Gå til innhold

Test: Vi kårer Norges billigste nettbutikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Amentio, Pixmania osv stiller i samme liga, ren nettbutikk som ikke her eget lager i Norge. Returer, kundeservice er strengtatt fraværende fra disse, desverre.

 

Positivt at Netshop stiller så sterkt i denne testen, fast kunde der og har hatt meget god erfaring med disse.

Lenke til kommentar

Jeg har bare gode erfaringer med Amentio's support, har hatt 2 returer uten problem.

Tidligere i år fikk jeg tilsendt et skjermkort som ble ødelagt under transport. Kortet ble returnert og pengene ble tilbakeført til min konto selv om saken mellom Amentio og transportør fortsatt var åpen. Håper for Amentio's de har løst saken med transportør...

At de ikke har egne lager behøver ikke bety at kvaliteten er dårligere så lenge de yter service uansett hvor varen kommer fra. Eneste minuset er at man kan ikke få samlet levering; 10 varelinjer kan bety 10 pakker fra 10 forskjellige distributører/lager.

Lenke til kommentar

Jeg handlet nettopp hos Amentio. 1900kr for en Intel X25, det må man ha. La merke til at 3-4 butikker nå har senket prisen på den fantastike harddisken, så da måtte jeg ha en. I tillegg til en ny på 1TB. Trenger sikkert det også, hehe.

 

Men jeg lurer stadig på hvem som klager på Amentio og hyler høyt og lenge om hvor horribel service det er der, og at man overhodet ikke får returnert defekte varer og erstattet dem...

Jeg har aldri opplevd noe sånt. Og ang. leveringstid: Leveringstiden er rask, problemet dukker opp når Amentio ikke har varen tilgjengelig (f.eks nytt produkt med estimert dato).

Og er det spørsmål ang et produkt eller lagerstatus: RING DEM! De tar som regel telefonen før det har gått 35 sek. Ellers svarer de på mail, også veldig raskt.

Lenke til kommentar

Amentio er billig, ja men jeg er IKKE fornøyd med behandlingen av siste bestilling. Kjøpte server til 3/4 tusen, 6 komponenter. Fikk først ett kolli, trodde det var alt, men neida. Der var kabinett. Ventet to uker og håpte at å være tålmodig var nok. Sendte mail om treg levering og fikk en "beklager, vår feil" og tilbud om en ukjent rabatt på neste ordre om jeg husket å skrive til dem. I samme slengen ble TRE kolli, en med ekstra 120 vifte, en med hovedkort og ram og en med PSU og cpu, ingen av de kolliene ble registrert på kontoen så jeg måtte sende mail og purre litt for å få kolliene.

 

Til dere i Amentio: Kan dere værsåsnill skjærpe servicen og lage mindre rot i bestillingene? Billig er bra men service er best.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt metodikken her. Totalsummen til en gjennomsnitts-butikk burde være summen av alle trimmed means, som blir 32493kr og ikke 35306kr som er oppgitt i PDFen. I tillegg, hvis man f.eks summerer opp prisen til vinneren Amentio så skal summen bli 29279kr og ikke 29881kr som oppgitt.

 

Kan noen forklare avviket i tallene?

Lenke til kommentar

prisene hos nettbutikkene er ok nok, men ja. kundeservice er viktigere! jeg handlet f.eks hos multicom i fjor sommer, bestilte en PSU, noe ram og noe annet jeg ikke husker. det tok en måned før jeg fikk varene pga mangel av den ene varen. da jeg tok i mot pakka i posten så oppdaget jeg at jeg hadde fått hele 10 GB ram fra dem (jeg bestilte 2 gb ram), og jeg fikk også et brev som lå i den pakka der de beklaget dypt over å ha vært så trege. Sånn vil jeg bli behandlet når ting blir litt utsatt!

 

Komplett f.eks har jeg null forhold til i dag, siden de er lite interesserte i å diskutere med folk om det er noen bagateller ute og går.

 

Netshop som jeg fikk varer i fra for 1 uke siden er jeg meget fornøyd med. Tok 2 dager fra jeg bestilte til jeg fikk varen i posten. Dog de holder til rett over fjorden her (hehe)..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...