Gå til innhold

VIP-service fra Olympus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Olympus har alltid vært gode på service, og veldig rundhåndet med hva de tar på sin egen kappe (goodwill reparasjon som det står på serviceordrene fra dem) og dette er et meget bra tilskudd som ikke matches av noen av de andre leverandørene.

 

Vurderte en stund å gå over til Olympus selv, men liker ikke den lille sensoren de bruker:(

Lenke til kommentar

Eg er midt i denne prosessen, og kan stadfeste at dette ikkje er eventyr frå Olympus Norge. Oppdaga for nokre dagar sidan at LCD-skjermen på min E-3 måtte reparerast. Kontakta Olympus Norge direkte, og fekk avtalt lånekamera + objektiv (nytta sjansen for å få sjekka min 14-54mm). Henta pakken frå Olympus på tirsdag, og heva det eine augebrynet da postdama kom fram med ein stor lyseblå plastkasse med Olympus Service klistra på alle sidene. Oppi kassen låg kamerahus og objektiv i utskore skumgummi. Returlapp og nye strips til å forsegle kassen følgde også med.

 

Men: Olympus bruker dette som ein smule "sleip" marknadsføring. I staden for eit tilsvarande 14-54mm låneobjektiv, lyste det eit 12-60mm nedi kassen! Ai, ai, ai! Autofokusen er lynkjapp saman med E-3, heilt rå, ideell brennvidde for reiser, verforsegla, ai, ai, ai...

 

Vel, så langt er dette strålande service frå Olympus, nesten som at eg kjenner meg som ein proff! Servicekassen vart sendt i retur i går, så får vi sjå korleis dette går vidare.

Lenke til kommentar
Sikkert nok. Muligens er e-1 så gammelt at de ikke har låne ting til alt, og alt av garanti begynner vel å gå ut, og man må jo tenke på at olympus skal få lov til å tjene LITT penger også. E-1 er vel nesten ikke verdt frakten det koster å sende det på posten lenger. Sånn ifht hva de koster brukt nå tenker jeg ;=)

E-1 er fortsatt populær blandt de mer ihuga brukerene. Dt har primært med farge-gjengivelsen til sensoren å gjøre, men også ergonomi og størrelse har gort den til en legende hos forstå-seg-på-ere. Så de er ikke akkurat gratis på bruktmarkedet. Men jeg tror gjerne at det begynner å røyne på med deler.

 

Tom

Lenke til kommentar
Sikkert nok. Muligens er e-1 så gammelt at de ikke har låne ting til alt, og alt av garanti begynner vel å gå ut, og man må jo tenke på at olympus skal få lov til å tjene LITT penger også. E-1 er vel nesten ikke verdt frakten det koster å sende det på posten lenger. Sånn ifht hva de koster brukt nå tenker jeg ;=)

E-1 er fortsatt populær blandt de mer ihuga brukerene. Dt har primært med farge-gjengivelsen til sensoren å gjøre, men også ergonomi og størrelse har gort den til en legende hos forstå-seg-på-ere. Så de er ikke akkurat gratis på bruktmarkedet. Men jeg tror gjerne at det begynner å røyne på med deler.

 

Tom

 

Jeg tror ikke det vil stå på deler til E-1, og jeg er forøvrig helt enig i det du skriver om sensorkvaliteten. Jeg har en E-1 og en nikon d300, som jeg bruker til fuglefotografering på grunn av autofokusen. Til annet bruk av still-bilde type bilder gir E-1 bedre kvalitet på bildet, antagelig gr. ccd sensoren (til fordel for cmos sensoren i nikon).

 

Det jeg synes er litt leit, er at jeg er vant til at fabrikanter og importører ikke glemmer ut sine kunder på pro-pris nivået selv om nye kameraer dukker opp. Om noen år er også e-3 og e-30 gamle og glemt, da vil ikke de som kjøpte disse kameraene i dag føle noen lojalitet til merket når de skal skifte ut til nytt igjen. ja ja

Lenke til kommentar

Å si at e-1 fortsatt er "populært" blir sinnsykt relativt-- og sannsynligvis helt på jordet. Det er nok uten tvil det minst brukte digitale kameraet til olympus for øyeblikket.

 

At det har "legende" status er irrelevant, for om du spør noen her på forumet om HVILKET som helst gammelt objektiv / kamera, så kommer det en fyr og snakker om hvorfor det er så legendarisk, og nevner en fotograf som fortsatt bruker det ,=)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...