Gå til innhold

Død Nikon D5000?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette var kjedelig for Nikon. Det er alltids kjedelig når en produsent har en feil som gjelder en serie med produkter, men det er SPESIELT kjedelig for kunden når det kommer til Nikon. Hvorfor?

 

Nikon er fast bestemt på at ALLE garantisaker på Nikonkamera skal foregå på deres verksted. Greit nok det, men da kunne de vurdert å få en løsning som er god nok for kunden. Nikon insisterer nemlig på at alle kamerareperasjoner skal foregå på deres verksted i IRLAND, og jeg skal love deg at når du vil reparere et Nikonkamera er det ingenting som går i ekspressfart. Verken frakten til/fra Irland eller selve reperasjonen.

 

Det er en grunn til at jeg som selger skjeldent til aldri anbefaler Nikon når jeg står med en kunde foran kameraskapet; om det noen gang blir en feil på kameraet kommer kunden mest sannsynlig til å hate hele bedriften jeg jobber i, og skjelle ut flere ansatte fordi det tar så lang tid. Vi har hatt kunder som har krevd et nytt kamera på stedet fordi det tar så utrolig lang tid å få det reparert. Senest i dag hadde jeg en kunde som hadde ventet litt over en måned på sitt Nikonkamera som var på reperasjon. Det er jo vi som står i kassen som får kjeften, enn hvor mye vi purrer på Nikon.

 

Nå skal det nevnes at dette gjelder stort sett kompaktkameraserien til Nikon, da det skjeldent, utenom dette tilfellet, er mye noe feil på speilreflekskameraene til Nikon.

Lenke til kommentar

Problemet er ikke Nikon, problemet er infoFØKKINGScare! Nikon, som nesten alt annet av elektronikk her på berget, blir reparet hos dem. Kapasiteten og logistikksystemet deres er sprengt for lenge siden...

 

Vi på i Ålesund har startet og sente alt av telefoner til Tafjord kommunikasjon, de klarer en rep på en uke, ikke fem uker, som vi opplever når vi sender til Infocare..

Endret av Marvil
Lenke til kommentar
Problemet er ikke Nikon, problemet er infoFØKKINGScare! Nikon, som nesten alt annet av elektronikk her på berget, blir reparet hos dem. Kapasiteten og logistikksystemet deres er sprengt for lenge siden...
Det er Camera&Videoteknikk som reparerer i Norge (samt Interfoto på proffhus/objektiver), men jeg regner med at dette må sendes ut av landet...
Lenke til kommentar
Det er Camera&Videoteknikk som reparerer i Norge (samt Interfoto på proffhus/objektiver), men jeg regner med at dette må sendes ut av landet...

Stemmer, CVI er reperatøren av Nikon her i Norge, og alle reperasjoner går rett fra CVI til Nikon i Irland.

Endret av Marvil
Lenke til kommentar

Litt skremmende å se hvor sterkt folk uttaler seg og later som att de har peiling når de i realiteten ikke har det..

 

Ikke ett eneste Nikon fra Norge sendes til Irland, Estland derimot er det en hel del som sendes til..

Og ja, jeg har ingenting positivt å si om infocare.. men går utfra att det i dette tilfellet er ett kamera kjøpt hos Expert du snakker om? i så fall sendes de til C&V gjennom Infocare ja, og DET tar tid det!! Personlig kjøper jeg aldri noe på expert pga. deres sammarbeidsavtale med Infocare. Evt. må du trygle butikken om å sende det direkte istedenfor via infocare. Men tid tar det uansett.. alt for lang tid.. :s En venninde sendte inn en D60 som tok halvannen mnd. å bytte ett deksel på..

 

Men uansett.. sjekk opp i fakta før dere harbarket skal hyle om noe..

Og dessuten MannY318.. NEI! ikke alle kamera blir reparert i Estland, D100 og oppover samt optikk repareres uansett i Norge. Enten hos C&V eller Interfoto. Og JO! når mitt D3 ble ødelagt sendte jeg det med ekspress over natt Onsdag og hadde det tilbake i Kristiansand Fredag klokken 10 om morgenen! er ikke det i ekspressfart så vet ikke jeg!

Men om du riger de og bare hyler, klager og er skikkelig drittsekk så forstår jeg godt att du evt. ikke får samme servicen!

Endret av macusa
Lenke til kommentar
Men uansett.. sjekk opp i fakta før dere harbarket skal hyle om noe..

Og dessuten MannY318.. NEI! ikke alle kamera blir reparert i Estland, D100 og oppover samt optikk repareres uansett i Norge. Enten hos C&V eller Interfoto. Og JO! når mitt D3 ble ødelagt sendte jeg det med ekspress over natt Onsdag og hadde det tilbake i Kristiansand Fredag klokken 10 om morgenen! er ikke det i ekspressfart så vet ikke jeg!

Men om du riger de og bare hyler, klager og er skikkelig drittsekk så forstår jeg godt att du evt. ikke får samme servicen!

Vel, jeg snakker bare utifra erfaring. Jeg hopper og driter langt i om det tar ett år eller en dag for kunden å få reparert kameraet sitt, og for meg har det ingen hensikt å ringe og purre. Det er derimot kunden som slenger meg full i dritt fordi Nikon bruker så lang tid på reperasjonen. Kunden får da et dårlig forhold til min butikk pga. Nikon. Jeg ringer ikke og "hyler/er skikkelig drittsekk", da bedrifter oppfører seg mer profesjonellt enn som så. Det lar jeg kunden gjøre. Tror du har misforstått noe, fordi JEG får ikke dårlig service, men ALLE kundene våre får. Jeg er rimelig fornøyd med å ikke ha Nikon selv.

 

Du har forresten rett i at de sendes til Estland, min feil. Det er da bare noen bokstavers forskjell ;)

 

Og vi kan vel begge være enig i at et D3 representerer betydelig mye mer for Nikon enn et D5000 eller et tilfeldig kompaktkamera? Har du et D3 er du en god kunde for Nikon, og har tjent dem masse penger allerede. Sannsynligvis har du brukt både en og to kroner på optikk også, så de spanderer selvfølgelig ekspressfrakt på ditt svindyre speil for å beholde deg som kunde. Om du måtte ventet 2 måneder på det hadde det jo vært katastrofalt. En vanlig kunde som derimot har betalt 1200,- for kameraet sitt, eller 5000,- for den del, driter Nikon blankt i, de får pent vente de 2-3 månedene.

Lenke til kommentar

Tenk så mange kunder Canon mistet når 1D Mark III fikk ikke mindre enn TRE firmware oppgraderinger og EN FYSISK oppgradering pga sporadisk AF??!? CANON SUGER!!! Herregud så glad jeg er som slipper Canon noe mer.......... ;)

 

PS: Serviceproffen er ikke noe "bedre" enn Nikons verksteder. I stedet for å sende varen utenlands på reparasjon som tar noen dager per vei, så kan de heller beslaglegge varen i noen dager, uker eller måneder mens de venter på delene. Nei fysj. Det er så mye bedre å vite at en norsk verkstedsperson har ordnet kameraet ditt.

 

Det suger nesten mer av butikkene som har avtale med diverse serviceverksteder som bare sender varer videre. Det suger også at butikkene ofte sender ut reparasjon en gang per 7-10. dag.

 

Selv om jeg har kamerahus x så betyr det ikke at jeg er en bedre kunde enn andre. Selv om serviceverkstedet (Interfoto) reparerer husene mine i løpet av 72 timer...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Da har eg fått tilbake kameraet mitt ifra Camera & Videoteknikk og må si eg er veldig fornøyd!

 

Først ringte eg C&V og fikk tilsendt en "post lapp" for å slippe frakt, denne kom i postkassen min dagen etter eg ringte.

Så fikk eg pakket kameraet og sendte det på Mandag 3.aug.

C&V opplyste når eg ringte til de at kameraet måtte sendes til Estland for å få utbedret feilen, og at eg måtte regne med 3-4 uker uten kamera.

Men på Fredag (7.aug) dukket det opp en henteseddel i poskassen som viste seg å være kameraet, ferdig reparert.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...