Gå til innhold

Augustfest 2009 - Elle melle deg får tele


Anbefalte innlegg

Bruker: Trondster

Utfordring: Nyanskaffet teleoptikk - skal utprøves

Deltagernivå: Pingle

Utstyr: 5DmkII, 70-200, 135L, 100 Macro, 1.4x Extender

Tilleggsutfordring: Fort og gæli - ingen langdryg etterbehandling i PS.

 

Har hittil ikke hatt noe særlig teleoptikk, har kun hatt 100mm Macro. Har nettopp kjøpt brukt 70-200 2.8IS og 135L :thumbup: - gleder meg til å teste dem ut. Blir nok en del skudd for å teste boke-egenskaper og isolering på full åpning, og kanskje også noen fuglebilder fra nærmiljøet? Skal også teste ut 1.4-extenderen jeg kjøpte billig brukt for lenge siden, men som jeg først nå har noen objektiver å bruke på.. ;)

Kanskje litt portrett-fotografi av venner og kjente?

 

Har mye som skal gjøres i huset denne høsten - vinduer skal skrapes og males - ikke mye tid jeg får til fotografering - dermed pingle. Håper jeg kan gjennomføre. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for kommentarer - mulig jeg "krydrer" litt med noen dårlige ordspill innimellom.. ;)

 

Men - får først og fremst se hvor mye jeg får tid til.

Hadde egentlig håpet å få fatt i 70-200'en i løpet av junifesten - derfor den tåpelige tillegsutfordringen om at jeg skulle skyte med det nyanskaffeste zoomobjektivet, men det kom ikke tilbake fra service før i denne uken. :)

Lenke til kommentar

Vel - har hatt det litt for travelt i helgen - bøtter og spann med hagearbeid, middagsbesøk og.. uhm.. ehh.. Phoenix Wright - Justice For All.. :blush:

 

Men - har hatt det litt gøy med 70-200'en - teste litt isolering og sånt noe - full åpning!

Synes jeg må skarpe opp litt mer enn med 24-70'en - til sammenligning Smart sharpen Lens blur 100%, 0.7-0.9 i steden for 70-80% 0.25-0.3..

(Endte opp med USM her, da, for å ikke skarpe opp støyen også. Bare å lage maske, sier du? Næh - nå i august har jeg tilleggskrav "fort og gæli", jeg. ;))

 

Tok et lite "portrett" for å teste - irregulær boke kommer av delvis tilslørte lyskilder samt full åpning ikke langt unna nærgrensen..

 

1. august - Forstedjungelens konge

post-71211-1249240202_thumb.jpg

ISO 400, 70-200@140mm, f/2.8, 1/8s

 

Edit: Oops - glemte jo tittel! :)

Endret av Trondster
Lenke til kommentar
Fint bilde, men syns fokus burde vært på øynene og ikke nesen, eller i mellom.

Jo - det så helt ok ut i liveview - men neste gang blir det stativ, og ikke håndholdt. Forflyttet meg tydeligvis en centimeter eller så i det jeg skulle fyre av.. :blush:

 

Så også ut som det var ørlite bevegelsesuskarphet i bildet. Stativ er nok tingen. Funker fjell med liveview!

Lenke til kommentar

Fikk tatt et bilde i dag også - eksperimenterte litt mer med isolering på full åpning, denne gang ute i hagen. Monopod er kjekt å ha. :)

 

2. august - Hemikryptofytt

post-71211-1249243869_thumb.jpg

ISO 100, 70-200@200mm, f/2.8, 1/125s

 

 

Så også ut som det var ørlite bevegelsesuskarphet i bildet. Stativ er nok tingen. Funker fjell med liveview!

Jojo - men tigerbildet er vel slett ikke gæærnt til å være 1/8s, da! :new_woot:

Digger første objektivet mitt med IS! :)

Endret av Trondster
Lenke til kommentar
Fikk tatt et bilde i dag også - eksperimenterte litt mer med isolering på full åpning, denne gang ute i hagen. Monopod er kjekt å ha. :)

 

2. august - Hemikryptofytt

Om det nå er den ene eller andre pod'en så funket det "urimelig" bra. Ser ut som du oppnådde målet med Hemi'en.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...