Gå til innhold

LG vokser mest


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

SE satser jo på Norden, fordi det er nesten bare der de selger bra i det hele tatt :-P Bare synd vi ikke utgjør noe særlig med folk :-)

 

Men kan noen si meg her... Hvorfor mener folk at OSet til Iphone er det største, når hele Iphone bare har 1,9% av salget, og Nokia som har Symbian, pluss flere merker har Symbian?

Lenke til kommentar

Nok en lavkvalitetsartikkel fra Amobil med Silje Gomnæs i spissen. Det ser ut til at dere har misforstått store deler av den svenske artikkelen dere oversetter. Dere ser heller ikke ut til å vite forskjell på prosent og prosentpoeng eller andel og salgsvolum.

 

I løpet av ett kvartal har Nokia øket sin markedsandel med fem prosent, og har nå en totalandel på 38,5 prosent av verdens mobilmarked.

- Nei, de har økt sin markedsandel med 2,3 prosentpoeng siden første kvartal.

- De fem prosentene dere snakker om er Nokias beregninger av det globale salget av mobiler totalt, som har steget til 268 millioner enheter.

 

Koreanerne gikk opp 14 prosent siden forrige kvartal, og har nå 19,5 prosent av totalmarkedet.

- Nei, Samsung har økt sitt salg av mobiler med 14 prosent siden forige kvartal.

- Samsung sin markedsandel er økt med 0,4 prosentpoeng siden første kvartal.

 

Enda mer imponerende er LG, som siden første kvartal i år har økt sin andel med hele 32 prosent. Selskapets markedsandel ligger nå på 11,5 prosent.

- Nei, LG har økt salg av mobiler med 32 prosen.

- LG har økt sin markedsandel med 1,6% siden første kvartal.

 

 

Amobil, dette er flaut, og denne artikkelen stiller seg i en lang rekke artikler som inneholder grove faktafeil. Det blir bare fler og fler.

 

Kilder:

Amobils oppsummering av 1. kvartal

Amobils kilde for denne artikkelen, Mobil.se sin oppsummering av andre kvartal

Endret av genser
Lenke til kommentar
Nok en lavkvalitetsartikkel fra Amobil med Silje Gomnæs i spissen. Det ser ut til at dere har misforstått store deler av den svenske artikkelen dere oversetter. Dere ser heller ikke ut til å vite forskjell på prosent og prosentpoeng eller andel og salgsvolum.

 

I løpet av ett kvartal har Nokia øket sin markedsandel med fem prosent, og har nå en totalandel på 38,5 prosent av verdens mobilmarked.

- Nei, de har økt sin markedsandel med 2,3 prosentpoeng siden første kvartal.

- De fem prosentene dere snakker om er Nokias beregninger av det globale salget av mobiler totalt, som har steget til 268 millioner enheter.

(...)

Kanskje på tide å lære seg forskjellen på prosent og prosentpoeng.

 

Foreslår en liten titt i mattebøkene dine er ett fint sted å begynne

 

Edit: Mulig jeg er raskt ute med å svare her da jeg ikke finner igjen quoten din, dvs er ingen tekst som passer så hvis artikkelen er redigert en gang ekstra er det mulig jeg tar komentaren ut av sammenheng. Men en økning fra 36,5 til 38,5% er ihvertfall en økning på ca 5,5% eller 2 prosentpoeng.

Endret av bOMS
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...