Gå til innhold

Firefox nærmer seg 1 milliard


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den nylig slupne v3.5 er lastet ned drøyt 30 millioner ganger. Kilde. Den teller antagelig ikke antall oppgraderinger fra tidligere versjoner.

 

Den teller helt sikkert ikke antall private viderekopieringer på minnepenn, antall installerte Linux-distroer med Firefox ferdig inne osv.

 

Den 17-18. juni 2008 ble det satt verdensrekord når Firefox ble lastet ned over 8 millioner ganger på ett døgn.

Lenke til kommentar

Det er tydelig at du ikke vet hvor mange som er på nettet og hvor stor andel som faktisk bruker Firefox. Man regner med at antall nettbrukere er på godt over 1 milliard mennesker. Når ca 20 % av disse faktisk bruker Firefox så er det ca 200 mill nedlastninger. Nå har mange lastet ned både versjon 1, 2 og 3, samt at man laster som oftest ned mer en en gang.

 

Så jeg tror nok ikke feilfikser og oppgraderinger er med i disse tallene. Faktisk har man vel i Tyskland lastet ned Firefox mer enn 30 mill ganger. I Tyskland har Firefox en markedsandel på over 40 %.

Lenke til kommentar
1 Gd (Giga Download) = 2^30 nedlastinger :p
2^30 heter gibi (1 073 741 824), mens 10^9 heter giga (1 000 000 000) :thumbup:
En gibi forkortes Gi, men jeg har fremdeles tilgode å høre noen bruke disse nye navnenormene.

Bruken er økende men fortsatt alt for lav. At noen egentlig mener 230 når de sier giga skaper forvirring, kaos, frustrasjoner og sinne hos mange så det er en fordel at folk slutter ordmisbruket.

 

Det er fremdeles bare antall nedlastede, og ikke antall som benytter så jeg ser ikke helt hva all the fuss is about.

Oppstyret handler om antall nedlastinger, ikke antall som benytter seg av det. ;)

 

(Selv har jeg flere installasjoner av Firefox rundt på diverse PCer som ikke er med i tallmaterialet)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...