Gå til innhold

Komplett ut av Europasatsningen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Folk nede i Europa har kanskje et helt annet handlemønster når det kommer til ehandel av elektronikk. De liker muligens fortsatt å gå på de lokale kjøpesentrene og handle rett hos elkjedene. Vi er vel det eneste landet i verden med 14dagers full angrefrist på postordresalg, noe som er med på å sikre kunden mot feilkjøp. Finanskrisen har vel også rammet de fleste land utenfor Norge ganske hardt, det tror jeg er en av grunnene til den lille nedgangen i omsetning her på berget.

Lenke til kommentar

Skulle likt å visst hvorfor de har feilet.

 

Husker jeg for noen år siden leste om suksessfulle norske bedrifter forsøkte å gjenta det samme i danmark, bare for å gå på rævva.

Grunn: Dansker er mer opptatt av at ting skal være billigst, enn at det er best. En pc i danmark SKAL IKKE koste mer en 5000kr. Seff får man ikke rare greiene i vår målestokk. Og ja det er morsomt å lese danske pcreklame der de tilbyr spillpc til 5000kr med eneste grunn at de har montert et rævva ati skjermkort med 256ram. Selv sett denne galskapen.

 

Morsomt hvor katastrofale sånne bitte små kulturelle forskjeller kan være.

Lenke til kommentar

Derfor handler jeg mest hos Netshop. De konsentrerer seg mer om gode tjenester i Norge enn å forsøke å svelge over for store markeder som bare endre opp med å komme på vår regning som kunde. (jada jeg vet at heller ikke netshop er feilfrie)

 

Når det er sagt har komplett ofte god service på RMA, som er viktig.

 

Sats på Norden, det er ofte et feilskritt å gå lenger, det ser man på mange norske bedrifter som har forsøkt. Med mindre du har mulighet til å ha 90% av arbeidsstyrken og produksjon i lavkostland. Ellers ser vi at mange bedrifter som forsøker dette mot alle odds må subsidieres i begge ender for å få det til. Eks. den norske fiskeriæringen.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...