Gå til innhold

Youtube med i anti-IE6-kampanje


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
IE6 er en pest og plage for alle som lager nettsider. Men å anbefale IE8 som erstatter er en dårlig idé, den støtter fremdeles nettstandarder for dårlig.

Men de må tilby alternativer som brukerene vil ha.

 

Synd at de ikke ramser opp alle 5, men det kan jo bli for forvirrende og.

Lenke til kommentar

Det er ærlig talt på tide at folk gir opp IE6. Det har vært bedre alternativer ute i mange år, og selv om jeg skjønner at mange "ikke-tekniske brukere" fortsatt sverger til den gamle sliteren, så må de snart innse at nettleseren deres er moden for pensjon. Jeg regner med at det er gruppen som fortsatt bruker XP som står for 99% av disse, så etterhvert vil den nok uansett forsvinne fordi folk kjøper nye maskiner som ikke har IE6 forhåndsinstallert. De færreste nedgraderer vel nettleseren?

Lenke til kommentar

Horrorbyte: Det som ofte holder folk igjen er at de ikke har peiling og frykter de må gjøre noe aktivt. Noe de ikke har peiling på og helst vil la ligge i fred.

 

I følge nettleserstatistikk fra en uke gammel artikkel var det et regelmessig hopp i IE6-bruken på ca 5% i ukendagene og et tilsvarende fall i helgene. I forhold til mengden IE6-brukere tyder det på at IE6-brukere fordeler seg omtrent slik: ~25% bedrifter og ~75% private.

Lenke til kommentar

Jeg ser den, Simen1. Det var også grunnen til at jeg konkluderte med at IE6 automatisk vil fases ut som følge av at folk kjøper nye maskiner. Da må de jo faktisk "gjøre noe aktivt" for å få tilbake den gamle nettleseren, og jeg tror da at mange heller vil innrette seg og bruke det de har. At det ikke skjer fort nok for de som utvikler avanserte nettsider er jo forståelig, men jeg har også fortstått det slik at andelen brukere av IE6 på mange sider er så lav at utviklerne har valgt å drite regelrett i dem, for å si det rett ut.

Lenke til kommentar
WTF? Haha

Måtte jo være en spøk, fins vel ingen så forstyrrede mennesker som virkelig ønsker å redde IE6 :p

 

"SaveIE6.com was put together as an April Fool’s joke by the uptime monitoring service Pingdom. Due to the tremendous interest it has received we have decided to keep this site up and running. Thanks everyone for the great feedback and for enjoying the irony!"

Lenke til kommentar
IE6 er en pest og plage for alle som lager nettsider. Men å anbefale IE8 som erstatter er en dårlig idé, den støtter fremdeles nettstandarder for dårlig.

Men de må tilby alternativer som brukerene vil ha.

 

Synd at de ikke ramser opp alle 5, men det kan jo bli for forvirrende og.

Det finnes flere fullgode alternativer, og de ville gjort utviklere en stor tjeneste.

 

At Opera ikke er nevnt er ikke så veldig rart, Opera er mest kjent i Norge, og er ikke like utbredt i resten av verden. Men jeg ville nok nevnt den.

Lenke til kommentar

Store norske bedrifter sitter fast i IE6. Det er på tide myndighetene kommer på banen og ber nettsteder om å skjerpe seg.

 

Arbeidere må få lov til å surfe på jobb uten å bli diskriminert på denne måten.

Det er trist at arbeidsmiljøet skal bli sånn forsuret av slike elitistiske it-terrorister. En arbeider er også et menneske. Husk det. De fortjener også å få lov å surfe litt.

 

Dette er også kvinnefiendtlig utspill siden halvparten av arbeiderne er kvinner. Det skulle vært lange fengselstraffer for slike utspill som kun har til hensikt å diskriminere kvinner.

Lenke til kommentar
Store norske bedrifter sitter fast i IE6. Det er på tide myndighetene kommer på banen og ber nettsteder om å skjerpe seg.

 

Arbeidere må få lov til å surfe på jobb uten å bli diskriminert på denne måten.

Det er trist at arbeidsmiljøet skal bli sånn forsuret av slike elitistiske it-terrorister. En arbeider er også et menneske. Husk det. De fortjener også å få lov å surfe litt.

Hva er det egentlig du snakker om? At enkelte bedrifter nekter arbeidere å surfe på nettet? Det har ingen verdens ting med denne saken her.

 

Dette er også kvinnefiendtlig utspill siden halvparten av arbeiderne er kvinner.
Hvilket utspill?

Uansett så blir det ikke diskriminerende mot kvinner om de utgjør halvparten av arbeiderne, da har du totalt misforstått hva diskriminering er for noe. Jeg håper virkelig at dette er en formuleringsfeil eller ment som en spøk, for ellers vil jeg være veldig bekymret for hva folk rundt omkring går rundt og mener.

Lenke til kommentar

Hardware.no burde fått med seg at de europeiske riksantikvarene skal ha møte i Brussel i neste uke for å diskutere mulig fredning av IE6. Det pågår for tiden mye diskusjon rundt hvordan man tar vare på teknologiske kulturelle artifakter. På hvilket nivå skal man ta vare på denne viktige kulturarven? Det er nemlig ikke bare å ta vare på IE6 som programkode, men alle nettstedene som er spesielt tilpasset IE6 kan også være verne verdige. Tilsvarende når man fredet et aktitektonisk bygg. Det er ikke tilfrekkelig å bare ta bilder av bygget, men det må brukes og inngå i sine opprinnelige omgivelser, herunder med sin ekte materialbruk. IE6 kommer i den kategorien da så mange nettsteder er svært tilpasset bare IE6, jf. vernekonteksten. IE6 er nesten som et feilprodusert frimerke eller mynt. De blir plutselig mye mer verdifulle og verneverdige.

 

Lovmessigsett skal det være hjemmel for fredningsvedtak i kulturminnevernloven, også ovenfor utformingen av betydningsfulle nettsteder. Kanskje dette er veien å gå?

Endret av reidar76
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...