Gå til innhold

Test: Thermalright True Copper


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fin test :)

 

Jeg stiller meg tvilende til at True Black skal være så mye dårligere enn denne som det vises her. Tvilen kommer hovedsaklig av at den ikke ble testet på nytt i deres "Oppdatert statistikk for lufkjølere" nå nylig og fordi den "gamle" testen av True black fikk en del kritikk.

 

At Black skal være 6.5 til 8 grader dårligere enn denne har jeg ingen tro på. I tillegg tror jeg ikke noe på at True Black er dårligere enn Scythe Kabuto (avbildet under).

sckbt1000-main_203.jpg

 

Det som nok også er et problem i testing av CPU kjølere er at de (forståelig nok) blir testet under like betingelser som den ikke nødvendigvis er konstruert for å yte bra under. Eks. vil en True Black yte veldig bra med 2 kvalitative 2x120 1200RPM (meget støysvakt). True krever heller ikke vifter med spesielt gode mottrykksegenskaper men noe midt i mellom.

 

Et slikt generellt testgrunnlag som ikke tar hensyn til kjølerens egenskaper kan fort gi et skjevt bilde i likhet med at man tester en SUV og en sportsbil på en flystripe hvor en SUV presterer bedre under andre forhold ift. sportsbilen etc.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Noen som vet om det faktisk er mulig å bruke det monstered i et stående kabinett? Ser jo for meg at en for et mildt hjerteinfarkt hver gang er kommer borti kabinettet.

 

 

jeg har den stående i kabinett...

 

har brukt denne plastiktråden som er mellom sammenhengende strikkepinner, kjørt den rundt varmerøra på den ene siden og forankret kjøleren i toppen av kabinettet på motsatt side av hovedkortet med en spesiallagd brakett som plastiktråden er festet til som igjen strammes forsiktig med en langgjenget skrue.....puhhhh

 

funker som F :)

 

funker sikkert uten også, men jeg merket at min "rettet seg",

det er også godt å vite at ikke all vekten hviler på hovedkortet.

 

Om man skal bruke denne kjøleren på stående hovedkort er det uansett veldig viktig å kjøre alle skruene i hovedkortet slik at det er mest mulig avstivet, alt annet kan bli fatalt. Jeg tror tynne hovedkort kan "gi etter" over tid om hovedkortet bare er festet i feks. 4 skruer.

Endret av flu
Lenke til kommentar
Noen som vet om det faktisk er mulig å bruke det monstered i et stående kabinett? Ser jo for meg at en for et mildt hjerteinfarkt hver gang er kommer borti kabinettet.

Jeg har sett store kjølere i stående kabinett før ved å bruke ekstra lange skruer som går helt til stålplata bak hovedkortet. Nå ser jeg også at denne kjøleren er ganske høy, noe som skaper et høyt moment til hovedkortet, så om jeg skulle ha montert den stående ville jeg ha funnet på en form for forankring ytterst på kjøleren.

Lenke til kommentar
Noen som vet om det faktisk er mulig å bruke det monstered i et stående kabinett? Ser jo for meg at en for et mildt hjerteinfarkt hver gang er kommer borti kabinettet.

Jeg har sett store kjølere i stående kabinett før ved å bruke ekstra lange skruer som går helt til stålplata bak hovedkortet. Nå ser jeg også at denne kjøleren er ganske høy, noe som skaper et høyt moment til hovedkortet, så om jeg skulle ha montert den stående ville jeg ha funnet på en form for forankring ytterst på kjøleren.

 

det ER funnet opp, men pass opp for hvilke materialer du bruker i den evt. konstruksjon, det bør nødig lede strøm :no:

 

post-173370-1247581801_thumb.jpg

Endret av flu
Lenke til kommentar
Fin test :)

 

Jeg stiller meg tvilende til at True Black skal være så mye dårligere enn denne som det vises her. Tvilen kommer hovedsaklig av at den ikke ble testet på nytt i deres "Oppdatert statistikk for lufkjølere" nå nylig og fordi den "gamle" testen av True black fikk en del kritikk.

 

At Black skal være 6.5 til 8 grader dårligere enn denne har jeg ingen tro på. I tillegg tror jeg ikke noe på at True Black er dårligere enn Scythe Kabuto (avbildet under).

sckbt1000-main_203.jpg

 

Det som nok også er et problem i testing av CPU kjølere er at de (forståelig nok) blir testet under like betingelser som den ikke nødvendigvis er konstruert for å yte bra under. Eks. vil en True Black yte veldig bra med 2 kvalitative 2x120 1200RPM (meget støysvakt). True krever heller ikke vifter med spesielt gode mottrykksegenskaper men noe midt i mellom.

 

Et slikt generellt testgrunnlag som ikke tar hensyn til kjølerens egenskaper kan fort gi et skjevt bilde i likhet med at man tester en SUV og en sportsbil på en flystripe hvor en SUV presterer bedre under andre forhold ift. sportsbilen etc.

 

At den er dårligere en Scythen er vel ikke nødvendigvis noen overraskelse? Trånkjølere scorer jo nesten alltid best på kjøling.

 

Personlig gikk jeg for en Prolima Megahalems når jeg nylig kjøpte ny kjøler, det virker som et bra produkt, bra både på høy og lav flow, og det er ikke alltid så lett å få til.

 

AtW

Lenke til kommentar
At den er dårligere en Scythen er vel ikke nødvendigvis noen overraskelse? Trånkjølere scorer jo nesten alltid best på kjøling. AtW

 

?

 

Stavefeil der, skulle være tårnkjølere. Nå kan det godt hende scythen er suveren, men jeg ville ikke blitt overrasket om den ble slått av gode tårnkjølere.

 

AtW

Lenke til kommentar
I tillegg hadde det vært interessant at dere testet alle kjølerne passivt på 120W, altså et tredje resultat, som det nevnes over her.

 

 

 

dette er en meget fin ide, ser for meg at man finner som et eksempel, hvilken Watt den runder 70 grader passivt eller noe ligneinde. jeg kjører stort sett kjølere pasivt nå om dagen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...