Gå til innhold

BD-spillere til under 500 kroner?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Måten man har tenkt å senke prisen på er å gjøre produksjonen mer teknisk effektiv.

Jøss, at ingen har tenkt på det før! :roll:

</sarkasme>

 

Konkret hva er det som skal gjøre produksjonen av spillerne voldsomt mye mer effektiv til neste år i forhold til i år?

 

Forøvrig er jeg enig i at det største problemet er prisen på filmene, samt alle de andre brukerfiendtlige egenskapene ved bluray.

Lenke til kommentar
Utvalget av filmer, samt prisene må på et mer fornuftig nivå.

Jeg skjønner ikke hvorfor folk klager sånn på prisene jeg.

På nye BD'er så ligger prisen på 20-30 kr mer enn dvden koster.

Og det er jeg villig til å betale for å få den ekstra bilde- og lydkvaliteten.

 

Så jo feks på Max Manus og andre filmer som kommer, mange av dem kommer med kampanjepriser på kr 99 kliss nye.

Og nå koster den 149 som normalpris.

 

Nei folkens, prisene er på god vei nedover så jeg synes ikke vi kan klage på disse.

Men er enig i at utvalget av "gamle" filmer nå bør ta seg opp snart.

 

Har ventet lenge på filmer som Gladiatoren, Braveheart, Ringenes Herre ++

Lenke til kommentar
Utvalget av filmer, samt prisene må på et mer fornuftig nivå.

Jeg skjønner ikke hvorfor folk klager sånn på prisene jeg.

På nye BD'er så ligger prisen på 20-30 kr mer enn dvden koster.

Og det er jeg villig til å betale for å få den ekstra bilde- og lydkvaliteten.

 

Så jo feks på Max Manus og andre filmer som kommer, mange av dem kommer med kampanjepriser på kr 99 kliss nye.

Og nå koster den 149 som normalpris.

 

Nei folkens, prisene er på god vei nedover så jeg synes ikke vi kan klage på disse.

Men er enig i at utvalget av "gamle" filmer nå bør ta seg opp snart.

 

Har ventet lenge på filmer som Gladiatoren, Braveheart, Ringenes Herre ++

 

Min erfaring er at priseforskjellene i snitt er store, de aller nyeste filmene har ikke så store forskjeller, men litt eldre titler er ofte halve prisen på DVD.

 

AtW

Lenke til kommentar
Blurays problem prismessig er ikke spillerene, men filmene, filmene er fortsatt for dyre.

 

AtW

 

Enig.

Men ser det er langt oftere at det er tilbud på blu-ray nå, Max Manus til 99Kr, ordinærpris 149Kr og ser også at det er mange som har faktisk gode tilbud på Bluray filmer.

 

Dog platekompaniet har høye priser, noe jeg tror er pga at de er litt for store og tar seg godt betalt.

 

Men jo flere som har Bluray spillere jo bedre.

Lenke til kommentar
Blurays problem prismessig er ikke spillerene, men filmene, filmene er fortsatt for dyre.

 

AtW

 

Jeg er ikke enig, jeg synes det er spillernes pris som er problemet. Blu-ray filmer får du kastet etter deg til 100-150,- lappen om dagen og jeg har mottatt så mye fra mail fra norske salgskjeder om slike tilbud siste året at jeg er kvalm.

 

Jeg har kjøpt filmer kontinuerlig siden april 2008 og jeg har ikke betalt mer enn maks. 179,- for en eneste film og ca. 80% av mine filmer har vært nye releaser.

 

EDIT:

Hva koster en musikkcd i butikken i dag? ;)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Blurays problem prismessig er ikke spillerene, men filmene, filmene er fortsatt for dyre.

 

AtW

 

Jeg er ikke enig, jeg synes det er spillernes pris som er problemet. Blu-ray filmer får du kastet etter deg til 100-150,- lappen om dagen og jeg har mottatt så mye fra mail fra norske salgskjeder om slike tilbud siste året at jeg er kvalm.

 

Jeg har kjøpt filmer kontinuerlig siden april 2008 og jeg har ikke betalt mer enn maks. 179,- for en eneste film og ca. 80% av mine filmer har vært nye releaser.

 

EDIT:

Hva koster en musikkcd i butikken i dag? ;)

 

179 for en film er ganske dyrt, og det er ikke muskkk-CDer som er konkkureten til blu-ray. Det er DVD. På DVD får du hele sesonger av gode tv-serier kjøpt for noen få hundrelapper.

 

AtW

Lenke til kommentar

Bluray-filmer er altfor dyrt i Norge. 199-249 er normalpris for en bluray, det gleder både for nye og gamle filmer. Å trekke frem supertilbudet Max Manus til 99kr på bluray blir litt feil.

Utvalget er svært begrenset, og ikke alle butikker som selger dem engang!

 

Også var det én her som etterlyste Lord of the Rings på bluray: Rykter vil ha det til at de slippes omtrent samtidig som The Hobbit (det er vel neste film i "serien").

Lenke til kommentar

179,- er også den dyreste prisen jeg har betalt på over ett år så det bør jo si deg at de fleste filmer jeg har kjøpt har kostet mindre? 179,- er prisen jeg har betalt for splitter nye utgivelser.

 

Newman:

Da har du nok ikke fulgt med, det har vært kjørt kampanjer på hundrevis av filmer i over ett år nå i lett tilgjengelige og store butikkjeder som Coop ol. I tillegg til dette har filmselskap som Warner Bros også kjørt store og omtrent evigvarende kampanjer. Det blir så useriøst med max manus eksemplet når det bare er en dråpe i havet av tilbud som hele tiden er tilstede.

 

Tilgjengelighet av alle filmer på et nytt media er da en selvfølge at vil trenge tid på seg. Går prisen på spillerne ned slik at hvermansen også kan kjøpe en grei spiller vil flere kjøpe filmer. Prisene på filmer vil gå ennå mer ned når markedet vokser og takten for utgivelser vil også øke.

 

Problemet er først og fremst at DVD er greit nok for de fleste og det vil være vanskeligere å erstatte DVD enn det var å erstatte VHS. Det eksploderende salget av HD TVer vil også hjelpe på situasjonen, men selv da må BD spillere langt ned i pris for å friste som et alternativ til DVD.

 

De fleste tenker kun "tja hva skal jeg med litt høyere oppløsning på filmene mine?" men glemmer de fysiske fordelene med et mye mer robust media samt en del andre innholdsfordeler som vil vokse seg frem. Hadde man dog gått over til et helt annet fysisk mediaformat som eks. små minnebrikker ville folk kanskje sett det som mer attraktivt da man enklere "merker forskjell".

 

I tillegg har du andre faktorer som at DVD er enkelt å ta backup av for privat digital distribusjon samt at kvalitet vs størrelse på filene er greit nok. BD er ikke verdt det for mange i mange sammenhenger.

 

Alle disse tingene gjør at folk flest er fornøyd med DVD formatet.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Det er helt feil at blu-ray filmer er like billig som dvd da. Greit nok at nye filmer er nesten samme på tilbud men tidligere titler er ikke billig.

Så på noen eksempler på cdon akkurat nå

Pirates of the Caribbean 3 - dvd 99,- blu-ray 229,-

Kill Bill - dvd 59,- blu-ray 429,-!

The Dark Knight - dvd 79,- blu-ray 199,-

Rambo - dvd 99,- blu-ray 99,-

The Day after Tomorrow - dvd 59,- blu-ray 179,-

National Treasure 2 - dvd 89,- blu-ray 249,-

 

Om jeg går på den lokale dvd butikken eller narvesen eller noe sånn finnes det ingen blu-ray som er like billig som dvd

Lenke til kommentar

For å dra diskusjonen tilbake til artikkelens tema, billigere BD-spillere, så kan det jo nevnes at jeg sist fredag så en BD-spiller til kr 899,- på Coop på Buskerud storsenter...

 

Dette er ikke langt unna kostpris hvis det stemmer at det koster $100 å produsere en slik spiller, og man plusser på frakt... Ting går riktig vei!

 

Synes å huske det var billigspillerne som virkelig fikk DVD-filemene til å bli allemannseie. Husker jeg kjøpte en slik første året som student til kr 499,-... Da klarte jeg å overbevise foreldrene mine og om å kjøpe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...