Gå til innhold

Miniversjon av Nokia N97 på vei?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Typisk at de skal lansere en slik telefon når jeg nettopp har kjøpt N97. Syntes nemlig N97 er litt for stor for min smak, og hva søren skal jeg med joysticken når det er touchscreen? Selvfølgelig, Linsedeksel og 32GB minne er å foretrekke, så kanskje ikke så ille at jeg kjøpte N97 orginal likevel :p

Lenke til kommentar
Hva er galt med S60 da? At det ikke har flashy menyer og animasjoner?

 

Vel tror nok denne modellen også har en utdatert versjon av Symbian, men Nokia har allerede startet utfasingen, og har flyttet fokus over på en helt ny Symbian variant.

 

Hva som er galt med S60? Hva er bra med S60?

Lenke til kommentar
Hva er galt med S60 da? At det ikke har flashy menyer og animasjoner?

 

Vel tror nok denne modellen også har en utdatert versjon av Symbian, men Nokia har allerede startet utfasingen, og har flyttet fokus over på en helt ny Symbian variant.

 

Hva som er galt med S60? Hva er bra med S60?

 

Ganske åpen platform. Ett hav av apps. Stabilt. Lite krevende, også over tid.

 

Windows Mobile er tregt og sluggish over tid, litt for lukket enda. Buggete. Og krever mye av telefonen. (Nå vet jeg ikke åssen 6.5 er)

 

Apple. Lukket, lukket og lukket... Apple bestemmer hva DU skal ha på DIN telefon.

Lenke til kommentar
Hva er galt med S60 da? At det ikke har flashy menyer og animasjoner?

 

Vel tror nok denne modellen også har en utdatert versjon av Symbian, men Nokia har allerede startet utfasingen, og har flyttet fokus over på en helt ny Symbian variant.

 

Hva som er galt med S60? Hva er bra med S60?

 

Ganske åpen platform. Ett hav av apps. Stabilt. Lite krevende, også over tid.

 

Windows Mobile er tregt og sluggish over tid, litt for lukket enda. Buggete. Og krever mye av telefonen. (Nå vet jeg ikke åssen 6.5 er)

 

Apple. Lukket, lukket og lukket... Apple bestemmer hva DU skal ha på DIN telefon.

 

Som jeg skulle sagt det selv Sinnapels! :thumbup:

Lenke til kommentar
Hva er galt med S60 da? At det ikke har flashy menyer og animasjoner?

 

Vel tror nok denne modellen også har en utdatert versjon av Symbian, men Nokia har allerede startet utfasingen, og har flyttet fokus over på en helt ny Symbian variant.

 

Hva som er galt med S60? Hva er bra med S60?

 

Ganske åpen platform. Ett hav av apps. Stabilt. Lite krevende, også over tid.

 

Windows Mobile er tregt og sluggish over tid, litt for lukket enda. Buggete. Og krever mye av telefonen. (Nå vet jeg ikke åssen 6.5 er)

 

Apple. Lukket, lukket og lukket... Apple bestemmer hva DU skal ha på DIN telefon.

 

Windows mobile er alt annet enn tregt. Da tror jeg ikke du har prøvd en moderne windowsmobil, hvis det er ditt inntrykk. Symbian derimot, tregt, tregt og atter tregt. Bug, bug og atter bug. S-60 har en minnehåndtering som blir overgått av selv de dummeste av de dumme telefonene. Og en Symbian S60 telefon, må garantert restartes med jevne mellomrom. Menyene, og hele strukturen på en Symbian-s60 telefon, er ulogiske og triste. Men det absolutte ankepunktet til symbian er at det er tregt.

Lenke til kommentar
Windows mobile er alt annet enn tregt. Da tror jeg ikke du har prøvd en moderne windowsmobil, hvis det er ditt inntrykk. Symbian derimot, tregt, tregt og atter tregt. Bug, bug og atter bug. S-60 har en minnehåndtering som blir overgått av selv de dummeste av de dumme telefonene. Og en Symbian S60 telefon, må garantert restartes med jevne mellomrom. Menyene, og hele strukturen på en Symbian-s60 telefon, er ulogiske og triste. Men det absolutte ankepunktet til symbian er at det er tregt.

WM er tregt, det som derimot ikke er så tregt er HTCs Touch Flo-UI de har laget selv og lagt over forå skjule hvor guffent WM er. Jeg skal ikke si at Symbian S60 er så vanvittig mye raskere, men i mine øyne er det kjappere, og enklere å bruke ikke minst.

 

Og før jeg hører mas om tweaking og flashing av ROM etc. så spiller det ingen rolle ettersom man må sammenligne telefonen ut av boksen for å gjøre det på en rettferdig måte.

Lenke til kommentar
WM er tregt, det som derimot ikke er så tregt er HTCs Touch Flo-UI de har laget selv og lagt over forå skjule hvor guffent WM er. Jeg skal ikke si at Symbian S60 er så vanvittig mye raskere, men i mine øyne er det kjappere, og enklere å bruke ikke minst.

 

Og før jeg hører mas om tweaking og flashing av ROM etc. så spiller det ingen rolle ettersom man må sammenligne telefonen ut av boksen for å gjøre det på en rettferdig måte.

 

Ta deg en tur på butikken og prøv en av de nye windows telefonene. Du kommer til å få en ahaopplevelse. Og nettopp forskjellige UI er jo det geniale med WM. Skjønner at du roper opp om å diskvalifisere denne muligheten, for den mangler helt på S60. Prøv en WM med Spb-mobileshell installert, og du kommer til å få deg en uhyggelig overraskelse. Og det å sammenligne telefoner ut av boks har aldri vært regelen her på amobil, der man unnskylder manglende kalkulator, manglende smilys, osv.. med gratis 3.parts programvare.

 

"Årsaken skal være at de ville komme en konkurrent med liknende planer i forkjøpet"

 

Liknende planer? Å lage enda en mobiltelefon med krumramme og tastatur med bittelitte granne andre mål? Fort, fort, før alle andre har gjort det enda en gang!

 

Ja, har hørt rykter om at HTC skal lage miniversjoner av alle sine mobiler... hehehe... Men der ble de jaggu slått på målstreken av Nokia :)

Endret av poe
Lenke til kommentar
WM er tregt, det som derimot ikke er så tregt er HTCs Touch Flo-UI de har laget selv og lagt over forå skjule hvor guffent WM er. Jeg skal ikke si at Symbian S60 er så vanvittig mye raskere, men i mine øyne er det kjappere, og enklere å bruke ikke minst.

 

Og før jeg hører mas om tweaking og flashing av ROM etc. så spiller det ingen rolle ettersom man må sammenligne telefonen ut av boksen for å gjøre det på en rettferdig måte.

 

Ta deg en tur på butikken og prøv en av de nye windows telefonene. Du kommer til å få en ahaopplevelse. Og nettopp forskjellige UI er jo det geniale med WM. Skjønner at du roper opp om å diskvalifisere denne muligheten, for den mangler helt på S60. Prøv en WM med Spb-mobileshell installert, og du kommer til å få deg en uhyggelig overraskelse. Og det å sammenligne telefoner ut av boks har aldri vært regelen her på amobil, der man unnskylder manglende kalkulator, manglende smilys, osv.. med gratis 3.parts programvare.

 

Como?

 

Jeg har prøvd stort sett det som ekstisterer av WM-mobiler frem til de som eventuelt måtte ha havnet i butikkene siden slutten av juli, så jeg _vet_ faktisk hva jeg snakker om. Jeg har heller aldri påstått at S60 er legendarisk mye bedre enn WM, min påstand baser på personling erfaring er at S60 per i dag er foran WM når det kommer til brukervennlighet og respons. WM blir i mine øyne hakket for knotete, og henger seg akuratt litt for lenge til at det blir irriterende.

 

Og hva i alle dager har dette med Amobil å gjøre? Jeg tror ikke jeg liker Amobils tester og journalistikk så veldig mye bedre enn deg, men om du ønsker å klage til dem anbefaler jeg deg å henvende deg til dem via mail eller telefon. Ikke hyle rundt i alle trådene på forumet. Du er kjent for å være en av forumets største kverrulanter og troll, men kan du ikke i det minste _prøve_ å holde deg til saken? Om Amobil skriver er dårlig artikkel, hva i alle dager har det med meg å gjøre?!

Lenke til kommentar

Kjøper du en nyere HTC så sitter du fint i det. Htc's "Touch Flo 3D" er ett minnesluk av en annen verden. Kan sammenlignes med eldre versjoner av FireFox.

 

Så argumentet mot at "S60 er så gammelt" er det at det ikke har flashy menyer og fancy effekter?

 

Har du også en kilde på at Nokia faser ut S60? Eller har du finni på dette selv?

Lenke til kommentar
Kjøper du en nyere HTC så sitter du fint i det. Htc's "Touch Flo 3D" er ett minnesluk av en annen verden. Kan sammenlignes med eldre versjoner av FireFox.

 

Så argumentet mot at "S60 er så gammelt" er det at det ikke har flashy menyer og fancy effekter?

 

Har du også en kilde på at Nokia faser ut S60? Eller har du finni på dette selv?

 

Prøv å beveg det utenom amobil sin verden og du vil oppdage at S60 ikke er "himmelen på jord".

 

Og med Windows kan man tune sitt UI, slik at det blir optimalt til ditt bruk. Har tidligere nevnt Spb mobileshell, men finnes mange andre varianter.

 

Jeg kunne godt gitt deg en link, men vil ikke ødelegge for amobil, som sikkert får somlet seg til å skrive en artikkel om dette snart. Nyheten ble sluppet for flere dager siden, ikke det at det er noen stor nyhet da Nokia selv har sagt dette for ca ett år siden. Men da skulle vel den nye varianten allerede vært klar, men er tydeligvis forsinket.

Lenke til kommentar
Har du også en kilde på at Nokia faser ut S60? Eller har du finni på dette selv?

At S60 skal fases ut til fordel for en ny plattform basert på Symbian Foundation ligger nok i kortene, men de første telefonene basert på denne kodebasen er nok i alle fall et år unna. Hvorvidt konkurransesituasjonen tilsier at de (utelukkende) tør å starte helt på scratch hva programmeringsmodell angår eller om det vil finnes telefoner med bakoverkompatibilitet for S60 får tiden vise.

 

Hvis det ikke blir noen bakoverkompatibilitet blir det forsåvidt interessant å se hvordan de posisjonerer "nye Symbian" i markedet og i forhold til utviklere. Det vil kanskje være fristende å flytte S60 nedover i næringskjeden, men da tror jeg muligens de vil slite med adopsjonen i forhold til WM og Android (og evt. LiMo) så jeg tipper at i alle fall Nokia vil forsøke å komme med en massemarkedsmodell så tidlig som mulig.

Endret av qwert
Lenke til kommentar
Har du også en kilde på at Nokia faser ut S60? Eller har du finni på dette selv?

At S60 skal fases ut til fordel for en ny plattform basert på Symbian Foundation ligger nok i kortene, men de første telefonene basert på denne kodebasen er nok i alle fall et år unna. Hvorvidt konkurransesituasjonen tilsier at de (utelukkende) tør å starte helt på scratch hva programmeringsmodell angår eller om det vil finnes telefoner med bakoverkompatibilitet for S60 får tiden vise.

 

Hvis det ikke blir noen bakoverkompatibilitet blir det forsåvidt interessant å se hvordan de posisjonerer "nye Symbian" i markedet og i forhold til utviklere. Det vil kanskje være fristende å flytte S60 nedover i næringskjeden, men da tror jeg muligens de vil slite med adopsjonen i forhold til WM og Android (og evt. LiMo) så jeg tipper at i alle fall Nokia vil forsøke å komme med en massemarkedsmodell så tidlig som mulig.

 

Symbian er moden for en total overhaling, og den kommer. S60 vil nok forsvinne som dugg for solen, og jeg tror egentlig vi skal være glade for det. Men en ting er klart, og det er at Symbian ikke lengre er alene om smarte operativsystem for mobiltelefoner, men vil møte sterk konkurranse fra Android og WM 7.

Skulle jeg tippe en vinner her, så heller det mot Windows. De har allerede tilnærmet monopol på hjemmepc-markedet, og det vil absolutt tale til deres fordel. De har også kapitalen som skal til for å ta opp kampen.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...