Gå til innhold

Test: Xigmatek Thors Hammer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Støymålinger kunne vært aktuelt selv om kjøleren ikke leveres med vifte. Samme vifte vil ha svært forskjellig støyprofil ut fra hva slags kjøler/ribbedesign den plasseres på, samt hvilken festemetodikk leverandør bruker.

Samtidig hadde det jo vært kjekt å se resultater, eller iallefall en kommentar, på ytelse ved forskjellig plassering av vifte. Push/pull, eller en på hver etc.

Lenke til kommentar
Les mer

Under hele testperioden ble romtemperaturen holdt til 24°C. Denne gangen kjørte vi ikke støytesten enkelt og greit fordi enheten ikke blir levert med vifte.

Kunne dere ikke bruke en standard god vifte (en testvinner for kvalitet og en for pris for eksempel) og bruke de samme på alle kjølere? Både støy og kjøleeffekt er jo påvirket av luft flyten mellom varmesprederne. Det er vel ingen som tenker å installere en tårn-varmespreder i en vifteløs PC?

Lenke til kommentar

Rart at kjøleren kom så dårlig ut i denne testen....

Den scorer bedre på alle andre tester jeg har sett iforhold til andre kjølere..

 

 

Sto å så på denne når jeg kjøpte kjøler for 3 uker siden.. Og igrunn glad for at jeg gikk for V8 framfor denne :)

 

Når kommer test av V8? :)

Lenke til kommentar

Var også fristet for å så gå for cooler master v8, men ombestemte meg selv og gikk for en prolimatech megahalems og angrer ikke ett sekund. Ville vært kjekt å sett noen tester med mer enn 120W. Slike kjølere er jo stort sett beregnet til folk som overklokker og en overklokket core 2 quad/i7 går langt over 120W...

 

Tips til de med chieftec dragon bigtower og i7: hvis dere vil montere denne kjøleren riktig vei, så må dere først bøye platen mellom hk og psu en god del oppover...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...