Gå til innhold

Intel med nye prosessorer i andre halvår


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Atom får og nye modeller i D510. Dette blir en dobbelkjerneprosessor på 1,6 GHz. Den støtter og Hyperthreading slik at man kjøre fire samtidige tråder med D510. 64 bit skal og være støttet.

 

Dette var en god nyhet for nett-pc markedet.. Håper bare noen "tør" å lage maskiner som er bedre enn begrensningen til M$ ..

Lenke til kommentar

Lavt klokkede enkeltkjerner med lav FSB og lite cache som likevel har hele 65 Watt TDP er jo nesten uhørt mye. Hadde man hatt 4 sånne kjerner sammen så ville den vært tregere enn Core 2 Quad Q8300 pga mye lavere FSB, men likevel hatt utrolige 260 Watt TDP. Dette sier meg at Celeron E3000-serien har elendig TDP i forhold til ytelsen. TDP burde vært rundt 35 watt på en sånn prosessor.

Lenke til kommentar
Core i7 960 blir nok en "vanlig" prosessor. 965 og 975 er jo Extreme-serie prosessorer med ulåst multiplier. Det tror jeg ikke 960 vil få. Den vil derfor bli låst til 24x multiplier, og komme med standard 133MHz BCLK som "alle andre".

 

Det er i alle fall mine tanker rundt akkurat det.

 

du har 25x med turbo.. mao, den holder til overklokking osv.

Lenke til kommentar
Blir serveren min utdatert? :p

 

Intel I7-920

12GB ECC DDR3 RAM

 

Hvorfor kan de ikke prøve å lage CPUer som har mye lavere TDP egentlig, vil tro mange hadde vurdert dyrere CPUer til servere som skal vare ei stund. Idag er det ofte Atom det går i siden TDP og derfor driftkostnadene er lave.

 

Ja, serveren din blir umiddelbart utdatert med en gang de kommer noe nytt...

 

De lager jo stadig CPUer med lavere effekt per yytelse ihvertfall, det har vært mye fokus på dette i det siste, men det kunne kanskje vært greit med flere CPUer med lavere absolutt effekt ja.

 

AtW

Lenke til kommentar
Blir serveren min utdatert? :p

 

Intel I7-920

12GB ECC DDR3 RAM

Jupp, det er jo hva jeg har sitter med på surfe pc'en min :p Forøvrig sitter jeg med en W3520 (D0) på pulten også som skal ta over for 920en, bare jeg får somla meg til det.

 

EDIT:

Det er viktig med god surfeytelse, nå kan jeg ha youtube (flash) oppe i mange vinduer på en gang.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...