Gå til innhold

Test: Fujitsu Amilo Sa3650


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hadde vært greit å vite om man kan kjøpe denne grafikkboosteren og koble den til en hvilken som helst maskin...

jepp, men da måtte dem ha standardisert kontakten på ett eller annet vis...

dette er vel i utgangspunktet en ekstern pci-e kontakt, men jeg tror de har lansert denne løsningen før det har blitt en standard, så det er nok lite håp om noe kompabilitet... MEN det viser i alle fall at det er en løsning som det kanskje blir flere av i fremtiden

 

stusser litt på at denne testen kommer nå da maskina ble lansert før jul og vel er på vei ut ;)

 

har den selv, og savner en raskere disk (vurderer å sette inn en ssd disk), og synes skjermen er litt så som så... Litt for reflektiv for min smak og dårlig innsynsvinkel (som vel er nevnt i testen).. og batterilevetiden suger golfballer

Lenke til kommentar
Spennende løsning, men fissen prosessor trekker ned. Det springende punktet er allikevel om det går an å oppgradere grafikkortet. Hadde vært greit å få en avklaring på det!

 

Jeg er rimelig sikker på at dette er den eneste graphicboosteren som finnes per nå, men kan ikke utelukke at de kommer med flere senere. I så tilfelle vil jeg tro Fujitsu kan gjøre den kompatibel med Sa3650 om de ønsker det.

Lenke til kommentar
Hadde vært greit å vite om man kan kjøpe denne grafikkboosteren og koble den til en hvilken som helst maskin...

jepp, men da måtte dem ha standardisert kontakten på ett eller annet vis...

dette er vel i utgangspunktet en ekstern pci-e kontakt, men jeg tror de har lansert denne løsningen før det har blitt en standard, så det er nok lite håp om noe kompabilitet... MEN det viser i alle fall at det er en løsning som det kanskje blir flere av i fremtiden

ah, var ikke klar over at det fantes en standardisert pcie kontakt. Spennende spennende :)

Lenke til kommentar

Spennende løsning ja, men kan vel nesten kalle det et siste nødskrik fra et selskap som er erklært død. Spørs hvor bra tilgjengelighet det vil være på disse maskinen og noen oppgraderingsmuligheter blir det nok neppe.

 

Edit : la ikke merke til at Siemens navnet ikke var med i produktbeskrivelsen. Jeg tar tilbake det jeg sa.

Endret av Revox
Lenke til kommentar
Fogerty, ser ut som datakjeden har den som bestillingsvare for kun 6100kr !! DET er billig det :) Bare klikk på linkene ved siden av pc testen

 

Tror det er uten graphicbooster. Sist jeg sjekket før publisering var den tilgjengelig på lenken i konklusjonen i artikkelen, men nå finner jeg den bare uten det eksterne skjermkortet. Ville eventuelt hørt med butikkene om det er mulig å bestille inn.

Lenke til kommentar

La meg gjette... 32-bit Vista?

 

Sukk... Så vitsen med 4GB minne er...hva? Man er jo heldig dersom et 32-bit OS ser 3GB. En kvart av minnet forsvinner jo.

 

Jeg trenger tips på bærbar som enten kommer rensket for OS, eller som har 64-bit Windows.

 

Det ville vært fint om fremtidige omtaler nevner noe som er såpass sentralt. :hmm:

 

Forøvrig interessant å se hvor kraftig Core2Duo er sammenlignet med AMD sin CPU. Spesielt Far Cry i lav oppløsning skiller seg ut!

Lenke til kommentar

<quote>Skjermen er lyssterk og har svært gode fargekontraster. Fargene er en anelse blasse, men det holder til godkjent for bærbarskjerm å være.</quote>

 

Svært gode fargekontraster, eller en anelse blasse farger? For meg høres dette ut som en selvmotsigelse?

 

Hva skjer hvis man kjører en kalibrator på denne? Hvordan ser fargene ut da?

Lenke til kommentar
Hadde vært greit å vite om man kan kjøpe denne grafikkboosteren og koble den til en hvilken som helst maskin...

 

Ikke akkurat. Du trenger et internt skjermkort med en x8 ekstern pci-e port, som også støtter grafikkbooster driverne for å kunne skifte skjermkort mens pcen kjører. Såvidt jeg vet er amilioen den eneste bærbare med denne pluggen på markedet.

 

Når det er sagt, så er det kanskje større sannsynlighet for at du vil se nye graphicboostere til amilioen, eller usb graphicboostere til andre laptops.

 

Det går kanskje ann å hacke en graphicboosteren slik at man kan stikke et kraftigere ikke mobilt skjermkort inni den, men driverne må nok også forandres da.

Lenke til kommentar
La meg gjette... 32-bit Vista?

 

Sukk... Så vitsen med 4GB minne er...hva? Man er jo heldig dersom et 32-bit OS ser 3GB. En kvart av minnet forsvinner jo.

 

Jeg trenger tips på bærbar som enten kommer rensket for OS, eller som har 64-bit Windows.

 

Det ville vært fint om fremtidige omtaler nevner noe som er såpass sentralt. :hmm:

 

Forøvrig interessant å se hvor kraftig Core2Duo er sammenlignet med AMD sin CPU. Spesielt Far Cry i lav oppløsning skiller seg ut!

 

Man kan jo alltids dele den siste GB til skjermkortet.

Lenke til kommentar
La meg gjette... 32-bit Vista?

 

Sukk... Så vitsen med 4GB minne er...hva? Man er jo heldig dersom et 32-bit OS ser 3GB. En kvart av minnet forsvinner jo.

 

Jeg trenger tips på bærbar som enten kommer rensket for OS, eller som har 64-bit Windows.

 

Det ville vært fint om fremtidige omtaler nevner noe som er såpass sentralt. :hmm:

 

Forøvrig interessant å se hvor kraftig Core2Duo er sammenlignet med AMD sin CPU. Spesielt Far Cry i lav oppløsning skiller seg ut!

 

Man kan jo alltids dele den siste GB til skjermkortet.

hehe, en måte å omgå ett problem som er der fordi windows adresserer grafikkkort-ram og system-ram under ett ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...