Gå til innhold

Karmaloop. Frakt, moms, toll?


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har tenkt å bestille en del klær til sommeren, og har funnet en del jeg har lyst på hos karmaloop.

Men problemet er at jeg ikke er sikker på hvor mye det koster å få sendt det til norge.

Jeg har tenkt å handle for cirka 3000.

Hvor mye må jeg betale for toll osv?

 

Mvh

Stian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg har bestillt der selv sikkert over 10 ganger..... de bruker DHL som transportør.... Jeg har ikke fått noe regninger fra DHL i ettertid heller.... jeg regna jo selv med og betale en regning etter bestillingen... jeg venta 4 uker etter jeg hadde mottatt klærne... ringte DHL spurte de om jeg hadde noe regninger utestående hos de... tenkte da på klærene som jeg bestillte fra karmaloop.com.. hun jeg snakka med da sa "Nei her står det ingenting på Eirik Eide" så jeg har ikke betalt noe regninger for moms eller toll....

 

 

Skal dere bestille fra www.karmaloop.com så anbefaler jeg dere til og bruke Rep code: EE32119 da får dere 20% avslag på totalt at dere handler! og 10% på senere bestillinger! samme om dere mixer salgsvarer og ikke salgsvarer!

 

er jo salg der nå 50-85%... og da blir den koden fin og bruke :) bare et lite tips!

 

 

en god deal!

 

 

 

Mvh

 

Eirik

Lenke til kommentar
Jeg har bestillt der selv sikkert over 10 ganger..... de bruker DHL som transportør.... Jeg har ikke fått noe regninger fra DHL i ettertid heller.... jeg regna jo selv med og betale en regning etter bestillingen... jeg venta 4 uker etter jeg hadde mottatt klærne... ringte DHL spurte de om jeg hadde noe regninger utestående hos de... tenkte da på klærene som jeg bestillte fra karmaloop.com.. hun jeg snakka med da sa "Nei her står det ingenting på Eirik Eide" så jeg har ikke betalt noe regninger for moms eller toll....

 

 

Skal dere bestille fra www.karmaloop.com så anbefaler jeg dere til og bruke Rep code: EE32119 da får dere 20% avslag på totalt at dere handler! og 10% på senere bestillinger! samme om dere mixer salgsvarer og ikke salgsvarer!

 

er jo salg der nå 50-85%... og da blir den koden fin og bruke :) bare et lite tips!

 

 

en god deal!

 

 

 

Mvh

 

Eirik

 

Frakta ble sinnsykt dyr derifra når jeg bestilte klær for nærmere 10k, men jeg brukte jetcarrier.com til å frakte det hit til norge, da man bruker rep.code for å få gratis frakt innenfor usa(DIVINE tror jeg det va)

Lenke til kommentar
Jeg har bestillt der selv sikkert over 10 ganger..... de bruker DHL som transportør.... Jeg har ikke fått noe regninger fra DHL i ettertid heller.... jeg regna jo selv med og betale en regning etter bestillingen... jeg venta 4 uker etter jeg hadde mottatt klærne... ringte DHL spurte de om jeg hadde noe regninger utestående hos de... tenkte da på klærene som jeg bestillte fra karmaloop.com.. hun jeg snakka med da sa "Nei her står det ingenting på Eirik Eide" så jeg har ikke betalt noe regninger for moms eller toll....

 

 

Skal dere bestille fra www.karmaloop.com så anbefaler jeg dere til og bruke Rep code: EE32119 da får dere 20% avslag på totalt at dere handler! og 10% på senere bestillinger! samme om dere mixer salgsvarer og ikke salgsvarer!

 

er jo salg der nå 50-85%... og da blir den koden fin og bruke :) bare et lite tips!

 

 

en god deal!

 

 

 

Mvh

 

Eirik

 

Frakta ble sinnsykt dyr derifra når jeg bestilte klær for nærmere 10k, men jeg brukte jetcarrier.com til å frakte det hit til norge, da man bruker rep.code for å få gratis frakt innenfor usa(DIVINE tror jeg det va)

 

 

NEFF altså du må ikke bruke jetcarrier... anbefales _IKKE_ bruk det som er standar for karmaloop.com altså DHL. som jeg skrev over her så har ikke jeg betalt noe toll eller moms når jeg har bestillt derfra... og når du bruker sånn der "FREE SHIPPING USE CODE "BLABLABLA" INTERNASJONAL GET 8% off instead of 10$ off" nytter ikke :p eller fynker ok da... men den koden her EE32119 gir deg 20% off på første bestilling og 10% off på senere bestillinger.! og når du skal velge state så velger du "Outside US/CAN" ... det tok meg en helg for og få klærene sist jeg bestillte. og de leveres på døra av DHL

Lenke til kommentar

Jeg sa da ikke at jeg trengte å bruke Jetcarrier? Jeg brukte det for da fikk jeg gratis frakt siden det ble sendt ifra Karmaloop til Jetcarrier, og siden det da holdt seg i landet så fungerte koden, ikke sant? Brukte Jetcarrier for å få det hit, bare.

Lenke til kommentar
Jeg sa da ikke at jeg trengte å bruke Jetcarrier? Jeg brukte det for da fikk jeg gratis frakt siden det ble sendt ifra Karmaloop til Jetcarrier, og siden det da holdt seg i landet så fungerte koden, ikke sant? Brukte Jetcarrier for å få det hit, bare.

ait men daså :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bestiller ofte derifra jeg. Har av og til ikke fått MVA og Toll regning. Siden er Meget sikker å de lagrer ikke Kredittkort informasjon (og om du er i tvil, bruk Paypal som betalings metode).

 

 

Hvis dere er interesert i 20% avslag på HELE ordren deres (spiller ingen rolle om det er sko, jente/gutte klær eller allerede nedsatte varer. 20% på ALT)

 

Skriv i Rep Code feltet etter du har klikket Checkout i handlekurven "SK31420" så blir det automatisk trekt 20% på totalsummen. Du vil få Oversikt av frakt kostnader og totalprisen etter det er trekt fra 20% når du skal velge betalings metode.

 

 

Som sagt, bruk Rep Code SK31420

 

Legger ved en fil som beskriver hvordan du skal bruke rabatt koden om det er tvil etter forklaringen.

 

Mvh

 

Sondre Gjøvik

post-175977-1246486548_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Bestiller ofte derifra jeg. Har av og til ikke fått MVA og Toll regning. Siden er Meget sikker å de lagrer ikke Kredittkort informasjon (og om du er i tvil, bruk Paypal som betalings metode).

 

Dette med kredittkort info.

Når jeg bestillte fikk jeg mail fra de om at de ville ha bilde av kortet. Må vell sende det inn?:p

Endret av Stianlol
Lenke til kommentar

# Send us a copy of the front and back of the credit card you used to place this order.

 

# Send us copy of a Photo ID with your signature on it.

 

# Provide us additional billing information using the following link. Click here

 

Fikk det på mailen.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Vil på det sterkeste IKKE anbefale verken karmaloop eller å bestille klær fra utlandet generelt. For litt siden la jeg inn en ordre på karmaloop, den ble på totalt 250dollar=1550kr. Det var det faren min betalte via paypal. Nå har det gått et par uker, og idag mottok jeg gebyrfaktura fra DHL (leverandør) med moms gebyr, skattegebyr og tilleggsgebyr.

Fikk brevet i posten for 10 min siden, og da jeg så den fikk jeg bakoversveis. Den viste hele 800KR, altså over halvparten av det jeg handlet for i utgangspunktet.

 

MOMS: 490kr

Skatt: 190kr

Utleggsgebyr: 110kr

 

Dette er regningen jeg sitter igjen med, men har i det minste fått en lærepenge om å ALDRI bestille for over 200kr fra utlandet igjen. Så tenk litt over før dere handler klær og generelt andre ting fra utlandet.

 

Karmaloop + DHL = :thumbdown:

 

 

Og som om ikke det var nok med det. Etter faren min brukte paypal for å betale disse klærne, og ga sin kortinformasjon til de, har han blitt tappet for 7000kr på en kort periode. Dette har gått over 5-6 betalinger, og dette kortet var ikke brukt av han etter han brukte det via paypal.

 

Dette er penger han mest sannsynlig får igjen på en eller annen forskikring i banken, men det viser bare hvor latterlig idiotisk paypal faktisk er. IKKE sikkert i det hele tatt! Stay away!

Endret av vEGINHO
Lenke til kommentar

Er vel ingen grunn for å ikke anbefale en nettside eller fraktefirma fordi at du måtte betale moms. Når du bestiller for over 200 kroner må du alltid være innstilt på å risikere å betale moms og toll, og det måtte du i denne saken. Sånn er det bare. Se på den lyse siden. Hadde posten fortollet det for deg, ville de tatt 200 kroner i gebyr istedenfor 110kr.

 

Selv om en må betale moms, er det likevel ofte man sparer å bestille fra utlandet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...