Gå til innhold

Autooversettelse betyr mer spam


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Messagelabs konkluderer med at automatiske oversettelsestjenester medfører en økning i spam på rundt 13 prosent i løpet av noen få måneder.

Hæ?

 

Fra når til når? Oversettelsestjenester har vel gradvist vokst frem over en lang rekke år.

 

Om det er jeg som misforstår så sett meg gjerne på plass, men den setningen der virket meningsløs uten mer informasjon.

Lenke til kommentar

Hvordan setter dere opp dette regnestykket? ;)

Spam utgjør rundt 90 prosent av all e-post på verdensbasis, og i en del Europeiske land har mengden passert 95 prosent. Situasjonen, ifølge Messagelabs, skal være verst i land som Frankrike (53 prosent), Tyskland (46 prosent) og Nederland (25 prosent). Tallene i parantes er andel oversatt spam i de aktuelle landene.

 

Hvis Frankrike er verstemann i Europa med 53% spam, hvor kommer da 90% og 95% fra?

Lenke til kommentar
Hvordan setter dere opp dette regnestykket? ;)
Spam utgjør rundt 90 prosent av all e-post på verdensbasis, og i en del Europeiske land har mengden passert 95 prosent. Situasjonen, ifølge Messagelabs, skal være verst i land som Frankrike (53 prosent), Tyskland (46 prosent) og Nederland (25 prosent). Tallene i parantes er andel oversatt spam i de aktuelle landene.

 

Hvis Frankrike er verstemann i Europa med 53% spam, hvor kommer da 90% og 95% fra?

90% er total andel søppelpost, 53% er andel oversatt søppelpost.

 

Til forfatteren kan det forresten nevnes at man på norsk ikke bruker stor forbokstav i nasjonalitetsadjektiv, og at parentes ikke staves "parantes".

Lenke til kommentar
Hmm, siste linja i min egen quote svarer på mitt eget spørsmål. Tror jeg skal ta en bolle og lese oppgaven nøyere neste gang ;)

Ikke bare du som stusset på denne. Ville postet hvis ikke du hadde kommet meg i forkjøpet.

 

Vi deler bollen. Jeg skal ha agurk på min del.

 

:)

 

EDIT: cmyrland: Du har helt rett. Et skrekkens eksempel: http://www.kroppsbygging.com/

 

Det er ufattelig at noen betaler serverhosting for å la dette uleselige søppelet ligge på nett.

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar
Jeg syns det er flott at det skrives en hel artikkel uten en forklaring på hvorfor oversettelses-tjenester forårsaker spam.

 

/s

 

Tenkte det samme. Det hadde vært mye mer interessant å få en idè om hva som er kjernen i problemet fremfor å få en haug med rimelig vage statistiske tall.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...