Gå til innhold

Din private fotolab?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
multifunksjønsskriver

 

<..> like god eller bedre utskriftskvalitet som en minilab hos en fotobutikk

Jeg skulle likt å sett minilab-produsentenes tilsvar på denne påstanden og gjerne at de går videre med saken i rettsystemet for å få slutt på eventuelle brudd på markedsføringsloven. Villedende markedsføring er forbudt i følge norsk lov og sikkert i de fleste andre siviliserte land også.

Lenke til kommentar

Ja tror ikke utskriftskvaliteten fra skriveren nødvendigvis blir noe dårligere, det Epson ikke forteller er jo at det blir grusomt mye dyrere.

 

Kvaliteten på scanner er som regel ganske dårlig på disse.

Du får nok også her akkurat det du betaler (for).

 

Utrykket "fotolab" er nok helst ment å lokke husmoren og familiefaren heller enn hobbyfotografen.

Lenke til kommentar
multifunksjønsskriver

 

<..> like god eller bedre utskriftskvalitet som en minilab hos en fotobutikk

Jeg skulle likt å sett minilab-produsentenes tilsvar på denne påstanden og gjerne at de går videre med saken i rettsystemet for å få slutt på eventuelle brudd på markedsføringsloven. Villedende markedsføring er forbudt i følge norsk lov og sikkert i de fleste andre siviliserte land også.

 

Men er det feil? Jeg tror ikke nødvendigvis påstanden er så gal, mitt inntrykk er at gode fotoskriveres hovedulempe er pris, og eventuelt varighet, ikke kvalitet.

 

AtW

Lenke til kommentar

Bilder fra lab har et par fortrinn:

 

- Vannfaste, har selv latt noen ligge 1 døgn i vasken med salmiakkvann, skylte de og tørket dem, like fine. (de går jo gjennom væske når de lages)

- Billige pr print

- Rask (print/timen)

 

Ulemper:

- Mindre fargeområde, klarer ikke lyse skarpe farger (knallgult, rødt etc)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...