvem: Richard Stallman Innlegget er endret av Spetsnaz: 14/08-2009 : 17:40 -------------------- En spredning av kommunismen vil i et kapitalistisk samfunn bli motarbeidet av de samme strukturer og middel som fri konkurranse. "Real pirates dont steal, they share" Kystjernbane En nettleser som støtter webstandarder: Opera |
|
|
|
14/08-2009 : 21:07
|
|
|
Bruker Gruppe: Medlemmer Innlegg: 1728 Ble medlem: 11/10-2004 Medlem nr.: 59826 |
@linuxscribe Brian Profitt, Linux Foundation Så utrolig ironisk å hete "profitt" til etternavn og jobbe for OSS -------------------- byttet nick fra Filthpig..
|
|
|
|
14/08-2009 : 21:09
|
|
Ingen dum ide. Nå har det jo kommet emacs-mode også, så da kan jeg begynne å bruke identi.ca jeg også. Bare dumt at ingen har lagd en mode som støtter begge i en timeline
-------------------- gsmstuff.net - stedet for gratis ringetoner,wallpapers,themes,videoer,bildemeldinger til din tlf
|
|
|
14/08-2009 : 21:41
|
|
![]() Bruker Gruppe: Medlemmer Innlegg: 1019 Ble medlem: 27/03-2005 Fra: Trondheim Medlem nr.: 73623 |
Du kan crossposte til twitter, men ikke kommunisere direkte fra noen annen konto over til twitter. Men hva skal du egentlig med twitter når du har identi.ca i emacs
-------------------- En spredning av kommunismen vil i et kapitalistisk samfunn bli motarbeidet av de samme strukturer og middel som fri konkurranse. "Real pirates dont steal, they share" Kystjernbane En nettleser som støtter webstandarder: Opera |
|
|
|
14/08-2009 : 21:53
|
|
a) Mange av de jeg følger er bare på twitter
b) Trenger tilgang til forumets twitter-konto Heldigvis står i hvertfall twitter pull på todo-listen, så det er lov å håpe... -------------------- gsmstuff.net - stedet for gratis ringetoner,wallpapers,themes,videoer,bildemeldinger til din tlf
|
|
|
14/08-2009 : 23:40
|
|
![]() Bruker Gruppe: Medlemmer Innlegg: 3289 Ble medlem: 08/11-2005 Fra: Eidsvoll, Norge Medlem nr.: 88216 |
Twitter: @hansrodtang
identi.ca: @hansrodtang Hvem: Hans Rödtang aka. Rabbid paa forumet. Hvorfor: Kommer vel en rekke oppdateringer fra f.eks gnusocial og en del andre prosjekter jeg er involvert i der etterhvert. -------------------- |
|
|
|
![]() ![]() |
1 bruker(e) leser i emnet (1 gjester og 0 anonyme brukere)
0 medlemmer:
|
Lo-Fi-versjon | Klokken er nå: 09/02-2010 : 18:05 |

11/08-2009 : 19:27