Gå til innhold

100 Gbit Ethernet fra Juniper


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Når får forbrukerene se noe som nærmer seg dette? :D 100mbit for 300-400/mnd er ønsket!

 

EDIT: Joda, jeg snakker om internett, ikke nettverk! :p

 

Veldig veldig lenge til :p, men fiber nett begynner jo å bli meir og meir bygd ut i landet.

Forhåpentligvis så går vell prisen ned når fiber nett begynner å bli vanlig. *Gleder meg til 50mb/50mb nå til sommer* :D Bur i ein liten kommune med total 8000 mennesker i hah. ;p

Lenke til kommentar

Hvor lang er distandebegrensninga på disse?

Er det fiberoptiske kabler som brukes?

 

På siden av det hele, når kan vi se 10 GbE integrert på vanlige desktop-hovedkort og i routere til under tusenlappen? Er det mulig å få til over TP-kabler?

 

Ca. 160 4.7Gb DVD'er i timen :cool:

Du må ha regnet feil en eller annen plass.

1 stk full ettlags DVD er 4,7 GB (ikke 4,7 Gb).

 

100 Gbit/s = 12,5 GB/s. Med andre ord drøyt 2 DVDer per sekund.

 

Mer nøyaktig: 12,5/4,7 = 2,66 DVDer per sekund.

 

En time er 3600 sekunder så da er det bare å gange ut og få ..

.. svaret: 9574 DVD-er per time.

Lenke til kommentar
Hvor lang er distandebegrensninga på disse?

Er det fiberoptiske kabler som brukes?

 

På siden av det hele, når kan vi se 10 GbE integrert på vanlige desktop-hovedkort og i routere til under tusenlappen? Er det mulig å få til over TP-kabler?

Cat-5a TP klarer 1Gb, men det er cat-6 som er designet for 1GbE(maks 100m).

Cat-6a skal klare 10Gb opp til 100m.

Cat-7 skal klare 10Gb over 100m, mens cat-7a kan måle 40Gb på 50m og 100GbE er maks 15m.

 

Ergo, ja, 10 GbE går fint hvis du bruker cat-6a kabler.

Men at de pr. i dag kjører 100 Gb over kobbel tror jeg lite på, her kan jeg garantere lyssignal-metoden. ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412453

Lite vits privat enda, det er jo såvidt man klarer å putte informasjon så fort i RAM på maskinen (bare nyere maskiner)

 

At det går framover på hastigheter der kan sikkert bety mye for bedrifter tho

Lenke til kommentar
Ja, a dette på TG hadde vært über! :dribble: Må bare først ha nettverkskort som lar meg utnytte dette....

 

Det har jo mer med kapasiteten på nettverket ikke per bruker! Alt går jo igjennom et punkt sånn til syvende å sist, da er det greit at det ikke tar lang tid for å komme til hjernen som sier hvor IP'n du skal til finnes..

Lenke til kommentar

Hvor ofte synes du 1 Gbit/s blir merkbart tregt?

 

Siden du har SSD så kjører du vel det meste av programmer lokalt. Avspilling av film og musikk bruker maksimalt noen få prosent av båndbredden på et 1 Gbit/s nettverk. Hvor ofte er det du kopierer enorme mengder data mellom to PCer og ikke har tid til å vente litt?

(10 GB tar bare et drøyt minutt)

Lenke til kommentar

Hvis jeg ikke husker helt feil har Nizzen mer enn et RAID med 1GB/s hastighet, og om disse er på forskjellige maskiner og han skal flytte større filer eller ta backup blir 1Gbit nettverk en klar flaskehals. :p

For de fleste av oss vanlige dødelige burde 1Gbit holde til det meste til daglig. Selv 100Mbit holder jo til å streame et par full HD filmer over nettverket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...