Gå til innhold

Microsoft-antivirus blir Morro


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Enda en spiker i kista som gjør at brukere flykter over til Ubuntu....

 

Ser ikke helt hvorfor det faktumet at Microsoft lager antivirus skal gjøre at brukere konverterer til Ubuntu. De fleste Windows brukere har jo blitt så paranoid uansett at de alle har antivirus allerede. Personlig mener jeg det ikke er nødvendig men det er nå så.

Lenke til kommentar
Enda en spiker i kista som gjør at brukere flykter over til Ubuntu....

Jaaaa - la oss lage nok en tråd om Linux vs Windows!!! :)

 

Morro kan nok bli bra med tanke på alle de millioner av PC-brukere som IKKE har så god snøring som HW-forumbrukerne.

 

Uenig også i at Norton er så dritt som noen skal ha det til også, men det får heller bli i en annen tråd. Har i hvertfall aldri hatt problemer med LAN/porter/ressurser med Norton.

Lenke til kommentar
Også kommer det klager fra Symatec da gitt. Norton er det værste drittet av AV som finnes.

- stenger alle porter

- stenger all LAN trafikk

- bruker sykt med resurser

- grusom UI

 

Nei, jeg går så langt son å si "gi meg MS over Sym. any day"

 

 

Gammel vane er vondt å vende? Har du overhode prøvd noe som har med Norton 2009 å gjøre?

Benytter meg selv av Norton AntiVirus 2009 (du har forøvrig også en mer (anonym Gamer Edition visstnok),

Norton Internet Security 2009 og Norton 360 v3.

 

Alt fungerer helt upåklagelig, Norton 360 gir meg litt flere verktøy enn jeg er interessert i så jeg styrer unna den,

men både NIS09 og NAV09 fungerer strålende!

 

Jeg gikk fra ESET NOD32 til NAV09, og det sies jo at NOD32 er et av de minst ressurskrevende AntiVirus applikasjonene på markedet? Da er det jo litt morsomt hvordan NAV09 på mine maskiner faktisk bruker enda mindre ressurser? Har faktisk ikke hatt noen AntiVirus løsning som har brukt like lite ressurser som NAV09 enda faktisk?

 

Samtidig som alt bloat og irriterende meldinger er borte, samtidig som den ikke kommer med de vante bomskuddene når det kommer til advarsler, også viser jo tester at NAV09 gjør det veldig godt når det kommer til å oppdage det som er av virus.

 

 

Så det er oversiktlig og lettvint å sette opp, bruke veldig lite ressurser, hvorfor ikke benytte seg av det?

For meg virker det som du har nykker fra noen år tilbake da Norton var akkurat som du beskriver, noe som fungerte svært dårlig og siste men ikke minst SLUKTE systemressurser. Men er vell på tide å komme seg videre her i livet, ting forandrer seg med tiden vettu ;)

 

Det at jeg ikke syntes at Xbox var noe bra, betyr jo ikke nødvendigvis at en Xbox360 må være like skuffende?

Lenke til kommentar
Enda en spiker i kista som gjør at brukere flykter over til Ubuntu....

 

Massene flytter neppe over til Ubuntu før det blir mer som Windows, hvor det meste av applikasjoner og programvare er kompatibelt, spill fungerer utmerket, så godt som alt av maskinvare fungerer optimalt og bruken av kommandolinjer er eliminert?

 

Per dags dato er spesielt maskinvare og programvare støtten for dårlig, folk orker ikke å vende seg til et nytt og annerledes operativsystem når de må håndplukke maskinvare med Linux støtte og samtidig leve med at flere av deres vante programmer ikke fungerer i Linux? Spill er jo et kapittel for seg.

 

De som ikke er spesielt datakyndige er vant og føler seg komfortabel med Windows, hvor de kan benytte seg av sine vante programmer, de ser verken behovet eller noe poeng med å konvertere seg selv over til noe helt annet, hvor det de er vant med mest sannsynlig ikke fungerer da de er mer enn godt nok fornøyd med Windows fra før av.

 

Som alt annet fra Microsoft, tviler jeg på at det blir særlig "morro".

 

Nå har faktisk Microsoft imponert meg litt i det siste, både Bing og Windows7 har blitt overraskende bra så tar det ikke som noen selvfølge at dette blir dårlig, selv om jeg tviler på at Micorsoft vil kunne stille opp mot de større spesialistene på dette området.

Lenke til kommentar
kodenavn Morro

Kanskje det blir et latterlig produkt? :p

 

Ellers så skulle det bare mangle at det blir gratis. Konkurrerende virusfjernere har hele tiden hatt Microsofts sikkerhetshull som levebrød. Det skulle egentlig bare mangle at Microsoft rydder opp i konsekvensene etter egne sikkerhetshull, helt gratis. Antivirus-leverandørene og virus-leverandørene kan bare takke Microsoft for at de fikk et marked så lenge det varte.

Lenke til kommentar

@RamGuy

Jeg har hatt noe å gjøre med de siste versjonene av Norton siden Norton AV 2004, så ja.

 

Jeg har også jobbet som selger av pcer, og deretter vært den som har måttet fikse pcene når kundene kommer tilbake med et problem. Jeg kan med hånda på hjertet si at i 8/10 tilfeller ble problemet fikset ved å slette alt fra Symantec, og installere AVG Free.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...