Gå til innhold

Opera lanserer Unite


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Virker kjempespennende! Eneste problemet jeg kan se for meg er at slike sider vil gå utrolig treigt når man kobler til noen med liten opphastighet.

 

Edit: josh909: Jeg har brukt 3 sekunder nå til å sette opp en mappe lokalt på PC-en som heter "unite". Jeg har linket Opera Unite til denne, og også satt opp redirection fra domenet mitt på http://filer.tylium.net. Skal jeg sende en fil til en kamerat nå, kan jeg bare dumpe den i en lokal mappe, og gi ham url-en. Da slipper jeg å bruke tid på opplasting før han kan laste ned.

Endret av akselsm
Lenke til kommentar

Jeg er også skeptisk til hvordan brukere vil dra nytte av dette, de færreste jeg kjenner har en maskin stående på mens de selv er på jobb eller andre steder. Chattetjenester, meldinger/notat funksjoner er ikke nødvendige utover de som allerede eksisterer, lokal webserverfunksjon er ikke det største markedet for heller.

 

Å laste opp til en server kontra det å laste mellom brukere direkte har jo den fordelen at servern hele tiden vil/skal være tilgjengelig og at en ikke er begrenset til hastigheten en selv sitter på til enhver tid. Man sender lenken når filen er klar for nedlasting, og det fra en server som er dedikert for å levere den.

Njaaaaaa skeptisk...

 

 

Men skal ikke kritisere det for hardt før jeg har fått prøvd det ut. :)

Endret av Trynemjoel
Lenke til kommentar

Fordelen her er jo at ein kan med letthet dele filer. Istadenfor for å herje med messenger sin tvilsomme fil-sending, eller bråke med tidvis uresponsiv imageshack, så kan ein sette dette opp på bokstavelig talt 5 minutter fyrste gongen, og etter det er det enda enklere.

 

For ikkje å nevne kor utrolig praktisk den Media Player'n var... :D

Endret av Morghus
Lenke til kommentar

Ja, en skal ikke bruke beskrivelser som "revolusjon av internett" og komme med løsninger som dette.

 

Fordelen her er jo at ein kan med letthet dele filer. Istadenfor for å herje med messenger sin tvilsomme fil-sending, eller bråke med tidvis uresponsiv imageshack, så kan ein sette dette opp på bokstavelig talt 5 minutter fyrste gongen, og etter det er det enda enklere.
Ser ikke grunn for å dra frem dårlige tjenester som eksempler på hvordan dette er bedre. Det blir å si "Ja men det er bedre enn dritt da".

 

Men hvem vet, kanskje folk vil se dette som en god helhetlig løsning. Det gjør dog ikke Opera noe lettere å sette seg inn i for nye brukere, som det forøvrig er en del av.

Endret av Trynemjoel
Lenke til kommentar

Jeg er spent på hvor godt det slår an. På den ene siden liker jeg ikke helt overdrevne alt-i-ett løsninger, men på den andre siden så er det kjekt å slippe å ha ett program for hver av tingene. Jeg ser for meg at dette kan bli populært blant middels interesserte, men hverken hos nybegynneren eller hos de som vil ha det mest avanserte.

Lenke til kommentar

Jeg synes dette var helt fantastisk! Det er nok ikke ment som et fullverdig alternativ til andre webservere, men må jo være genialt om man skal leke seg litt eller bare ha opp noe midlertidig noe. Selv i bedriftssammenheng har man jo et potensiale her; om webserveren går ned, kan man svært enkelt få opp siden midlertidig til den egentlige serveren er på plass igjen. Har også opplevd mye unødig stress ved fildeling mellom privatmaskiner med nyere Windows-versjoner. og da kan man jo heller bruke Unite til dette.

 

Bra, Opera! :fun:

Lenke til kommentar
Virker kjempespennende! Eneste problemet jeg kan se for meg er at slike sider vil gå utrolig treigt når man kobler til noen med liten opphastighet.

 

Edit: josh909: Jeg har brukt 3 sekunder nå til å sette opp en mappe lokalt på PC-en som heter "unite". Jeg har linket Opera Unite til denne, og også satt opp redirection fra domenet mitt på http://filer.tylium.net. Skal jeg sende en fil til en kamerat nå, kan jeg bare dumpe den i en lokal mappe, og gi ham url-en. Da slipper jeg å bruke tid på opplasting før han kan laste ned.

 

På msn tar meg 3 sekunder å sende en fil. Opera unite blir en flopp

Lenke til kommentar
Opera, Nettlesernes svar på Nero. Skikkelig unødvendig opplegg.

Ikke enig. Opera er kanskje funksjonsbloat, men fremdeles ikke bloat på størrelsesiden. Folk flest bruker ikke et brøkdel av hva Opera eller hvilken annen nettleser har å tilby, men Opera gjør i det minste ikke ekstrafunksjoner distraherende fra basisfunksjonen, de ligger fint adskilt. Men det kan jo diskuteres om ressursene lagt inn i utvikling av disse løsningene er velbrukte penger og tid. Kan være appelerende for alt for få folk.

Endret av Trynemjoel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...