Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De vil vel ha mannen i gata til å kjøpe modellen over for å få skjermen som søker.

 

faaeri: Det mangler vist mulighet for å sortere på skjerm som søker i prisguiden. Den muligheten hadde vært veldig kjekk å ha :)

 

Ellers så ser jeg en merkelig forskjell i batterivekt. D3000 bruker i likhet med D5000 batteriet EN-EL9a. Vektforskjellen for D5000 med og uten batteri er 99 gram, mens for D3000 er vektforskjellen med og uten batteri bare 51 gram. Betyr det at D3000 får et svakere batteri enn D5000?

 

Jeg regner med D3000 arver prisen til D60 og at kanskje samtlige kit får VR. (Nå har noen kit VR og noen ikke)

Lenke til kommentar
Har D3000 samme brikke som D60? Det er vel også samme som satt i D40x. Får vel sannsynligvis ikke mye bedre støy-egenskaper enn D60 da i såfall. Synd de ikke kjørte på med samme brikke som D5000, D90 og D300.

Om det er eksakt samme, er vel lite trolig, men forskjellen er nok likevel ikke stor. Forøvrig er det "samme" brikke i D80 og D200 også, men elektronikken og prosesseringen har gått ganske langt siden den gang. Forøvrig ganske rått at man nå sannsynligvis får bedre bilder ut av D3000, enn man gjør fra D200 som kostet tre ganger så mye for et par år siden.

 

Hadde det fått samme brikke som D300(s), D90 og D5000, ville nok prisen ha blitt en del høyere også. Dette kameraet er rett mot den billigste enden og må bruke komponenter deretter. :)

Lenke til kommentar

Synes det er bra det kommer modeller for nybegynnere. Jeg holder for tiden på med å lage en liste til min mor (som forøvrig ikke er nybegynner egentlig, bare nybegynner på digital) Men det har skjedd mye siden hun kjøpte sin gamle speilrefleks. Jeg tror, i likhet med andre her, at det er et ønske fra nybegynner gruppen at det er live view. Vekt er ofte viktig for nybegynnere og prismessig legger selvfølgelig nybegynnere seg lavere. Det er da ganske fint å ha et bredere speker å velge i. Selv ville jeg ikke kjøpt et hus uten fokusmotor, men om man stort sett bruker kit objektiv og evt. kjøper et til bare så er det kanskje ikke så farlig? Helst skulle jeg anbefalt mor å kjøpe en D90, men det blir nok for dyrt så kamera i dette sjiktet er nok fint :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...