Gå til innhold

Eldre Mac-maskiner på billigsalg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Huff, tullete priser. Men det er jo godt at det finnes produkter man kan kaste penger på og kalle det image by design.

 

EDIT:

Jeg skulle gjerne kjøpt meg en "Apple MacBook Air 1.6 GHz 120 GB (2 GB)" for jeg elsker designen og formfaktoren, men til så latterlige priser er det bare til å le av. desverre. Ellers er det vel ikke en engang LED baklyste skjermer på disse? De burde jo også hatt miniDisplayport eller HDMI.

 

Jeg blir dog litt matt og oppgitt når jeg tenker over at det finnes arbeidsgivere som bokstavelig talt sløser penger på slike produkter til ansatte.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Huff, tullete priser. Men det er jo godt at det finnes produkter man kan kaste penger på og kalle det image by design.

 

EDIT:

Jeg skulle gjerne kjøpt meg en "Apple MacBook Air 1.6 GHz 120 GB (2 GB)" for jeg elsker designen og formfaktoren, men til så latterlige priser er det bare til å le av. desverre. Ellers er det vel ikke en engang LED baklyste skjermer på disse? De burde jo også hatt miniDisplayport eller HDMI.

 

Jeg blir dog litt matt og oppgitt når jeg tenker over at det finnes arbeidsgivere som bokstavelig talt sløser penger på slike produkter til ansatte.

Tenk litt lenger tilbake nå da, på når macbook air ble lansert. Da var den jo nemlig den eneste i sitt slag! Endte med at jeg kjøpte meg en slik en når den var ganske ny, og har ikke angret et sekund på det. En tradisjonell 15" blir litt stor og klumpete, mens de små 8,9 (var ikke 10" den gangen) ble for små med litt for lite ytelse. Ja såklart det koster mer enn det smaker, men du verden å fornøyd man kan bli når produktet er det mest perfekte for mitt behov!

 

-Øivind-

Lenke til kommentar

Når kommer det en ny MB som ikke ser ut som en Acer?

 

Forrige generasjon kjøpte jeg ikke pga. problemer med plastkvaliteten, denne generasjonen er uaktuell pga. mangel på FW (noe som er helt latterlig) og forferdelig design.

 

Jeg lurer på om Apple klarer å lage en maskin jeg er 100% fornøyd med, for til prisen de tar for maskinene, så skal de være perfekte.

Lenke til kommentar
En bedre lenke: Finn din nye Macbook i prisguiden.

 

Før var de veldig overpriset. Nå er de bare overpriset. (i forhold til maskinvaren). Apple tjener fortsatt hauger av penger på hver eneste PC de selger. Håper de kan slippe OSX for vanlige PCer også snart.

 

Lol.. Gå på prisguide.no.. Sett opp 4GB ram med 1066mhz hastighet, 320GB, over 2.5GHZ CPU, 13,3" og 7 timer batteritid.. (du må søke på 5 fordi den er ikke helt oppdatert)

 

Du får bare et resultat: apple! (og lenovo som er DYRERE med samme specs)

 

Ingen andre enn mac har bærbar med aluminium og glass, 7 timer batteritid, så mye og rask RAM (opp til 8GB, som er dyrt, men 4GB er OK pris), relativt grei prosessor, så stor mousepad, god skjerm, tynn og lett, lite varmeproblemer og stille osv osv...

 

15"-serien kan jeg si meg enig i høy pris kanskje.. Men av 13,3" syns jeg ikke du skal klage.. Men hvis batteritid, størrelse, og kvalitet på boksen ikke teller så for all del, ja dyrt..

Lenke til kommentar
Huff, tullete priser. Men det er jo godt at det finnes produkter man kan kaste penger på og kalle det image by design.

Og hvem selger tilsvarende til særlig lavere priser?

 

EDIT:

Jeg skulle gjerne kjøpt meg en "Apple MacBook Air 1.6 GHz 120 GB (2 GB)" for jeg elsker designen og formfaktoren, men til så latterlige priser er det bare til å le av. desverre. Ellers er det vel ikke en engang LED baklyste skjermer på disse? De burde jo også hatt miniDisplayport eller HDMI.

Å sjekke fakta før man skriver er en god vane. Joda, MB Air 1.6 GHz 120GB har både LED baklys og mini DisplayPort. Det er en grunn til at de koster litt, skjønner du...

 

Jeg blir dog litt matt og oppgitt når jeg tenker over at det finnes arbeidsgivere som bokstavelig talt sløser penger på slike produkter til ansatte.

Ja, en liten datamaskin til 15.000 er jo et vanvittig sløseri sett i forhold til firmabiler til en halv million...og det å kjøpe effektive arbeidsverktøy til sine ansatte er jo bare dumt!

Lenke til kommentar
Huff, tullete priser. Men det er jo godt at det finnes produkter man kan kaste penger på og kalle det image by design.

 

EDIT:

Jeg skulle gjerne kjøpt meg en "Apple MacBook Air 1.6 GHz 120 GB (2 GB)" for jeg elsker designen og formfaktoren, men til så latterlige priser er det bare til å le av. desverre. Ellers er det vel ikke en engang LED baklyste skjermer på disse? De burde jo også hatt miniDisplayport eller HDMI.

 

Jeg blir dog litt matt og oppgitt når jeg tenker over at det finnes arbeidsgivere som bokstavelig talt sløser penger på slike produkter til ansatte.

 

 

Sjekk på prisguiden.

 

Skjermstørrelse: 13,3"; vekt: under 1,5 kg.

 

Se hva som kommer opp, og så kan du like gjerne sammenligne specs. Macbook Air har bedre specs bedre byggekvalitet, ja, den har LED baklyst skjerm og Mini display port.

Lenke til kommentar

Så latterlige svar Newton(?). Tror ikke jeg orker å kommentere alt våset i denne omgang, la oss forsøke å holde oss seriøse og på denne planeten.

 

1. Det var i prisguiden jeg kikket på MB Air når jeg skrev kommentaren, der står det ingenting om LED baklyst skjerm.

Titt selv til øynene blir våte :Dhttps://prisguiden.no/product.php?p...=specifications

 

2. Det står heller ingenting om mini-Displayport, det står mini-DVI som er noe helt annet. Som dere kanskje bør vite er riktig forkortelse mini-DP om så var. Dette har man altså på de NYE modellene.

 

Skjermstørrelse: 13,3"; vekt: under 1,5 kg.
Mener du det skal forsvare prisen? :nei:

Og ja, en mini-DP som selv hardbarka Mac entusiaster har klaget på bør jo være en bidragende faktor til høy pris som Njuton sier. *ironi*

 

EDIT:

Kan noen fortelle meg hvordan jeg setter inn 2GB ekstra minne selv på modellen jeg linker til? ;)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Vil du i praksis merke noe forskjell på mini-dvi eller hdmi (bortsett fra overføring av lyd)?

 

Dersom du googler Macbook Air, finner du wikipedia-artikkelen om MBA - der står det at MBA (alle årganger) har LED-baklyst skjerm.

 

Anngående pris: om man skal ha noe lite og lett må man som regel betale for det, uansett om det står Apple, Dell, Lenovo eller what ever på lokket - om man i tillegg vil ha kvalitet anyways. Noen ting må dog lide for å kunne lage så små maskiner, som muligheten for å skifte ram selv.

Lenke til kommentar

Ole:

Om du leser mitt første innlegg om LED så ser du at det står et spørsmålstegn der. Bare for å ikke la dette tullet gli for langt.

 

Ang. mini-dvi og hdmi, ja man merker forskjell på pluggen som skal inn i maskinen og hvorvidt man kan bruke standard kabler eller ikke uten tull med å kjøpe overganger.

 

Lite, lett og kvalitet er ikke lenger synonymt med at det skal koste i ulogisk grad. Merkverdig nok kan man kjøpe 10-12" nettpcer som er veier 1.3x til 1.5x kg og bytte RAM selv.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Så latterlige svar Newton(?). Tror ikke jeg orker å kommentere alt våset i denne omgang, la oss forsøke å holde oss seriøse og på denne planeten.

Ja, skal si du legger an til en seriøs tone...

 

1. Det var i prisguiden jeg kikket på MB Air når jeg skrev kommentaren, der står det ingenting om LED baklyst skjerm.

Titt selv til øynene blir våte :Dhttps://prisguiden.no/product.php?p...=specifications

 

2. Det står heller ingenting om mini-Displayport, det står mini-DVI som er noe helt annet. Som dere kanskje bør vite er riktig forkortelse mini-DP om så var. Dette har man altså på de NYE modellene.

Legg merke til hva jeg skrev: "sjekke fakta". Prisguiden gjengir tydeligvis ikke fakta, fordi fakta er:

 

1. Alle utgaver av MacBook Air har LED bakbelysning.

 

2. Den utgåtte modellen er MacBook Air "Late 2008", som finnes i 1.6 og 1.86GHz utgaver. Den _har_ mini DisplayPort, i likhet med de oppgraderte modellene som nylig ble introdusert.

 

Skjermstørrelse: 13,3"; vekt: under 1,5 kg.
Mener du det skal forsvare prisen? :nei:

Og ja, en mini-DP som selv hardbarka Mac entusiaster har klaget på bør jo være en bidragende faktor til høy pris som Njuton sier. *ironi*

Mini DisplayPort er det liten grunn til å klage over, med mindre man har en inngrodd motvilje mot de nyeste teknologiene.

Ultrakompakt formfaktor, solid byggekvalitet og nyeste teknologi, kombinert med god ytelse, koster _alltid_ mer. Om du mener du kan finne noe bedre og billigere, kjøp det for all del - og finn deg gjerne en annen tråd å trolle i...

Endret av Newton
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...