Gå til innhold

Test: Samsung I8910 Omnia HD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er nok for stor for min del, dessuten synes jeg valget av Symbian er merkelig i dagens marked. Har også sett noen bilder tatt med telefonen å må si meg mindre imponert, når man ser bildene stort er de til tider uskarpe.

Men telefonen er fin den, men jeg synes de skulle lagt mer jobb i ikon designet da den fremstår litt barnslig.

 

Dere glemte forresten å nevne at skjermen er svak ute i solen...

Endret av mobifil
Lenke til kommentar

Hvis det ikke hadde vært for at jeg er så utrolig fornøyd med iPhone...pluss at den integrerer veldig bra med Macen(e) mine så helt soleklart Omnia HD på meg! Bare skjermen er jo helt utrolig!

 

Hvis nå bare samsung kan stable på bena en plattform lik den Apple har og legge inn støtte for noen lossless formater. Da skal jeg for alvor prøve ut en!

Lenke til kommentar

mobifi; nevn en eneste telefon som er i nærheten til å ta bedre bilder da ;) SE sine bilder er helt latterlig på farger iallefall. Nokia n95 er den eneste som kommer close.

 

Og siden Nokia har 38,5% av verdens markedet, med symbian, er det egentlig så rart at de valgte det da? Det fungerer jo fantastisk.

Lenke til kommentar
mobifi; nevn en eneste telefon som er i nærheten til å ta bedre bilder da ;) SE sine bilder er helt latterlig på farger iallefall. Nokia n95 er den eneste som kommer close.

 

Og siden Nokia har 38,5% av verdens markedet, med symbian, er det egentlig så rart at de valgte det da? Det fungerer jo fantastisk.

 

mulig den versjonen der av symbian er bra.. men min mor har kjøpt express music 5800 mobilen fra nokia.. og herregud for et møkkasystem. Over alt må man trykke to ganger fordi det kommer opp en meny, blir som og høyreklikke i windows for å åpne en mappe, i tillegg har den lite brukervennlige menyer ellers.. Rotete greier, men jeg regner med dette touchwiz fra Samsung gjør det hele mye bedre, men å kalle alt som er symbian fantastisk :p Prøv nokia 5800 så har en motbevist det.. Eller som du sier så fungerer det jo, det er bare lite brukervennlig.

Lenke til kommentar
Nokia n95 er den eneste som kommer close.

 

Er rimelig sikker paa at N97 tar minst like gode bilder enn N95. Er ihvertfall det jeg har lest rundt om kring ;)

 

Ellers merker jeg jo at jeg angrer litt paa at jeg ikke kj0pte denne istedetfor N97, men saa syntes jeg heller ikke at Symbian(uten touchwiz) er saa aller verst heller.

Lenke til kommentar

Jeg har brukt proff telefoner i mange mange år.. og har brukt alle 3 generasjoner av iPhone... kjøpte iPhone 3GS for noen dager siden.. har brukt Omnia HD i ca. 2 mnd nå..

 

Det er kun en ting å si. Omnia HD er den mest fantastiske telefonen jeg har hatt til dags dato! Jeg klarer ikke å forstå at folk kan pirke på denne telefonen. Skjermen er fantastisk og telefonen er faktisk ikke så mye større enn iPhone.

 

Hele poenget med en proff telefon er at man skal kunne taste inn på en effektiv og grei måte (i tillegg til masse annet seff.. og alt det har Omnia også).. men denne telefonen er en DRØM å taste på.. vibreringen i skjermen når man trykker er fantastisk. Har også testet HTC touch HD i et halvt år, og dette er en helt annen verden når det gjelder Omnia HD!

 

Skjermen er jo noe av det mest vanvittige jeg har vært borti. Kameraet er faktisk såppass bra at man kan ta bilder som kan brukes til noe! HD videorecording er sykt bra!

 

Dette ER verdens beste proff telefonen!

 

The end! :)

Lenke til kommentar

Jeg har lurt endel på om jeg skal kjøpe Iphone eller Omnia HD en stund. Omnia HD hadde et forsprang frem til jeg leste at samtale kvaliteten ikke var bra, og dette er noe jeg har lest flere ganger på flere tester.

Jeg begynte og lure på om Omnia HD er en telefon for personer som elsker high tech men ikke har spes mange venner. Jeg bruker telefonen flittig som jobbtelefon, det krever at samtalekvaliteten er bra.

I denne testen står det at telefonen har bra lyd kvalitet på samtaler, kan noen av dere i forumet bekrefte dette? Jeg blir litt skeptisk med forskjellig feedback på samtale kvalitet.

 

mvh,

 

MW

Lenke til kommentar
Jeg har lurt endel på om jeg skal kjøpe Iphone eller Omnia HD en stund. Omnia HD hadde et forsprang frem til jeg leste at samtale kvaliteten ikke var bra, og dette er noe jeg har lest flere ganger på flere tester.

Jeg begynte og lure på om Omnia HD er en telefon for personer som elsker high tech men ikke har spes mange venner. Jeg bruker telefonen flittig som jobbtelefon, det krever at samtalekvaliteten er bra.

I denne testen står det at telefonen har bra lyd kvalitet på samtaler, kan noen av dere i forumet bekrefte dette? Jeg blir litt skeptisk med forskjellig feedback på samtale kvalitet.

 

mvh,

 

MW

 

For min del så har jeg aldri hatt noe særlig problem med samtalene? Synes lydkvaliteten er helt grei :) SUPER telefon, du vil ikke angre hvis du kjøper denne!

Lenke til kommentar

Jeg er litt skeptisk bare fordi det er Samsung..

Har ofte blitt imponert over spesifikasjonene på Samsung telefoner tidligere, problemet er bare helt elendig oppfølging på programvare biten? Sjeldne oppdateringer, ei heller fiks av bugs og andre små irriterende feil i programvaren, virker for meg som Samsung ikke bryr seg om kundene etter de har betalt for telefonen?

 

 

Nokia kan komme med Symbian og programvare oppdateringer over 1år etter at mobilen kom på markedet, Samsung slutter med oppfølgingen en måned etter at telefonen har blitt lagt ut for salg? :thumbdown:

 

 

Dette er uten tvil et teknologisk vidunder, og Symbian OS er ikke nødvendigvis så negativt.. Men da må det få oppfølging, bugsfiks og oppdateringer, noe jeg er svært skeptisk til at Samsung leverer.

Lenke til kommentar

La oss nå bare få det sagt en gang for alle: smaken er som baken!

Men Symbian pr. dags dato som ett fullt touch OS er ikke optimalt, touchwiz eller ikke. Det er her denne telefonen feiler, Symbian har dessuten begrensninger hva anngår programmer - å da spesielt Symbian på en Samsung. En annen ting som bekymrer meg er når bugs begynner å dukke opp i denne telefonen, Samsung er nemlig elendige på software oppdateringer. Nokia N97 (en annen Symbian telefon) har allerede fått software oppdateringer.

 

sindrejl: Sony Ericsson Satio er snart på markedet og tar bedre bilder. Nokia N86 8MP tar da vell like bra bilder. Nå er dog kameradelen på en telefon en fillesak for meg, å ta bilder bruker jeg skikkelige kameraer til.

Lenke til kommentar
mobifi; nevn en eneste telefon som er i nærheten til å ta bedre bilder da ;) SE sine bilder er helt latterlig på farger iallefall. Nokia n95 er den eneste som kommer close.

Tviler på at noen som helst mobil kan matche mitt 5 år gamle Canon Ixus 50, men det er jo min mening. :p

 

Samsung Omnia HD har et GANSKE så rått kamera, som er verdt å sjekke ut :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...