Gå til innhold

Windows 7 uten IE i Europa


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Det betyr at alle versjoner av Windows 7 som selges, vil leveres uten Internet Explorer. Forbrukerne vil få et enkelt alternativ ved første oppstart der de må velge hvilken nettleser de vil installere. OEM-leverandører vil kunne installere IE8 gjennom en nettleser-pakke levert av Microsoft, dersom de ønsker det."

 

Betyr dette at det følger med setup til alternative nettlesere? Eller må man ha setupen til ønsket nettleser på minnepenn eller lignende?

 

Kan ikke tenke meg at det er det første, men det hadde vært utrolig positivt, og ikke minst praktisk.

Endret av TheUnforgiven
Lenke til kommentar

Fatter ikkje korfor det skal være så innmari vanskelig å berre tilby eit enkelt ******* repository kor dei kan laste ned den siste versjonen av browseren, og så komme opp med ein enkel gui for dette. Microsoft burde kunne klare å setje opp noke slikt på ei veke, null problem, gjennom Oppdatering og Hjelpe-funksjonen deira om dei hadde gidda.

 

Neida, alt skal gjeres vanskelig, kløves og vris. Det er så forbanna unødvendig at det er til å grine av.

Lenke til kommentar
Alle "må" ha IE da mange nettsider ikke fungerer 100% med andre nettlesere.

Og hva er grunnen til det, tror du?

 

KAN det være fordi IE har kommet bundlet med Windows i mange år, noe som har gitt MS en uforholdsmessig høy markedsandel på nettlesere, hvorpå de har introdusert proprietære teknologier som produsenter av andre nettlesere ikke kan implementere og dermed har sørget for at alle sider som er laget for IE - og det inkluderer det meste, siden "alle" har IE - ikke KAN fungere skikkelig på andre nettlesere?

 

Eller er det bare fordi IE er "best"?

Lenke til kommentar

Jeg fatter ikke hvorfor EU fortsatt holder på å maser om at Internet Explorer følger med. Jeg mener at den epoken hvor salg av nettlesere er over. I dag er det tross alt ingen som tjener penger på salg av netttleserlisenser. Dette forsvant jo ved at Netscape ble gratis. (Vet at Opera ikke ble gratis uten reglame før noen år senere). Det samme mener jeg gjelder Windows Media Player til en hvis grad. I stedet bør EU heller fokusere på å få MS til å støtte åpne filstandarder helt etter spesifikasjonene.

 

Det gode med Windows 7 E er at MS innrømmer at det er teknisk mulig å skille Windows og IE, noe de med tiliger utgaver av Windows har påstått at var umulig. (Vet det er mulig med litt tricksing)Det gir oss muligheten til å fjerne IE etter å ha lastet ned en skikkelig nettleser.

 

Og til folk/Opera som vil at MS skal legge ved andre nettlesere. Det blir som om man går til en BMW-forhandler og ber om deler til en Ferari. (uten sammenligning forøvrig)

Lenke til kommentar

hvorfor i ALLE DAGER kan ikke Microsoft få lov til å legge med IE for å få Windows til å bli ett helt produkt?

 

ser for meg at BMW må slutte å selge med BMW felger fordi andre tredjeparts felgprodusenter sier at de har "monopol".

 

dette blir bare for dumt, IE fungerer supert til 99% av brukere.

Lenke til kommentar
Forbrukerne vil få et enkelt alternativ ved første oppstart der de må velge hvilken nettleser de vil installere.

Glimrende! Endelig får EU til noe fornuftig ved å sette Microsoft litt i skrustikka.

 

(Jeg er likevel spent på hvordan gjennomføringen blir. N-versjonene av XP/Vista ble jo som kjent ikke markedsført i det hele tatt og salget gikk jo deretter.)

Lenke til kommentar

Så så, det bør være mulig å holde tunga rett i munnen her og ha to tanker samtidig. Vi har konkurranselovgiving i EU og vi har det i Norge. Lovgivingen skal blant sørge for at ikke en enkelt leverandør kan utnytte sin markedsposisjon på en urimelig måte. Sånn sett gjør EU det rette.

 

Samtidig viser Opera sin reaksjon at de i all hovedsak er opptatt av sin egen lommebok (som MS er det) og at deres mål har vært å fremme sin posisjon i markedet gjennom å bli distribuert sammen med MS sine operativsystemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...