Gå til innhold

IE oppgraderes automatisk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette forutsetter at WSUS er konfigurert til automatisk installasjon
Noe veldig få er, da mye av poenget med WSUS ( bortsett fra de opplagte ) er å godkjenne patcher og oppdateringer som skal distribueres til forskjellige grupperinger.

 

Ellers gøy å se at WSUS nevnes rett etter jeg snakket om det i en forumtråd hehe.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Merkelig nok har fortsatt mer enn hver 5 IE-bruker fortsatt den forhatte versjon 6.0 av nettleseren. Kilde: Marketshare.hitslink.com

 

Ikke så rart egentlig da alle rare webapplikasjoner nekter plent å fungere i noe som helst annet enn IE6. Jeg skylder på MS, programvareselskap og alle andre gærninger som ikke følger internasjonalt anerkjente webstandarder.

 

Mange bedrifter har valget mellom webapplikasjoner som ikke virker eller en ny, sikker og oppdatert versjon av nettleseren.

Lenke til kommentar
Merkelig nok har fortsatt mer enn hver 5 IE-bruker fortsatt den forhatte versjon 6.0 av nettleseren. Kilde: Marketshare.hitslink.com

Jeg henger meg på ...

 

Dette er overhode slett ikke så rart. Ta et meget stort firma i norge. Der har ALLE IE6. Hvorfor? Fordi de har websystemer som ikke funker på annet. Systemer som er dødsviktig å bruke.

 

Da burde de jo fikse websystemet ikke sant? Kan da ikke være så vanskelig??

Vel ... siden det enda ikke er gjort - så er det garantert svinedyrt. De er kanskje avhengige av noen snodige activex komponenter da. Kanskje orginalutviklerne er borte, kanskje det er dyrere å fikse enn å erstatte, kanskje det tar lang tid å erstatte fordi det er integrert med annet fælt ræl.

 

Har selv jobbet i en bedrift som var dørgende avhengig av en server som var steingammel, vet ikke om det engang fantes reservedeler, de hadde 1 gammel mann med grått hår som såvidt kunne systemet, de var livredde for at den skulle ta kvelden. Enda ikke erstattet til tross for at systemet er viktig.

 

Det bare er sånn.

Lenke til kommentar

Helt riktig darkslayer, men selv mange av disse lar seg kjøre på IE7 og IE8 om man aksepterer litt oppsett i IE samt klikk på en melding eller to. Men ja, du har helt rett.

 

Med unntak at grått hår kanskje ikke er så relevant ;) hehe. Men før man bruker sterke gloser bør man tenke på at mye av det man selv implementerer i dag vil bli sett på som "fælt ræl" av folk som ikke forstår seg på løsningene om 10 år.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Merkelig nok har fortsatt mer enn hver 5 IE-bruker fortsatt den forhatte versjon 6.0 av nettleseren. Kilde: Marketshare.hitslink.com

 

I tillegg til grunner nevnt ovenfor, så finns det fortsatt også ett stort antall maskiner med Win2k, der nyere IE enn 6.0 ikke er tilgjengelig. Har selv ett par av de, selv om jeg primært bruker FF på disse maskinene. Når det blir slutt på sikkerhetsoppdateringer for Win2k om ett år, så vil vi kanskje se ett større (siste) skift bort fra IE6.

Lenke til kommentar
Win2k har fått skremmende lite oppdateringer siste året, så jeg føler meg ikke akkurat "patchet" når jeg kjører noen av de virtuelle maskinene.

 

Nja, det kommer fikser hver måned. Win2k er jo ett meget modent OS (i Windows-målestokk), og således så er det vel ganske naturlig att det er mindre feil enn i f.eks. Bug-Vista. Mange regner Win2k som den beste versjonen MS har laget, i form av stabilitet. Jeg kjører XP på en av maskinene mine, og den har blitt brukbar etter SP3, og når man får slått av de verste unotene. På maskiner der jeg vil ha stabilitet, bruker jeg aldri nyeste versjon fra MS.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke sagt at Win2k er feilfritt, for da hadde det ikke kommet fikser hver måned. Det finnes ikke feilfrie OS, men som med annen programvare, så oppnås det med tiden en modenhet som gjør de mer stabile og feilfrie. Dette gjelder spesielt programvare der det ikke lenger introduseres ny funksjonalitet, slik det er tilfelle med for Win2k de siste fire årene. Ulempen er da at man f.eks. ikke får en moderne nettleser integrert, men det løses lett med tredjepartprogramvare. Når det gjelder sårbarheter, så er Win2k og WinXP ganske lik, med unntak av "oppgraderte" komponenter som f.eks. nettleser og medieavspiller. Vi snakker tross alt om NT 5.0 og NT 5.1 her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...