Gå til innhold

HTC Magic tråden.


Anbefalte innlegg

htc-magic.jpg

Spesifikasjoner:

 

 

Processor:

Qualcomm® MSM7200A™, 528 MHz

 

Operativsystem:

Android

 

Minne:

ROM: 512 MB

RAM: 288 MB

 

Fysiske mål:

113 x 55.56 x 13.65 mm

 

Vekt:

116 gram med batteri

 

Skjerm:

3,2-tommers TFT-LCD trykkfølsom skjerm med 320x480 HVGA-oppløsning

 

Nettverk:

HSDPA/WCDMA: 900/2100 MHz

Opptil 2 Mbps opplastingshastighet og 7,2 Mbps nedlastingshastighet

 

Quad-band GSM/GPRS/EDGE:

850/900/1800/1900 MHz

(Båndfrekvensen og datahastigheter er avhengige av operatør.)

Enhetskontroll Styrekule med Enter-knapp

GPS Intern GPS-antenne

 

Tilkoplinger:

Bluetooth® 2,0 med Enhanced Data Rate og A2DP for trådløse hodesett med stereo

Wi-Fi®: IEEE 802.11 b/g

HTC ExtUSB™ (11-pinners mini-USB 2.0 og lydplugg i ett)

 

Kamera:

3,2 megapikslers fargekamera med autofokus

 

Lydformater som støttes:

AAC, AAC+, AMR-NB, MP3, WMA, WAV, AAC-LC, MIDI, OGG

 

Videoformater som støttes:

MP4, 3GP

 

Systemkrav for HTC Sync™:

Microsoft Windows XP Service Pack 2 (SP2) eller høyere, eller Microsoft Windows Vista®

Microsoft® Office Outlook® 2000/2002/2003/2007, Windows Address Book (Outlook Express), eller Windows Contacts

 

Krav til synkronisering med Microsoft® Exchange Server Microsoft Exchange Server 2003 Service Pack 2 (SP2) eller Microsoft Exchange Server 2007

 

Batteri:

Oppladbart Litium-ion-batteri

Kapasitet: 1340 mAh

 

Taletid:

Opptil 400 minutter for WCDMA

Opptil 450 minutter for GSM

 

Standbytid:

Opptil 660 timer for WCDMA

Opptil 420 timer for GSM

(Det som står ovenfor er underlagt nettverks- og telefonbruk.)

Utvidelsesspor microSD™ minnekort (SD 2.0-kompatibelt)

Vekselstrømsadapter Spenningsområde/frekvens: 100 ~ 240V AC, 47/63 Hz

Likestrøm: 5 V og 1 A

 

Spesialfunksjoner:

G-sensor

Digitalt kompass

 

 

 

Anbefalte Apps/Games:

 

 

* Robo Defence FREE - Beskytt en bygning ved å sette ut diverse forsvars-installasjoner

* Labyrinth Lite - Ganske likt spill som Teeter, men med flere tillegg... moro..

* Shazam - Music recognition app

* Quickpedia - Easy access to wikipedia with a nice GUI (location aware)

* Meebo - Instant messenger with support for "everything"

* Useful Switchers - A nicer version of Toggle Settings

* WeatherBug - Includes a widget and a notification for temperature

* Yr.no - Outstanding weather reporting, especially for the Nordic region

* NewsRob - RSS Reader (Sync'ing with Google Reader)

* Battery Widget - Adds a widget showing you battery percentage left + menu with Wi-fi, GPS en/disable.

* Barcode Scanner

 

 

 

 

Tips and tricks:

 

 

* At the home screen, press Menu and you get a shortcut to the Settings menu item.

 

* Star your most frequently used contacts. Then add a 'Starred Contacts' folder to your home screen for quick access to them.

 

* There is an update for Google Maps - Just install it from the Market and it will be updated.

 

* You can set individual notification tones for Gmail and SMS etc. in their respective applications.

** Example: Open Gmail, click Menu and scroll down to nofitications.

 

* You can select if W-LAN should be turned on all the time or turn of when the screen turns off.

** Go to Settings -> Wireless Controls -> Wi-fi Settings - Press menu and select Advanced. There you can set the Wi-fi sleep policy.

 

* Remove visual unlock pattern and passwords to increase security.

** Go to Settings -> Security and untick the 'Use visible pattern' checkbox.

** Untick 'Visible passwords' to not show typed in characters in password fields.

 

 

 

Div nyttige linker:

 

 

 

Roting:

 

Det er en sjangse for å "Bricke" telefonen.

 

Ny guide på engelsk, litt mer grundig:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=537365

 

Den originale:

 

Takker til Jan Rune for guide.

 

(Det kan godt hende at filene du laster ned fra webserveren min ikke er de nyeste versjonen. Men det er de som jeg har brukt på tlfen min. Du finner alt på XDA Developers.)

 

1. Last ned & installer Cupcake's SDK //Utviklingsverktøy for Android.

 

(http://developer.android.com/sdk/1.5_r2/index.html)

 

Ikke hopp til step.2 før du har fått listet opp tlf1 din med kommandoen: "adb devices".

 

2. Sørg for at du har nok strøm på tlf1. //Viktig!

 

 

3. Last ned denne filen til "tools" mappen i SDK folderen.

 

//(http://android.usb3.no/update.Engineering-SPL-HBOOT-1.33.2005-signed.zip)

 

og denne: (http://android.usb3.no/recovery-RAv1.1.1H.img)

 

4. Aktiver USB Debugging //(Settings.Applications.Development)

 

 

5. Starter med en helt ufarlig test :

Start opp tlf1 i fastboot mode uten USB kabelen tilkoblet. //"tilbake & power")

 

Koble til USB kabelen.

 

Trykk inn windows tasten + R, naviger deg til X:\Android\android-sdk-windows-1.5_r2\tools (<- Min bane, din er sikkert annerledes)

 

Kopier inn kommandoen: "fastboot boot recovery-RAv1.1.1H.img" (<- uten anførselstegn.)

 

 

Nå vil tlf1 restarte i recovery mode som du aldri hadde, men som er super kjekt å ha. Med denne så kan du ta backup, eventuelt hente tilbake de data man trenger skulle det skje en feil. Jeg har ca 5 forskjellige backup av tlf1 den siste uken lagret på minnekortet.

 

Du kan vell egentlig likeså godt ta en backup nå. Alltid ta backup! //Viktig! (Vent til minnekortet har blitt initialisert. Tar ca 1-2min)

 

 

Hvis du fortsatt henger med og alt har gått som det skal & du er 100% sikker på at du har lyst til å fortsette. La oss flashe den recovery menyen permanent. Noe som ikke går med den HBOOT som tlf1 ble shippet med.

 

1. Ta filen "update.Engineering-SPL-HBOOT-1.33.2005-signed.zip", gi den ett nytt navn: "update.zip" & last den over på minnekortet.

 

2. Kopier inn kommandoen: "fastboot boot recovery-RAv1.1.1H.img" (<- uten anførselstegn.)

 

3. Plugg i USB kabelen, vent 2min.

 

4. Apply sdcard:update.zip

 

5. Reboot tlf1. Skru den av. Start opp tlf1 med "Tilbake & Power". Du vil nå se at du har HBOOT'1 fra utviklertelefonen. Det er gode nyheter. Funket det ikke? Kjøper den billig av deg

 

Nå er vi klare til å flashe recovery mode permanent til tlf1 din. Dette er ikke nødvendig, men du har litt lyst til å gjøre det.

 

1. Start opp tlf1 i fastboot engang til.

 

2. Plugg, USB, Vent.

 

3. Kopier inn kommandoen: "fastboot boot recovery-RAv1.1.1H.img" (<- uten anførselstegn.)

 

4. Vent

 

5. Kopier inn kommandoen: "adb shell mount -a" (<- uten anførselstegn.)

 

6. Feilmelding? Ikke bry deg om det...

 

7. Kopier inn kommandoen: "adb push recovery-RAv1.1.1H.img /system/recovery.img" (<- uten anførselstegn.)

 

8. Kopier inn kommandoen: "adb push recovery-RAv1.1.1H.img /sdcard/recovery-RAv1.1.1H.img" (<- uten anførselstegn.)

 

9. Kopier inn kommandoen: "adb shell flash_image recovery /sdcard/recovery-RAv1.1.1H.img" (<- uten anførselstegn.)

 

10. Restart tlf1. Skru den av. Start opp tlf1 med "Home & Power" knappene holdt inne. Du kan nå når som helst ta backup og hoppe tilbake som du vil.

 

Her er også en svensk guide

 

Last ned din nye rom her.

 

 

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt min i et par dager nå, og digger den... venter fortsatt på oppsett til MMS/GPRS fra OneCall, så har ikke fått testet dette enda, men WiFi'en er meget enkel å bruke ;)

 

Hva apps angår, har jeg ikke fått testet så mange enda, men kan hvertfall anbefale noen;

Labyrinth Lite - Ganske likt spill som Teeter, men med flere tillegg... moro..

Robo Defence FREE - Beskytt en bygning ved å sette ut diverse forsvars-installasjoner... Addictive!

Lenke til kommentar

Slenger meg på og kliner inn en hel masse fra vår interne wiki på jobben. Vi er en gjeng geeks som kjøpte mobilen samtidig. Dette er et pågående prosjekt for å samle informasjon oss i mellom. Det er på engelsk og jeg orker ikke oversette. Regner med alle skjønner det. :)

 

= Tips and tricks =

* At the home screen, press Menu and you get a shortcut to the Settings menu item.

* Star your most frequently used contacts. Then add a 'Starred Contacts' folder to your home screen for quick access to them.

* There is an update for Google Maps - Just install it from the Market and it will be updated.

* You can set individual notification tones for Gmail and SMS etc. in their respective applications.

** Example: Open Gmail, click Menu and scroll down to nofitications.

* You can select if W-LAN should be turned on all the time or turn of when the screen turns off.

** Go to Settings -> Wireless Controls -> Wi-fi Settings - Press menu and select Advanced. There you can set the Wi-fi sleep policy.

* Remove visual unlock pattern and passwords to increase security.

** Go to Settings -> Security and untick the 'Use visible pattern' checkbox.

** Untick 'Visible passwords' to not show typed in characters in password fields.

 

 

= HTC Magic links =

* http://www.androidtapp.com/25-awesome-goog...-should-follow/

* http://www.androidtapp.com/25-more-awesome...-should-follow/

* http://www.androidgear.com/en/usd/device:H...agic/index.html

* https://www.diskusjon.no/index.php?s=tek.no...owtopic=1118622

* Android issues

* Android Developer Contest

* Cyrket - the Android Market on the web

 

 

= Interesting Applications =

* Locale sounds great to me so far. Switches your phones status dependant on location (using GPS, something the iPhone can't do apparently due to lack of multitasking) so I could set it to always go on to the silent profile when I walk in to the gym (keep it in a locker) and back to normal when I walk out, and change from the not work safe wallpaper to a more mundane pic when I get in to work etc.

* ChompSMS: SMS replacement.. tbh a must have makes text messaging look better. (Consider Handcent SMS instead)

* Toggle Settings: Quick access to specific settings data on off, ring profile etc

* Twidroid: of course only ifyou are a twitter user

* Hi MSN: MSN Messenger for your phone

* Shopsavvy: Barcode Scanner that lets you make list

* ixMAT Scan: Barcode scanner that does several differnet types of codes.

* Pkt Auction: handy dandy Ebay interface

* AK Notepad: great notes app

* Buddy Runner: if you run this tracks your route, time distance etc.. Brilliant.

* Advanced task manager: Lets you know whats running at any given time

* LAST.FM: Internet radio - Only in the UK and US Market. (Direct download: http://one.xthost.info/tetek ) - Working :)

* gTranslate: Translate using Google Translate

* FTPServer - Good FTP Server for your phone.

** (Set your client to list dir with STAT -L not MLSD and deactivate passive mode.)

* AndFTP - Great FTP/FTPS/SFTP client.

* Places Directory (by Google) - Location aware, shows you a categorized list of nearby points of interest (Banks, restaurants, bars +++)

* gkcd - xkcd comic reader.

* NetCounter - Shows data usage on Wi-fi and mobile network (persistent with monthly, weekly etc. stats.).

* Talking Clock Widget - If you're so sleepy in the morning you can't see, just touch this widget and it will tell you the time.

* Trafikanten - Very simplified GUI version of trafikanten.no.

* SMS Popup - Pops up new SMS on the screen and lets you set a bunch of options like reminders, vibration pattern, LED color. (Consider Handcent SMS instead)

* AnyCut & dg QuickCut - Advanced shortcut creator. Too much to explain here... Try adding a desktop shortcut and select "Activity".

* Handcent SMS - Replacement for the builtin Messaging app - Replaces both Chomp SMS and SMS Popup featurewise.

* Qik - Live video streaming and video upload to popular websites.

 

== Must haves ==

* Shazam: Music recognition app. Awesome!

* Quickpedia - Easy access to wikipedia with a nice GUI (location aware).

* Meebo - Instant messenger with support for "everything".

* Useful Switchers - A nicer version of Toggle Settings.

* WeatherBug - Includes a widget and a notification for temperature.

* Yr.no - Outstanding weather reporting, especially for the Nordic region.

* NewsRob - RSS Reader (Sync'ing with Google Reader).

* Battery Widget - Adds a widget showing you battery percentage left + menu with Wi-fi, GPS en/disable.

* Barcode Scanner

 

== To Test ==

* Spotify (Unreleased)

* Rings extended (Tested by me. Works great.)

* Where's My Phone

 

== Paid Apps ==

* Flickr Upload

 

= A2DP Headsets =

* Amobil test av A2DP Headsets: http://www.amobil.no/tester/?catId=49

 

* Motorola HT820

* Gear4 BluPhones

* Jabra BT620s

* JayBird JB-200i-01

* JBL Ref 610

* Logitech Wireless Headphones for iPod

* Motorola Bluetooth Active Headphones S9

* Sony DRBT160iK

 

= Android issues that everyone should vote for (star) =

* http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=1063

* http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=1318

* http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=2445

* http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=2630

* http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=3020

* http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=3046

 

 

= Encoding videos for the Magic (by me) =

 

I'll try to do a quick explanation about codec and applications for video clips you'd like to view on the Magic.

 

== Supported codec ==

 

* MPEG-4 Baseline profile 4.2 (Tested working flawlessly on mine)

 

I downloaded the new Transformers trailer from youtube in 1280x720 HD and transcoded it to 480x272 30fps 600 kbps. It rocks! :-)

 

== Ways to encode videos ==

 

=== Downloading directly from video websites like Youtube ===

 

# Install GreaseMonkey for Firefox

# Open userscripts.org and install Youtube HD Ultimate + Keep Tube

 

I'm not sure what format Keep Tube gives on all the different websites, but Youtube HD U will give you MP4 playable on the Magic.

 

HD MP4 from Youtube is not playable and needs to be re-encoded. Read on...

 

=== Transcode your own clips (top of the head explanation) ===

 

# Download and install Xvid4PSP.

# Start the program and drop a video file of any format into the video preview area.

# In the menu on the left select Format: MP4 and Audio Encoding AAC-LC 128k.

# Click on the (E) to the right of Video Encoding.

## In the upper right select Codec: x264

## Encoding mode: 1-Pass Bitrate (2-Pass does not seem to give a visible difference)

## Bitrate: About 600 kbps - But it is no point in setting it higher than the input file (Check it with Tools -> Media info)

## AVC Profile: Baseline Profile

## AVC Level: 4.2

## At the bottom click the + and Type a good name for the profile for later use.

# Now open the menu item Video -> Resolution/Aspect...

## Keep the resolution below 480 wide and/or 320 tall (Max screen res is 480x320 - videoes are played horizontally).

## Keep the Input and Output Aspect ratio as close to each other as possible.

## Don't adjust the second resolution number manually, or you'll screw up the aspect ratio!

# Check that the framerate is 30 fps or lower under Video -> Interlace/Framerate...

 

You're more or less done. If you are only encoding one file, click on Encode.

 

If you have several files you can click Save and it will be added to the queue, and you may open the next file.

 

Continue until you have edited all files, and then click Encode.

Lenke til kommentar

Flatlurt: Dette skal virke for deg:

 

Har fått til mms på Network Norway nett på denne telefonen.

 

Instruksjoner:

 

Gå på Meny.

 

Settings - Wireless controls - Mobile networks.

Data Roaming på.

Use only 2g networks på.

Access Point Names.

 

Trykk Menu knapp. New APN.

 

Først laget jeg Internett APN:

 

 

Name: NwN Internett

APN : internet

Proxy:

Port :

Username:

Password:

Server:

MMSC:

MMS port:

MCC: 242

MNC: 05

APN type : default

 

Så laget jeg et nytt apn:

 

Trykk Menu knapp. New APN.

 

 

Name: NwN MMS

APN : mms

Proxy: 89.254.65.20

Port : 80

Username:

Password:

Server:

MMSC: http://mms.nwn.no

MMS port: 80

MCC: 242

MNC: 05

APN type : mms

 

 

Sending og mottak funker fint.

Lenke til kommentar
Flatlurt: Dette skal virke for deg:

 

Har fått til mms på Network Norway nett på denne telefonen.

 

Instruksjoner:

 

Gå på Meny.

 

Settings - Wireless controls - Mobile networks.

Data Roaming på.

Use only 2g networks på.

Access Point Names.

 

 

Men vil den ikke da alltid være tilkoblet via EDGE?at internetten går til enhver tid?

Endret av iGH
Lenke til kommentar

Dere som har Magic`en, hvordan kobler dere telefonen til dataen?

Når jeg kobler den til via usb så får jeg bare melding om at den nye device`en ikke fungerer som den skal, har visst ikke de riktige driverene...

 

Fulgte ikke med noen cd heller.

 

Edit: Nevermind, fant ut at det :D Man må gå inn på feltet helt øverst på telefonen og velge "mount" et sted der.

 

Men jeg får ikke 3g til å fungere, eneste måten jeg kommer på nett på er via wifi. Instillingene ser ut til å være riktige, fikk oppsettet fra tele2, har en for mms og en for inett. Noe annet jeg må stille på?

 

Edit: Der fant jeg ut av det også, lekte rundt innstillingene til disse APN`ene. Tilfeldigvis la jeg merke til at disse sto som "tele2.se" på det ene feltet. Forrandret dette til ".no" og plutselig funker alt :D

 

Men rart at oppsettet jeg fikk fra tele2 skal inneholde sånne feil?

Greit å være obs på det om noen med tele2 kjøper telefonen.

Endret av Hirulen
Lenke til kommentar

Jeg har hatt min i et par uker nå, den første tida var jeg litt frustrert over skjermtastaturet, men Scandinavian keyboard samt kalibrering gjorde susen. Nå ser jeg at neste versjon av dette tastaturet skal gi mer vibb pr. trykk. Da er det bare øæå i mobiltastaturet som mangler.

 

Jeg har installert 3G Whatchdog. Holder litt styr på datatrafikken og dermed penga. Du kan sette grenser pr dag, uke eller måned. Men ikke mindre enn 0,01GB.

 

Et annet greit program er APNdroid. Det eneste det gjør er å endre navna på APN, men greit å slippe å gjøre det manuelt. Krever noen ganger omstart for å funke. Fint hvis du virkelig vil strupe nett-tilgang.

 

Ellers: Jeg er kjempefornøyd. Savner FM-radio, finnes det ingen FM-radio på brikke tilsvarende minnebrikken der ute? Eller er det mulig skrive et program som bruker GPS-antenna? Sekundært; jeg har ikke fått til streaming av lyd fra NRK, har noen greid det?

Lenke til kommentar
Et program som lar deg bruke telefonen som modem?

 

 

Her er et uten krav til root: http://www.junefabrics.com/android/index.php

$29, kun for Windows og med USB-kabel. Håper at Google eller HTC tar til vettet og integrerer det i Android selv. Eventuelt at noen utvikler noe lignende open-source.

Endret av maedox
Lenke til kommentar
Jeg har hatt min i et par uker nå, den første tida var jeg litt frustrert over skjermtastaturet, men Scandinavian keyboard samt kalibrering gjorde susen. Nå ser jeg at neste versjon av dette tastaturet skal gi mer vibb pr. trykk. Da er det bare øæå i mobiltastaturet som mangler.

 

 

Jeg fikk både æ-ø og å når jeg lastet ned Scandinavian Keyboard... hmm det var rart

Lenke til kommentar

Gah... Er første gangen jeg har bestilt mobil som er låst (med abonnement). Bestilte telefonen kl 0400 på torsdags natten så de fikk hele fredagen og hele lørdagen (vist de har åpent på lørdag, tror at de har åpent et par timer (?)  ). 

 

No har også hele mandag gådt uten at saken min har blitt behandlet engang. Synest at dette er for dårlig, jeg klaget også på dette på lørdag og fikk da denne mailen:

 

Vi har mottatt din henvendelse ”Mobiltelefoner - Kjøp av telefon” og gitt den saknummer 57513. En saksbehandler vil behandle saken og du vil få svar straks saken er behandlet.

 

Er det normalt at det skal ta så lang tid å få pakket og sendt en mobil med abonnement eller er det bare jeg som er rastløs?

 

lurer på om jeg skal forbli chess kunde eller hoppe over til netcom. Netcom har noen gode tilbud på HTC magic med FlexiTalk eller Iconnect Abonnement.

 

Har sendt mail til begge så får se hvem som er mest ivrig på å "få" meg :)

 

 

Min første post på amobil.no/hw.no/"gamer.no"/   :thumbs:  

Endret av MysticoN
Flettet innlegg
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...