Gå til innhold

AMD viser styrke


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, jeg synes det er veldig dumt at Matrox, Via og SIS blir enda mindre enn de alerede er, de kunne godt ha fått noen av intel sine prosenter for min del :p tipper alle tre er bedre enn intel på grafikk uansett.

Endret av SVD
Lenke til kommentar

Matrox Millenium... det var tider det.

 

Helt enig, synd de små blir mindre.

Foreløpig så ser det ut til at man må ha ekstremt mye cash for å være/bli konge på haugen. Slikt er ikke akuratt positivt for underdogs.

 

Hadde lenge håp om at VIA skulle komme med litt bedre cpu'er - men de er jo i stor grad overkjørt av atom i disse dager.

 

Norske falanx hadde jo ambisjoner, og kunne virke lovende med en businessmodel der man lager prototyper og blueprint, og får andre til å produsere og stå for den fysiske produksjonen. Aner ikke hvor de er i løypa. De ble kjøpt opp av ARM. Men er tydelig ting går treigt.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
jeg lurer på hvordan det virkelige skjermkort markedet er jeg

alså det med AMD vs NVIDIA, ikke Intel som ikke lager ordentlig skjermkort engang

 

Egentlig enig. Intel lager ikke akkurat "grafikk kort" de lager et chipsett som til nød også klarer å vise skrivebordet ditt.

 

Den virkelige krigen her er jo da mellom Nvidia,Ati og Matrox.

 

Trist at sistnevnte har detti så til de grader av lasset. Husker godt da jeg klinte til å gjorde hele nabolaget til skamme når jeg handlet meg et rykende ferskt Millenium G200 8MB AGP kort. Og atpåtil kombinerte det med 2stk 3dfx Voodoo 2 i SLI.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...