Gå til innhold

Test: HP TouchSmart tx2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har selv tx2000 varianten (hovedforskjellen er vel multitouch biten...)

 

- Bråkete og varm, det er min også så er det ikke akkurat noe nytt... tviler på at de fikser det til den neste når de ikke fiksa det fra tx2000 til tx2 :p

 

- Dårlig skjerm, dette er nettop fordi at det har touch skjerm... Kan ikke få begge deler ;)

 

- Ikke norsk skriftgjenkjenning, dette er vel softwarebasert og windows sin "feil" (kan forstå at de ikke prioriterer norge med hele 4.5 millioner innbyggere :S :p) Sett språket i Windows Journal til engelsk så får du brukt gjenskjenning, og den lærer seg de ordene du skriver..

 

- Laber ytelse, tja, kanskje den ene faktoren de kanskje kommer til å fikse på?

 

men men, tx2000 solgte bra, vi får si om folk er villige til å kaste bort penger på multitouch :p

 

multitouch er kult, men med bærbar skjerm som svinger fram og tilbake blir opplevelsen litt borte..

Endret av Tbensmann
Lenke til kommentar

Har hatt tx1345eo en god stund nå og kunne aldri tenke meg å bytte til noe uten touch screen. Et lite problem er at jeg glemmer meg og stikker fingrene mine i andres skjermer :blush: Ser dog ikke ut til at det er vits i å oppgradere med det første.

 

Lydnivået er visst noe som ikke er blitt forbedret, men maskinen min støyer bare ubetydelig når den er satt til maks strømsparing i Vista uten at ytelsen blir problematisk for skrivebruk (typisk office/one-note med wacom tablet) - er dette blitt testet eller er det bare standardinstillingene som er benyttet for støy-/varmetestene? Det er vel helst dette problemet jeg gjerne skulle ha bort ved evt. oppgradering.

 

Det burde vært en metode for å oversette skrift til symboler uavhengig av språk. Ikke alle av oss benytter engelsk som hovedskriftspråk i det daglige.

Lenke til kommentar

Laber ytelse? Grafikk ytelsen var jo ikke så veldig ille. Lit eldre spill funker jo. Funket mye bedre enn på de andre pcene dere hadde testet. Greit å kunne spille litt uten å måtte gå helt ned på 640x480 på alle spill, slik som jeg må gjøre med min x1270 laptop. Plagsomt når jeg skal på cod lan(cod 1).

Lenke til kommentar

"...Siden dette er en touch-skjerm, er det nesten galt å sammenlikne med skjermer som ikke har berøringsfølsom funksjon blir nesten galt..."

 

Bare sånn til opplysning... ;)

 

Ellers var maskinen ganske lekker mener nå jeg. Bare synd med temperaturene og bråket. Hadde den vært bedre der ville den nok blitt vurdert av flere som vil ha multitouch og "snurrende skjerm". :tease:

Lenke til kommentar

Jeg har selv tx12xx, denne hadde touch. Men pga ble mistet i bakken, så jeg skrudde den opp og fjerna glassplaten. Skjermen ble mye tydeligere da. Men tror den hadde blitt enda bedre hvis jeg kunne tatt vekk "gummi" filmen også, men da tror jeg skjermen hadde blitt veldig sårbar.

 

Ytelsen har vært grei til nå, litt lite med 1GB til Win7. Men kommer snart et 4GB sett :) Maskinen står atm kun tilkoblet TV-n og anlegget i stua. I og med at det er optisk utgang på maskinen får jeg ganske god lyd! Ial ekte 5.1 ved DVD avspillig! :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Z9Cy2AAy

quote:

Ja, samme som når du skal kjøpe en kone på nettet. Du vil helst se bilder fra hvordan hun er på det gjevne, ikke hvor fin og retusjert hun kan være på en foto session.

 

Husband Acceptancy Factor, med andre ord.

Lenke til kommentar

Har selv en TX1250 og synes den fungerte veldig greit til studentarbeid.

Fjernkontrollen var gull når man måtte fram og gå igjennom en artikkel. Faktisk så endte det med at alle gruppene kom til meg med deres powerpoint filer og ville bruke min laptop til framføringen. :-p

 

Synes fortsatt at touch-delen er for dårlig. Bruker den veldig skjeldent (greit når man skal tegne noe kjapt).

Skulle gjerne ha Win XP eller en linux distro som støtter touch-display istedet, fordi jeg synes vista går småtreigt på den.

Bortsett fra litt bedre hardware ser TX2 og min gamle tx1250 omtrent like ut. Samme tilkoblingene, samme musepekerflate.

 

Edit: Ser de har flyttet fingeravtrykkslesern fra venstre til høyre side.

Endret av VinterUlv
Lenke til kommentar
Synes fortsatt at touch-delen er for dårlig. Bruker den veldig skjeldent (greit når man skal tegne noe kjapt).

Skulle gjerne ha Win XP eller en linux distro som støtter touch-display istedet, fordi jeg synes vista går småtreigt på den.

Bortsett fra litt bedre hardware ser TX2 og min gamle tx1250 omtrent like ut. Samme tilkoblingene, samme musepekerflate.

 

Kjøp litt mer minne (4GB koster 400,-) og legg inn Win7. Jeg har samme maskin (litt modifisert, mangler touch og fingeravtrykk leser samt litt skraper) og den er en drøm med Win7! :)

Lenke til kommentar

Har hatt en TX2590EO fra November i fjor. Mye det samme problemene som alle nevner her. Varme og stöy fra vifta. Det positive er at både W7 beta og RC1 kom med alt av drivere som trengtes for å få den opp å gå m. touchskjerm og hele greia. Og siden AMD har drivere for W7 som stötter Puma platformen så man får dugelig OpenGL stötte på den også. Det er forresten Wacom stötte i touchskjermen (på 2590'en ihvertfall) så den kan brukes som tegnebrett, men det ikke er like nöyaktig som et ekte brett ifölge dem som bruker slikt ofte.

 

Ellers synes jeg den er genial å ha på stua for små oppslag på nettet under TV titting og oppdatering av ymse ting som fjasboka og greier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...