Gå til innhold

Windows 7-prisene klare


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Når jeg skal oppgradere til Snow Leopard i september, så må jeg betale $29, siden jeg har Leopard fra før av.

 

Interessant prissetting av Microsoft, igjen.

 

Snow Leopard er jo en enda mindre oppgradering til Leopard enn Windows 7 er til Vista.

Hvilke virkelig nye funksjonaliteter på overflaten har Snow Leopard?

Service Packs til Windows er ihvertfall gratis.

Lenke til kommentar
Når jeg skal oppgradere til Snow Leopard i september, så må jeg betale $29, siden jeg har Leopard fra før av.

 

Interessant prissetting av Microsoft, igjen.

 

Snow Leopard er jo en enda mindre oppgradering til Leopard enn Windows 7 er til Vista.

Hvilke virkelig nye funksjonaliteter på overflaten har Snow Leopard?

Service Packs til Windows er ihvertfall gratis.

 

Fjerning av PPC-kode, OpenCL, Grand Central, full 64-bitsstøtte pluss en god del generell optimalisering. Uansett hvordan du vrir og vender på det, så er $29 for alt dette (og veldig mye mer som jeg ikke har i hodet) en ganske koslig pris. MS sine retail-priser burde være det OEM-prisene er på. Og de burde fjerne alle de hundre forskjellige lisenstypene. Det faktum at jeg ser ut til å måtte kjøpe 7 Ultimate for å få Remote Desktop-funksjonalitet er litt skuffende. Det skaper kunstige skiller i programvaren som ikke trenger å være der.

Lenke til kommentar

319,99 USD = 2076,73 NOK

 

Hardly dyrt for noe man bruker hver eneste dag i flere år.

Spørs vel om det blir overpriset i butikken...

 

men er det bare meg eller er prisen på vista ultimate byttet

om på upgrade og normal i artikkelen? :p

 

 

Å betale for noe så overpriset som Apple merc. burde gjøre til at

alt av Apple software burde være gratis.

 

Remote desktop er ikke en MS only ting, det finnes andre programmer

som gjør det samme.

Endret av anotherzen
Lenke til kommentar
Remote desktop er ikke en MS only ting, det finnes andre programmer

som gjør det samme.

 

Dessverre ikke like bra. RDC er min desiderte favoritt for fjernstyring av maskiner.

 

Og at du synes Apple er overpriset får bli din greie, det var ikke meningen at det skulle bli nok en OS-krangel. Synes bare at Microsoft overpriser sine OS. Det er muligens fordi de kun har ett eneste bruksområde for meg.

Lenke til kommentar

Her er det en regelrett feil både hos hw.no Prisen for fullversjon av Ultimate kan da ikke være lavere enn prisen for oppgradering. Noe den ikke er.

 

Rett pris for fullversjon Ultimate skal være 319,99 og ikke 219,99. Så det bør rettes opp. Artikkelen indikerer også at W7 er rimeligere enn Vista. Det stemmer om man ser på lanseringsdato for Vista, men Vista fikk redusert pris i februar 2008 - så det er med unntak av Home Premium akkurat samme prisen. Home Premium er satt ned $ 10 for oppgradering og $ 40 for fullversjon.

 

I tillegg har Microsoft oppgitt EU-prisene. De er som følger, jeg regner med at dette er uten avgifter (VAT). EU har ikke noen felles mva, så

Home Premium upgrade (€119.99), Professional upgrade (€285.00), Ultimate upgrade (€299.00), Home Premium full (€199.99), Professional full (€309.00), and Ultimate full (€319.00)

 

De er altså ca 40 % høyere prising av Windows i EU markedet (som vanlig). Noe som kan indikere omtrent følgende priser i det norske markedet inklusive mva. Hva prisen burde vaære i EMEA i parantes når man vurderer rett dollarkurs.

 

Fullversjoner:

Home Premium: kr 2 000 - 2 300 (1 700)

Professional: kr 3 200 - 3 500 (2 500)

Ultimate: 3 500 - 3 700 (2 600)

 

Oppgraderinger:

Home Premium: 1 300 - 1 500 (1 000)

Professional: kr 2 900 - 3 200 (1 700)

Ultimate: 3 100 - 3 400 (1 800)

 

Det kan nesten tyde på at oppgraderingspriser i EU/UK er feil, ellers har Microsoft tatt en "spansk" en grunnet Windows 7 E, og priset den nesten som nyversjon.

 

Edit:

Så man kan egentlig sjekke nettbutikkenes priser på Vista. Windows 7 vil ha samme prisene, dvs jeg regner med de billigste prisene vil ikke finnes fra starten av.

 

Personlig synes jeg prisinga er hårreisende, rett markedspris på retailversjoner er 50 - 60 % av disse. Husk at 95 % av Microsoft sitt salg skjer til priser som er langt lavere, ca 400 - 800 kr pr lisens. Det er derfor ingen grunner til at en fullversjon skal koste fra 2 000 kr og oppover.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar
Det faktum at jeg ser ut til å måtte kjøpe 7 Ultimate for å få Remote Desktop-funksjonalitet er litt skuffende. Det skaper kunstige skiller i programvaren som ikke trenger å være der.

Remote Desktop kommer til å være inkludert i Windows 7 Professional

Lenke til kommentar
Når jeg skal oppgradere til Snow Leopard i september, så må jeg betale $29, siden jeg har Leopard fra før av.

 

Interessant prissetting av Microsoft, igjen.

 

Snow Leopard er jo en enda mindre oppgradering til Leopard enn Windows 7 er til Vista.

Hvilke virkelig nye funksjonaliteter på overflaten har Snow Leopard?

Service Packs til Windows er ihvertfall gratis.

Er det noe stede jeg kan lese om forskjellene mellom Vista og Win7? Etter hva jeg har lest, også uttalelse fra Ballmer, er det veldig tette bånd mellom Vista og Windows7.

 

Har fått intrykket av at mye av det som har blitt fikset i Windows 7 kunne verdt lagt til som SP i Vista. I og med at mange er missfornøyde med Vista, burde jo MS også gjort dette tilgjengleig for Vista-brukere. Det virker som om MS kom med W7 for å kvitte seg med Vista-stemplet, om ikke forbedringene kommer til Vista, synes jeg Vistabrukere burde fått muligheten til å oppgradere til en veldig billig penge. Mange er jo tross alt missfornyøde med Vista, og en del mener at W7 er det Vista burde ha vært, så MS taper jo ikke noe på å blidgjøre disse kundene.

 

Oppgradering fra Vista til W7 blir nok ikke mulig med tanke på at MS plutselig bestemte seg for å kun gi ut W7 uten IE i Europa, selv om jeg tviler og håper på at EU ikke kommer til å gå med på dette. Om EU får det som de vil burde det ikke være noe problem å få til en løsning med oppgradering til Windows 7 også i EU.

Endret av tamarin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...