Gå til innhold

Førsteinntrykk: Nokia N97


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En detalj du ikke kan se på bilder er at skjermen er dekket med et slags gummilag.

Snakker du om displayfolien som sitter på, som ikke er tatt av på enkelte av bildene? Denne skal selvfølgelig taes av.

 

Dermed må du ha en egen Micro-USB-lader.

..

Upraktisk er det likevel.

Skal ikke være lett å være en pådriver for bruk av standarder, eller hva? Litt dårlig at den ikke lader via PC, men den fortjener skryt og bare skryt for at den bruker micro-usb port til lading.

Lenke til kommentar

Var det muligens ett driverproblem at den ikke lader over USB? Sikker på at USB porten var i stand til å lade telefonen? (Er ikke alle hovedkort som kan levere nok strøm over USB) - prøvd med USB hub med ekstern power? flere PDAer jeg har hatt måtte lades over ekstern hub, mens en annen ikke ville lade før alle drivere var installert på PC.

 

Er tastaturet "stort nok"? Jo mer jeg ser på det, desto mer vurderer jeg HTC Touch Pro II med sine 5 tastatur-rader. Den har jo i tillegg 100MHz og nesten 200MB ram å gå på også... men hadde N97 trengt dette?

 

Er den relativt rask selv med musikk spillende i bakgrunn mens man browser? Hvor mye skal til før den begynner å bli treg? Har gjerne MSN, musikk og posisjonering i gang på N95'en, og den kan bli nokså treg. Det at N97'en har så mye bedre kamera, FM-sender og 3.5mm plugg gjør at jeg likevel ikke klarer å avskrive den...

Lenke til kommentar
I så fall et lite fremskritt, men det burde fortsatt være uavhengig av drivere og programvare for noe så enkelt. Min to forrige telefoner ladet uten stress, uten drivere eller programvare enten det var Windows eller Linux ...

Dette har ingenting med hverken drivere eller programvare å gjøre, kun styrken på usb-porten. Standarden sier at vi usb-porten skal gi 500mw ved 5volt, altså 2.5 watt. Dog er det veldig mange pcer med usb-kontakter som ikke leverer så mye. Macbook tror jeg bare gir 300mw. Og mitt asus m2n32sli deluxe gir langt i fra 500mw. Thinkpad vet jeg gir nok til både eksterne disker og telefoner.

 

Så den vil nok lade helt fint i for eksempel usb-huber med egen strømadapter o.l.

Lenke til kommentar
Skjermplasten er fjernet, ja ;)

Beklager undervurderingen ;)

 

Likevel, ser ut til at de to største ankepunktene i sniktitten skyldes feil på utstyr eller testeksemplar og at dere har en internasjonal utgave. Det sagt, den norske utgaven har heller ikke _dedikerte_ ÆØÅ-taster.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...