Gå til innhold

Ender Pirate Bay som Napster?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hørtes IKKE ut som et meget spennende konsept fra det jeg har lest i artiklen. :\

De må da skjønne at 10kroner per låt og streaming alleredet finnes og dette er ikke det de kundene de prøver å nå ønsker. Hørtes ut som nok et tap, men jeg håper jo selvfølgelig at de kan tenke litt nytt og at mye av det som står i denne artiklen ikke stemmer.

 

Om de bare ser på hva kundene de mister gjør som et alternativ og prøver å bruke nettopp dette så hadde de hatt et større potensiale for å lykkes mere.

 

(DETTE er jo også ganske merkelig om stemmer. Virker som det bare dreier seg om hvem som får penger (altså untatt artistene).

 

Jeg tror TPB teamet ikke lenger ønsker å sitte med nettsiden av opplagte grunner og håper på at GGF gjør framskritt med denne åpenbare store muligheten. LYKKE TIL!

Lenke til kommentar

Pirate Bay ryker på ræva ut i stor fart om det begynner å koste penger, det er bare sånn det er. For min del blir jeg gjerne om filmer og serier blir lagt ut i tilnærmet Blu-Ray kvalitet, men den kvaliteten vil jo selvfølgelig bare bli kopiert og spredd på andre sider.

Lenke til kommentar

Står jo ikke at det bare skal være for amerikanere?

 

...men da må man komme opp med litt mer spennende ideer enn den vanlige "Vi tar X kroner pr. mnd betalt for streaming og så kan man kjøpe en låt for 10 kroner, men streamingtjenesten er kun tilgjengelig i USA".
Lenke til kommentar

Hvis TPB blir en betalingstjeneste så er de totalt uaktuelle. Alle vil bare ha noen få dollar i mnd. Internett blir jo kun for rikinger til slutt. Det var kopiering av filer som i sid til gjorde at jeg hadde råd til å bli interessert i data. Verden er sånn at hvis du ikke har råd til brød, så stjel et brød. Eller drep bakeren så ingen andre heller får brød. Ingen sulter uten kamp vettu.

Lenke til kommentar

HAHAH! Dere må da lese HELE artikkelen, ikke bare der det står 10kr per sang og kun USA

 

"Nye Pirate Bay" kan bli et meget spennende konsept, men da må man komme opp med litt mer spennende ideer enn den vanlige "Vi tar X kroner pr. mnd betalt for streaming og så kan man kjøpe en låt for 10 kroner, men streamingtjenesten er kun tilgjengelig i USA"

 

HW.no er REDD for at det blir dyrt og kun for USA.

 

 

Jeg synes at de planene som har blitt presentert for TPB virker spennende, men vanskelig å gjennomføre.

 

Gjennomsnittet surfer gratis, noen må betale litt mens noen få tjener litt.. Hvis vi da har 1000 brukere. 970 av disse laster ned gratis. 20-25 betaler 100-200,-/mnd mens 5-10 tjener 50-100,-/mnd. Hvor blir det av de 90 000,-/sang som den stakkars moren i USA måtte betale..? Det er jo deling for flere milliarder per dag i verden av piratkopiert materiale, jeg tror ikke at disse 20-25 menneskene som leverer 2000-5000,-/mnd og reklamen klarer å kompansere nok til at eiere blir fornøyde. Nå blir forholdene pitte litt feil her, men det viser fremdeles at dette ser rimelig ugjennomførbart ut...

 

Jeg bruker ikke TPB selv pga jeg synes at flere andre er bedre når det gjelder treff og oppsett/informasjon, men jeg skal følge spent med på hvordan dette blir. Hvis de får det til og gjør delingen som skjer der lovlig (dvs delt av produsenten) så hopper jeg fort på lasset.

Endret av bIsk0p
Lenke til kommentar

Bransjen(musikk, film etc) har enda ikke skjønt at de skyter seg selv i foten med sine idiotavtaler.

 

Når en bedrift får kun lov å selge musikk i f.eks usa, pga restriksjoner i avtaleverket - så dytter man resten av verden ut på alternative løsninger. Det hjelper heller ikke når artister lager egne avtaler som hindrer salg digitalt f.eks, eller ikke vil distribuere globalt. De har sine argumenter, men resultatet er at piratkopiering blomstrer.

 

Bransjen er ikke interessert i å gjøre det som er best, nemlig lage lovlige løsninger og ettertraktede produkter som vi vil ha.

 

På tide myndighetene regulerer bransjen.

Det må bli forbudt å legge på restriksjoner, eller eksklusivitet, om man lager et produkt ment for kommers salg. Vil man ha restriksjoner, så er det kunst, og skal da kun være på et kunstmuseum.

 

TPB er grisedød, og de som kjøper navnet er griseidioter - men lykke til.

Lenke til kommentar

Vi har jo alle sett hva som skjer med en tjeneste når den blir lovlig, se på for eksempel Kazaa, dette er jo en tjeneste nå som kommer til å bli svindyr og du eier ikke det du laster ned og streamer selv engang.

 

Det er tydelig at plateselskapene ikke er villige til å gå med på en gunstig avtale for kundene sine og at det gamle mantraet penger penger penger fortsatt er i vigår.

 

Sånn sett så er det godt mulig at tpb er på vei mot avgrunnen, men har dem derimot en god tjeneste å tilby brukerne så kan det gå bra.

Lenke til kommentar

Tror den første siden som tør å innføre følgende kan tjene penger:

 

DL i grei hastighet (type Rapidshare)

Ingen DRM eller binding til spesifikk HW

Fornuftig pris, ingen vil betale det samme som det koster i butikken.

 

Merkelig at film- og platebransjen ikke klarer det spillindustrien har klart. Good Old Games, Telltale, Steam (selv om de har drm gjennom softwaren. Softwaren gir hvertfall noen bonuser som oppdateringer o.l) og en rekke leverandører.

 

Akkurat nå er det vel strengt tatt bare direct download firmaene (rapidshare, megaupload, hotfile, netload osv.) som tjener penger på fildeling.

Lenke til kommentar
Tror den første siden som tør å innføre følgende kan tjene penger:

 

DL i grei hastighet (type Rapidshare)

Ingen DRM eller binding til spesifikk HW

Fornuftig pris, ingen vil betale det samme som det koster i butikken.

 

Merkelig at film- og platebransjen ikke klarer det spillindustrien har klart. Good Old Games, Telltale, Steam (selv om de har drm gjennom softwaren. Softwaren gir hvertfall noen bonuser som oppdateringer o.l) og en rekke leverandører.

 

Akkurat nå er det vel strengt tatt bare direct download firmaene (rapidshare, megaupload, hotfile, netload osv.) som tjener penger på fildeling.

Er ikke enig i at spillbransjen har klart noe spesielt, selv om steam etterhvert begynner å få betydelig med spill.

 

Spillbransjen er den dag i dag 100% avhengig av plass i butikkhyllen for å tjene penger. Det er 1000vis av spill som konkurrerer beinhardt om en plass i butikkhylla, og det er kun de mest lovende som havner der. Når de har komt i butikkhylla så vil de være ute av den innen noen få uker.

 

Dette er en av grunnene til at vi ikke ser særlig variasjoner og nye spennende spill. For butikken ønsker ikke å brenne inne med dyre spill.

 

Det koster dritmye å finnansiere et spill som vil typisk være i utvikling i 3år. Dette skal da tjenes inn på maks 4 uker fra butikkhyllene. Trist men slik er det altså.

Det steam mangler er å få ALT på steam uten kunstige begrensninger.

Lenke til kommentar
Tror den første siden som tør å innføre følgende kan tjene penger:

 

DL i grei hastighet (type Rapidshare)

Ingen DRM eller binding til spesifikk HW

Fornuftig pris, ingen vil betale det samme som det koster i butikken.

 

Merkelig at film- og platebransjen ikke klarer det spillindustrien har klart. Good Old Games, Telltale, Steam (selv om de har drm gjennom softwaren. Softwaren gir hvertfall noen bonuser som oppdateringer o.l) og en rekke leverandører.

 

Akkurat nå er det vel strengt tatt bare direct download firmaene (rapidshare, megaupload, hotfile, netload osv.) som tjener penger på fildeling.

Er ikke enig i at spillbransjen har klart noe spesielt, selv om steam etterhvert begynner å få betydelig med spill.

 

Spillbransjen er den dag i dag 100% avhengig av plass i butikkhyllen for å tjene penger. Det er 1000vis av spill som konkurrerer beinhardt om en plass i butikkhylla, og det er kun de mest lovende som havner der. Når de har komt i butikkhylla så vil de være ute av den innen noen få uker.

 

Dette er en av grunnene til at vi ikke ser særlig variasjoner og nye spennende spill. For butikken ønsker ikke å brenne inne med dyre spill.

 

Det koster dritmye å finnansiere et spill som vil typisk være i utvikling i 3år. Dette skal da tjenes inn på maks 4 uker fra butikkhyllene. Trist men slik er det altså.

Det steam mangler er å få ALT på steam uten kunstige begrensninger.

 

Ok, jeg har en tendens til å glemme konsollene siden jeg primært bruker PC. Men argumentet med at det finnes gode eksempler på PC spill som distribueres over nett, og at butikker som GOG, D2D og Steam viser at det er mulig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...