Gå til innhold

Bedre kjøling fra Arctic Cooling


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heh, jeg er definitivt ikke solgt pga levetiden på dette produktet da jeg skifter sikkert kjølepasta en eller to ganger i året når jeg leker meg med klokking av cpu.

 

Men bedre ytelse på en kjølepasta betyr faktisk ikke alt for mye, da er det langt viktigere hvor god ytelsen på selve kjøleren er, men det kan kanskje hjelpe med 1 grad eller flere om kjøleren er veldig ujevn eller har dårlig finish.

Lenke til kommentar

Den varer forsåvidt i mange år, men får noe nedsatt ledeevne etter et visst antall år. Med tanke på at de fleste som skulle bry seg nok til å tenke over hvilken kjølepasta de skal ha bytter prosessor ganske mye oftere enn tiden det tar for pastaen å bli dårlig, er vel dette neppe et problem...

Lenke til kommentar

Må si jeg blir mistenksom - Hvor mye bedre er denne lissom?

Av og til så lurer jeg på om kjølepastaen vi brukte for 10 år siden var sammenlignbar med en skitten sokk.

 

Skulle likt å sett en test med en gammal arctic med en ny. Kan da neppe være noe stort mer enn et par grader. Selv for hobby-overklokking så betyr det marginalt.

Lenke til kommentar

Jeg bruker enten Artic silver 5 eller OCZ Freezer. Toppen 1 grads forskjell på disse.

 

 

Men trykk mellom CPU kjøler og CPU er veldig viktig.

Min swiftech GTZ har costum holdown og bakplate, jeg kjører mye mer trykk ned på cpu'en. Det gir gode utslag.

 

AC5 er ikke noe særlig, den trenger også rundt 300 timer innsettnings fase.

 

IC7 og OCZ Freez er gode. Bruker IC7 atm, den danker ut AC5.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...