Gå til innhold

Test: Enermax Eco 350 W


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere gjør mye bra med PSU-tester for tiden, så her er litt småpirk som belønning (:p):

nesten alt av strøm linjene kan tilby.

Orddelingsfeil, skal være "strømlinjene".

noe som en helt vanlig praksis

Her har du glemt en "er"?

På innsiden ligger strømforsyningen helt åpent.

helt åpen? Ikke helt sikker.

Strømforsyning er mattlakkert i sort

Strømforsyningen.

kommer fallene ut av vår testbenk

Fallende.

Et dypdykk på de forskjellige linjene, avslører

Stryk komma.

hverken produsentens løfter eller resultatene vi får frem, tilsier noe i retningen unik miljøvennlighet.

Samme.

Lenke til kommentar
Hehe.. Han skriver denne flotte produkt-testen og får dette som takk :)

Vet ikke om du også siktet til mitt innlegg(?), men jeg er faktisk genuint interessert i hva slags kabling psu'er byr på. Det var altså ikke utidig "pirk" fra min side i allefall :)

 

Dog kan jeg (også) styre min begeistring for "rettskrivings" påpekninger. Men denslags er visst veldig utbredt i akuratt denne delen av hw-forumene har jeg merket.

Lenke til kommentar
Savner at dere nevner hvilke kabler/kontakter denne psu'n har, f.eks. PCI-e 6pin? og/eller 8pin(4+4)EPS 12V ?

 

Er meget enig med denne, hvordan kan en skrive om en strømforsyning og glemme? å nevne dette???

 

Kanskje det skulle vært en standard, en mal, på hva som skal nevnes på tester av samme type utstyr?

 

Ikke missforstå, jeg setter meget pris på at ting ikke er helt A4,..

Lenke til kommentar
Grei test - men - hvor kan man som normann kjøpe enermax psu da (utenom pixmania).

 

Ja, det der er litt synd, Modu82+ er blant markedets mest stillegående, og enermax er jevnt over et ganske solid merke

 

Ellers fra anmeldelsen

 

"Det som derimot er temmelig unormalt, er at du faktisk får tilgang på nesten alt av strøm som linjene kan tilby. En samlet utgangseffekt på 324 Watt betyr at det er relativt få ampere som "forsvinner", noe som er en helt vanlig praksis på markedet."

 

Jeg skjønner ikke helt hva den setningen betyr? Er samme ting unormalt og vanlig praksis? Eller er det noe jeg har misforstått?

 

AtW

Lenke til kommentar
Det er unormalt at du får så mye ut av linjene, vanlig praksis er at amperene "forsvinner". Avsnittet var litt tungt å tygge, det skal jeg inrømme.

 

Ok, da er jeg med, men er det så uvanlig? Denne har 90% av maks kapaistet på 12V, mitt inntrykk er at de senere årene har det blitt ganske vanlig at 12V har en andel av den totale kapasiteten som er i den størrelsesordenen?

 

AtW

Lenke til kommentar

Det siktes til +12 V-linjene alene, ikke strømforsyningens totale effekt :-)

 

Hver linje har 17 A, totalt 27 A. Dermed er forsvinner bare 7 Ampere. Flere ganger har jeg sett strømforsyninger hvor så mye som 25 Ampere "forsvinner".

Endret av Nilsen
Lenke til kommentar
Det siktes til +12 V-linjene alene, ikke strømforsyningens totale effekt :-)

 

Hver linje har 17 A, totalt 27 A. Dermed er forsvinner bare 7 Ampere. Flere ganger har jeg sett strømforsyninger hvor så mye som 25 Ampere "forsvinner".

 

Ok, nå tror jeg at jeg skjønne hva du mener, men jeg ser på det som et ikke-poeng i de fleste tilfeller, det med rails er jo som oftest bare en vilkårlig inndeling fra produsenten, og har ingen praktisk innvirkning. De fleste forskyninger har i praksis en stor rail, som er den totale 12V-kapasiteten, og om de ikke har det, så har de gjerne bare en sikring eller liknende på hver rail, og man ønsker jo at den skal være størst mulig (eller nærmest mulig den totale 12V-kapasiteten), så jo flere Ampere som "forsvinner" jo bedre. En hypotetisk forskyning på totalt 20A, med 12V1 på 20A og 12V2 på 20A er bedre enn en på 20A der 12v1 er 10A og 12V2 er 10A

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg er absolutt ening med deg, men i dette tilfelle ville jeg påpeke dette fordi det ofte er slik at produsentene "lurer" på seg hefite spesifikasjoner, selv om du ikke får nytte av disse i praksis.

 

Hovedgrunnen til inndelingen av rails på denne måten er rett og slett fordi ATX 2.2-standarden sier at ingen +12 V-linjer skal være større enn 18 A. Det er riktig nok ikke alle produsenter som følger dette rådet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...