Gå til innhold

Alvorlig feil i Mcafee antivirus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette understreker vel det jeg har ment en stund, nemlig at de kommersielle "tunge" virusprogrammene, i prinsippet er de verste "virusene" i seg selv.

 

Bieffekter:

- Gjør systemet markant tregere

- Hindrer deg i mange tilfeller å gjøre helt ufarlige ting uten å måtte trykke seg igjennom diverse dialogbokser.

- Sprer frykt om at man må beskytte seg, hvis ikke blir du loppet for penger, mister sensitive data og anklaget for pedofili.

- Vanskelig å deaktivere / avinstallere i noen tilfeller

- Starter automatisk ved oppstart av windows

- Ved feil, kan den slette systemfiler så du må re-installere hele OS'et.

 

På toppen av dette må man betale en ganske god sum med penger.

 

Personlig installerer jeg en gratis virussjekker alla AVG annenhvert år og kjører stikkprøver, men fortsatt til gode å ha påvist virus. Har hatt maskin i 22 år. Viktig å kjøre oppdateringer osv, men for en litt dreven it-bruker, er min erfaring at man vil oppleve mye mer ubehagelige bi-effekter av å ha virusprogramvare enn ved å ikke ha det.

Lenke til kommentar

Antivirusprogrammer har alt for stor tilgang til systemet og er den vanligste årsaken til alvorlige software problemer som jeg har erfart.

 

Før var jo bare Antivirus et program som du kunne kjøre for å scanne pc'en etter virus, men nå har de fullstendig overtatt styringen av maskinen.

 

Jeg har ikke kjørt automatiske Antivirusprogrammer på flere år, du kommer mye lengre med en god og sikker nettleser og en god brannmur.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...