Gå til innhold

Test: AMDs toppmodell på pinebenken


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I 3Dmark 06 gjør Phenom II 955 det godt, og når den overklokkes gjør den det enda bedre. Ved 3,5 GHz har den tatt forbi Intel i7 920, og ved 3,8 GHz er den kongen på haugen.

Wow, det var godt nytt! Bare tull å si at AMD ikke henger med ennå, selv om de kanskje er priset litt stivt! :tease:

Lenke til kommentar

Som det står i artikkelen så står prisen i stil til konkurransen fra Intel når man tar med prisen på hovedkort med i regnestykket.

 

Forøvrig synes jeg trippelkjernen X3 7200 Black Edition 2,8 GHz gir mer for pengene (1119 kr).

Den har inntil 12,5% lavere ytelse på enkeltrådapplikasjoner

Den har inntil 35% lavere ytelse på multitrådapplikasjoner

Den koster 44% mindre

 

Altså mer ytelse per krone. Overklokking er fortsatt enkelt på grunn av åpen multiplikator.

 

AMD har også en dobbeltkjerne med åpen multiplikator:

X2 550 Black Edition 3,1 GHz til 799 kr.

Den har inntil 11% høyere ytelse enn X3 720 i enkeltrådapplikasjoner

Den har inntil 17% lavere ytelse enn X3 720 i flertrådapplikasjoner

Den koster 29% mindre enn X3 720 BE.

Lenke til kommentar

Endeliiiig kom det test av denne.!

Tusen takk for det HW.! :thumbs:

 

Bare nevne på siste side : Det eneste som skulle til for å få en stabil overklokk på 3.5 GHz var å justere multiplikatoren fra 16 til 17,5.

Der skal det selvsakt stå 15, ikke så viktig men... ;)

 

Synes den er helt greit priset jeg, yter samme som intel i samme prisklasse, ca... Og Hovedkort gjør den billigere som nevnt...

 

Skulle bare ønske AMD kunne kommet med noe enda bedre snart, som er priset 2500-2800kr som kunne konkurrert mot i7 920....

 

Blir nok i7 på meg denne omgangen...

Lenke til kommentar
I 3Dmark 06 gjør Phenom II 955 det godt, og når den overklokkes gjør den det enda bedre. Ved 3,5 GHz har den tatt forbi Intel i7 920, og ved 3,8 GHz er den kongen på haugen.

Wow, det var godt nytt! Bare tull å si at AMD ikke henger med ennå, selv om de kanskje er priset litt stivt! :tease:

 

 

Hehe opp i 3.8 ghz for og slå i7 på 2.6 så syns jeg ikke det va noe nei :)

 

Kjøre min i920 på 3.8ghz nå, tror du AMD ligger da :p

Lenke til kommentar
Som det står i artikkelen så står prisen i stil til konkurransen fra Intel når man tar med prisen på hovedkort med i regnestykket.

Endelig en fornuftig mann på dette forumet, en som ikke er for opptatt til å skryte av sin egen pc til å se hva annet der egentlig er.

 

Selv har jeg en 720 BE og en q6600 som er ca 1,5år. Må ærlig innrømme at amden er litt kjappere. Nå når jeg tenker tilbake på hvor stiv q6600 var i pris føler jeg virkelig at jeg har gjort et kupp med en 720 BE. Spesielt med tanke på at cpu+hk+ddr3 kom på under 3k.. og da fikk jeg tilogmed et helt greit integrert grafikkort.

 

Når det gjelder testen syns jeg også dere kunne gjort en sammenligning mellom litt bedre hk også, f.eks. nye am3 crossfire fra asus.

 

Til dere som ser dere blinde på tallene fra testprogrammene, husk at der er mange spill og tester som favoriserer Intel, bla Crysis.

 

I 3Dmark 06 gjør Phenom II 955 det godt, og når den overklokkes gjør den det enda bedre. Ved 3,5 GHz har den tatt forbi Intel i7 920, og ved 3,8 GHz er den kongen på haugen.

Wow, det var godt nytt! Bare tull å si at AMD ikke henger med ennå, selv om de kanskje er priset litt stivt! :tease:

 

 

Hehe opp i 3.8 ghz for og slå i7 på 2.6 så syns jeg ikke det va noe nei :)

 

Kjøre min i920 på 3.8ghz nå, tror du AMD ligger da :p

I en bedriftspc til en billig penge og fyller opp kassa til amd...

Lenke til kommentar
Hehe opp i 3.8 ghz for og slå i7 på 2.6 så syns jeg ikke det va noe nei :)

 

Kjøre min i920 på 3.8ghz nå, tror du AMD ligger da :p

Til AMDs forsvar så sammenligner du med et dyrere system og da må man jo kunne forvente høyere ytelse. Ser man på prisen av CPU+HK+RAM så er Q9550 den mest naturlige å sammenligne med. I den prisklassen gjør de det ganske jevnt i testen.

 

Men du skal få poeng for at det kan være verd den ekstra kostnaden å kjøpe Core i7 920 fremfor Phenom II 955 BE hvis man har pengene til det og virkelig trenger den ekstra ytelsen.

 

Det som er mest bekymringsverdig for AMD og Phenom II-serien er derimot de kommende prosessorene i samme prisklasse: i5-serien.

Lenke til kommentar
Hehe opp i 3.8 ghz for og slå i7 på 2.6 så syns jeg ikke det va noe nei :)

 

Kjøre min i920 på 3.8ghz nå, tror du AMD ligger da :p

Til AMDs forsvar så sammenligner du med et dyrere system og da må man jo kunne forvente høyere ytelse.

....

Dette er jo en cpu test og ikke en system test. Faktum er at AMDs prosessorer ikke er noe særlig billigere enn intel sine, og de yter litt dårligere. At ASUS leverer billigere hovedkort til AMD enn til Intel er helt klart en fordel for AMD, men AMD har veldig lite med dette å gjøre (rent bortsett fra at både Intel og AMD lager chipsets til hovedkort).

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...