Gå til innhold

P55 for Core i5


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
display for voltinformasjon

Håper det informerer overklokkere om at det "voltage" heter spenning på norsk. F.eks spenningsinformasjon.

 

Sammen med et arsenal av kondensatorer og transistorer, står det en LGA1156-sokkel.

Transistorer? Dere mener vel spenningsregulatorer.

 

Hovedkortet kommer med fire minnekanaler, med støtte for dobbelkanals DDR3-minne.

Hva skal hovedkortet med 4 minnekanaler hvis bare 2 av de kan brukes? Svaret er at det ikke har 4 minnekanaler, men 2. Det har derimot 4 minneplasser. 2 plasser på hver kanal.

 

Hovedkortet kommer med to PCI-porter, og en PCIe 1x-port som blant annet kan brukes til ASUSs egne lydkort. Noen dypere spesifikasjoner på PCIe 16x-portene har vi ikke funnet, men at det er tre av de tilstede tilsier muligheten for et trippelt oppsett av skjermkort.

LGA1156-prosessorene har innebygget 1 stk PCI-e x16 v2.0 -kontroller. Denne kan fordeles til 1 eller 2 porter. Dette hovedkortet kan man trolig kjøre med ett skjermkort på full PCI-e x16 hastighet eller 2 skjermkort på PCI-e x8 hastighet. Den hvite porten med x16 lengde har trolig bare x4 hastighet og er tilknyttet sørbroa. Det er nok også x1-porten og de sorte PCI-portene.

 

Jeg regner med hovedkortet blir kraftig overpriset på grunn av fargevalget og fokuseringen på spillere. LGA1156-plattformen er designet for å være vesentlig billigere å produsere enn LGA1366. Hvis produsentene lar prisene stå i stil til kostnadene så vil disse hovedkortene bli ganske billige. Jeg vil gjette på 800-1400 kr i starten og 600-1100 kr et halvt år etter lansering. LGA1366 vil fortsatt være dyr å produsere og dyr i utsalg. (For øyeblikket koster de 1500~4000 kr)

Lenke til kommentar

God opprydding Simen1, en del hårreisende ting der.

 

Forøvrig må jeg si at Asus har blitt litt fnys for meg, de må først klare å levere gode bioser til 6-7mnd gamle og heftig overprisede WS produkter før jeg ser på nye.

 

Det er for ille når man betaler 3500,- for et X58 HK så får man tilnærmet elendig oppfølging på bios fronten. Jeg skulle holdt meg til Gigabyte og DFI.

 

 

Asus og nye produkter :thumbdown:

Asus og eldgamle P45 produkter :ermm: greit nok.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...