Gå til innhold

Er dette HTCs nye Click?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En billigere Androidbasert telefon hadde absolutt ikke gjort noe, men jeg ser ikke helt hva de skal spare på av HW. De andre modellene som er lansert har jo hverken strålende kamera, haugevis av internt minne eller andre ting som er lett å spare inn på. Det måtte i tilfelle være skjermen da, og kanskje de dropper WiFi...

Lenke til kommentar

Jeg har absolutt lyst på en Android telefon, men å bruke over 4000 kroner på en mobiltelefon kan jeg ikke forsvare når jeg har en veldig grei og fungerene mobil.

 

Om det kommer en enklere mobil til rundt 2000 med wifi og en god skjerm og en 3,5 jack til musikk og OK batteri kapasitet er jeg fornøyd. Kanskje jeg forlanger for mye ;)

 

Egentlig så ønsker jeg en slags Nokia 5800 funksjonalitet og pris, bare med Android istedet.

Lenke til kommentar
En billigere Androidbasert telefon hadde absolutt ikke gjort noe, men jeg ser ikke helt hva de skal spare på av HW. De andre modellene som er lansert har jo hverken strålende kamera, haugevis av internt minne eller andre ting som er lett å spare inn på. Det måtte i tilfelle være skjermen da, og kanskje de dropper WiFi...

Vet ikke hvor mye av kostnader de forskjellige bitene drar på, men GPSen vil jeg vel tro man kan spare en del på å kutte. Også har man jo kompasset og bevegelsessensoren som naturlige kandidater.

Lenke til kommentar
Det er sant, men jeg føler at GPS'en og til dels bevegelsessensoren er såpass essensielle deler av Androidplatformen at jeg har vanskelig for å tro at HTC fjerner de.

De er en stor del av poenget for meg og, men det er nok ganske mange som fint klarer seg uten, men som likevel vil ha den nydelige touchskjermen og Android. Spørsmålet er om de bitene ville klart å redusere prisen tilstrekkelig. Det spørs vel. Vil tro skjermen står for en altfor stor andel av prisen.

Lenke til kommentar

Bevegelsessensorer koster veldig lite i masseproduksjon, det som koster er kanskje implementeringen, men det har de jo gjort så mange ganger før at jeg tipper at det ikke vil koste all verden.

 

GPSen koster jo en del, men som det er nevnt er det jo veldig sentralt så å kutte den er vel ikke mulig.

 

Men N5800 er jo ganske billig til å ha så mange funksjoner, så prisen kan sikkert presses litt mer ned med konkurranse og tid.

Lenke til kommentar
Er det så vanskelig å lage et bra design? Denne så jo helt på tryne ut.

Litt enig, men den ser helt enkel og grei og stilren ut, noe som sikkert også er tilsiktet da den er beregnet for massemarkedet. Prislappen blir ca 2000-2500 kr, og den blir Nokia 5800 sin argeste konkurent, selv om jeg tviler sterkt på at HTC klarer å få til like bra lyd og byggekvalitet, og kommer den uten 3,5 mm plugg så ligger HTC heller litt tynt an spør du meg.

 

Ellers, HTC forventer at 50% av telefonene de selger i 2010 vil være med Android.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...