Gå til innhold

Retrofil: Siemens MC60


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde denne telefonen selv en gang i tiden, som arvtager for en Ericsson T65. Husker det var artig som liten gutt og gå rundt å høre på polyfoniske sanger. :p

 

Denne budsjettmobilen beskrev vi som sporty og robust da vi testet den i 2003.

Robust? Hvordan er det mulig? :p

 

Mobilkameraet hadde begynt å bli relativt vanlig, og Siemens MC60 var den billigste mobilen med innebygget kamera.

Dette var vel også den første Siemenstelefonen med innebygget kamera, var det ikke det?

 

Telefonen har ikke en vanlig navigasjonstast, men piltaster opp og ned. Det vil si at du ikke kan bla til høyre og venstre i menyene, selv om menyene er rutenettbasert. Dette var en skuffelse da vi testet MC60 for nesten seks år siden.
Joda, man kan bla til høyre og venstre i menyen ved bruk av tastaturet, siden det var 3x3 oppsett.
Lenke til kommentar

Hadde også en Siemens ST55, men den var ikke laget av Siemens men Quanta. Derfor kunne den ikke bruke standard siemens lader, usb kabel eller programvare.

 

Nå skal det være sagt at Siemens hadde flere modeller som var veldig gode, deriblandt C25,C35i,M65,S75 (nåverende telefon) som jeg har eid/eier. S75 tar inn så lite bakgrunnstøy at når jeg ikke sier noe så tror av og til personen i andre enden at jeg har fallt ut, veldig god samtalekvalitet.

 

 

Tror det ble et hull i markede da Siemens forsvant.

Lenke til kommentar
Tror det ble et hull i markede da Siemens forsvant.

 

Enig

 

Husker godt min første telefon kjøpt for min første lønning på min førte ordentlige jobb, S35. Alle kompisene mine mobbet meg for å kjøpe en telefon fra en vaskemaskinprodusent.

Hadde kun Siemens frem til BenQ/Siemens ble en realitet.

 

Lurer på hva Siemens kunne fått til med en smart telefon?

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...