Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ingen Lydenhet er installert?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har en Acer Aspire 5100 som er vel 2 år gammel nå. Den er med Windows Vista Home Premium.

 

I går var det en nabo innom og skulle installere noen drivere og slik for å få rettet om i småfeil. Men jeg fant senere ut at lyden eller de innebygde høytalerne ikke virket i det hele tatt. Noe som er utrolig frustrerende.

 

Inne på enhetsbehandling ( Legger ved bilde) Ligger lydenheten uten noen gul trekant med utropstegn eller noe..

Nede På skjermen der med klokka har jeg to symboler for lyd en bronse (?) farget ,Realtek HD Audio Manager og en hvit ,Realtek High Defenition Audio. Den hvite har også en rød runding med hvitt kryss merket på den. Den bronsefargede dukket ikke opp før etter de nye driverene var lagt inn.

 

Håper virkelig der er noen hjelsomme flinke der ute. Hadde vært evig takknemmelig! :-)

 

140iyyg.jpg

post-195775-1246132141_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trykk Start/ Kontrollpanel/ Programmer og egenskaper/ Finn Realtek driverne/programvaren her og trykk "Avinstaller".

Se til i Enhetsbehandling at det ikke er installert drivere til lydkortet. (Hvis det fremdeles viser "Realtek High Definition Audio" der, høyreklikker du på driveren og trykker "avinstaller".

Når alle spor etter driverne er borte, restarter du maskinen.

 

Ved driverfeil, er det alltid lurt å slette alle drivere og programvare som har problemer, og så installere driveren på ny.

 

Gå til Realtek High Definition Audio Driver / Trykk "I accept to the above" deretter "Next".

Last ned og installer driveren ved navn "Vista, Windows7 Driver(32/64 bits) Driver only (Executable file)"

 

Kom tilbake hvis det ikke fungerer.

Endret av matoft
Lenke til kommentar

Jeg har flere ganger prøvd å laste ned driveren til min data fra acer sine sider og installert den (bare kjørt setup). Det kommer opp at enheten er installert velykket men alikevel er det som driver ikke får kontakt med høytalerene.

 

Når jeg ikke har installert noen drivere : Ingen lydutdataenhet er installert

Når jeg har installert driveren : Ingen lydenhet er installert

 

Jeg forstår virkelig ingenting!

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...