Gå til innhold

Microsoft skjerper seg på HTML


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Vi har gjennomgått standardene og har kommet frem til at WMV er et mye bedre egnet format til <video> tagen enn både theora og h.264. Derfor vil vi implementere denne støtten i IE9 og det burde alle andre nettleserprodusenter også gjøre".

 

Heldigvis har konkurrentene fått såpass markedsandel at MS forhåpentligvis ikke tørr dra et sånt stunt.

 

For all del, gode nyheter! Og hvis de i tillegg kunne brukt den hemmelige bakdøren alle Windows-versjoner har og avlivet IE6 en gang for alle hadde jeg blitt overlykkelig!

Lenke til kommentar

Microsoft har alltid vært blant de mest aktive til å utvikle web-standarder, dette er ikke noe nytt og vinklingen til HW.no om at dette vitner om en generell forbedring oss MS er helt uten grunnlag.

Problemet med MS er at de ikke støtter disse web-standardene i sin egen nettleser. Det er det virkelige problemet, og denne saken tyder ikke på noen endring der.

 

Altså ikke noe nytt i denne saken. Vekk meg når reell praktisk støtte for standardene er på plass i IE.

Lenke til kommentar

"Microsoft skjerper seg på HTML

 

Microsoft viser nå større interesse for webstandarder enn tidligere."

 

Det kan hende at Microsoft skjerper seg på HTML og viser større interesse for webstandarder enn tidligere...

 

Men jeg ser ikke noe i denne artikkelen som tyder på det. Microsoft har alltid holdt et øye med webstandardene, de har bare ikke regnet det som viktig å følge dem helt. Ingenting i denne artikkelen som antyder at Microsoft vil bruke ressurser på å fullt ut støtte standarden uten å "utvide" den som de så langt har hatt tradisjon for å gjøre.

Lenke til kommentar
Microsoft har alltid vært blant de mest aktive til å utvikle web-standarder, dette er ikke noe nytt og vinklingen til HW.no om at dette vitner om en generell forbedring oss MS er helt uten grunnlag.

Problemet med MS er at de ikke støtter disse web-standardene i sin egen nettleser. Det er det virkelige problemet, og denne saken tyder ikke på noen endring der.

 

Altså ikke noe nytt i denne saken. Vekk meg når reell praktisk støtte for standardene er på plass i IE.

Hvorfor skulle de utvikle web-standarder om de ikke bruker dem selv? Og hva nytte er en standard om den ikke støttes av den markeds dominerende nettleseren?

Lenke til kommentar
Microsoft har alltid vært blant de mest aktive til å utvikle web-standarder, dette er ikke noe nytt og vinklingen til HW.no om at dette vitner om en generell forbedring oss MS er helt uten grunnlag.

Problemet med MS er at de ikke støtter disse web-standardene i sin egen nettleser. Det er det virkelige problemet, og denne saken tyder ikke på noen endring der.

 

Altså ikke noe nytt i denne saken. Vekk meg når reell praktisk støtte for standardene er på plass i IE.

Hvorfor skulle de utvikle web-standarder om de ikke bruker dem selv?

Jeg vet ikke hvorfor de gjør det.

Kunne alltids ha synset litt om hvorfor, men ser ikke hva det skulle tjene.

Og hva nytte er en standard om den ikke støttes av den markeds dominerende nettleseren?

Begrenset. Det er derfor IE sin elendige standardstøtte er et så stort problem.

Lenke til kommentar

IE har tapt enormt med terreng de siste årene. Microsoft må rett og slett starte med EEE-taktikken på nytt. Antagelig på en mild måte ved å implementere theora/ogg i <video>- og <audio>-taggene pluss støtte for WMV og WMA. Deretter ved å svekke theora/ogg-implementasjonen og styrke WMV/WMA-implementasjonen med "utvidede funksjoner" og sånn baller det på seg til en ny EEE-episode i tilfelle IE får økte markedsandeler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...