Gå til innhold

Verdens kraftigste bærbare PC?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Altså er man en ivrig gamer som spiller hver dag, så bruker man pengene på en stasjonær PC. Det er jo mye enklere å oppgradere en stasjonær PC, for ikke å glemme billigere.

 

For en ivrig lan-gamer kan jeg tenke meg dette er perfekt, eller en gamer med skilte foreldre som innebærer en uke her og der.

Lenke til kommentar

Herregud... Ville jeg hatt 50000, så ville jeg ha gått for en mega fancy stasjonær pc til 20.000-25.000 og spart resten :p Waste of cash, spør dere meg. Greit nok å ha en bærbar som man kan spille spill på, men tror neppe det er så viktig å kunne spille spill som Crysis og FraCry 2 hvorenn man går... (på "high" innstillinger)

Lenke til kommentar
Alienware sikter seg inn på et marked med lik 0 brukere. Allikevel klarer de å holde det gående. De kan ikke tjene stort på salg av slike maskiner, inntektene ligger nok i ferdigbygde desktopmaskiner.

Hadde de klart å holde det gående ville de ikke vært en del av Dell ;)

 

Begge de store "supermaskinprodusentene" måtte bite i det sure eplet og selge seg ut til andre merkenavn fordi de ikke klarte å holde det gående på egenhånd. Alienware gikk til Dell og Voodoo-PC gikk til HP.

Lenke til kommentar

Som sikkert mange andre ser jeg godt poenget med slike maskiner. Har flere venner som tjener veldig godt, og som bruker laptopp i jobbsammenheng. I tillegg reiser de mye rundt og er ofte lenge på de forskjellige stedene, dette gjør at det ikke er noe poeng å investere i en stasjonær til å samle støv hjemme. Da er det bedre å få jobben til å sponse deler av en slik en så man kan ta den med seg dit man reiser :) Ikke for alle og enhver vil jeg påstå, men det har heller alienware aldri påstått å være.

Endret av Suram
Lenke til kommentar

En stor og tung slepbar kloss til 50'000kr? Var jo faktisk veldig stygg i tillegg?

For meg er ikke denne bærbare overhode, en bærbar skal være portabel (helst ikke større enn 13 - 14") og ikke veier stort mer enn 1.0 - 2.5kg og ha god batterilevetid.

 

Denne fyller vell ingen av disse kravene, og til 50'000kr?!

Kjøp deg en god stasjonær til 20'000 - 25'000kr og en fin portabel BÆRBAR til 14'000 - 20'000kr, det er faktisk billigere og en langt mer logisk løsning, hvert fall i min bok :)

 

 

Er heller ingen unnskyldning at det er tungvindt å frakte rundt på en stasjonære fra sted til sted ofte, du kan fint bygge deg en relativt kompakt og hendy stasjonær som du klarer å få meg deg relativt lett.

Lenke til kommentar

Ta ein ferie til USA, kjøp deg denne bærbare pcen;

 

- Display: 17" Wide Viewing Angles WUXGA LCD with Super Glossy Surface (1920 x 1200)

- Processor: Intel® Core™ i7-965 Processor Extreme Edition ( 8MB L3 Cache, 3.20GHz, 6.4GT/sec QPI )[+$785.00]

- Video & Graphics Card: Nvidia GeForce GTX 280M Graphics with 1GB DDR3 Video Memory

- Operating System: Genuine MS Windows® VISTA Home Premium 32/64-Bit Edition

- Memory: 12GB Triple Channel DDR3 SDRAM at 1066MHz - 3 X 4GB

- RAID Storage Options: RAID-0 Storage ( Data Strip - Requires 2nd Hard Disk Drive or both 2nd & 3rd Hard Disk Drives )

- Primary Hard Disk Drive: 500GB 7200rpm SATA 300 Hard Drive[+$105.00]

- 2nd Hard Disk Drive: 500GB 7200rpm SATA 300 Secondary Hard Drive in RAID configuration[+$155.00]

- 3rd Hard Disk Drive: 500GB 7200rpm SATA 300 3rd Hard Disk Drive[+$155.00]

- Optical Drive: 2X Blu-ray Reader/8X DVD±R/2.4X +DL Super-Multi Drive & Software[+$145.00]

- Wireless Network Card: Intel Wi-Fi Link 5300AGN - 802.11A/B/G/N Wireless LAN Module

- Bluetooth: Internal Bluetooth V2.0 + EDR Module

 

Rett i overkant 30000.- ($5,319.00). Da får du både "verdens kraftigaste bærbar" pluss ferie til USA for under 45000.-. For eit kupp!! Dell, gå og ta deg ei rosinbolle!

Endret av Drumdur
Lenke til kommentar
En stor og tung slepbar kloss til 50'000kr? Var jo faktisk veldig stygg i tillegg?

For meg er ikke denne bærbare overhode, en bærbar skal være portabel (helst ikke større enn 13 - 14") og ikke veier stort mer enn 1.0 - 2.5kg og ha god batterilevetid.

 

Denne fyller vell ingen av disse kravene, og til 50'000kr?!

Kjøp deg en god stasjonær til 20'000 - 25'000kr og en fin portabel BÆRBAR til 14'000 - 20'000kr, det er faktisk billigere og en langt mer logisk løsning, hvert fall i min bok :)

 

 

Er heller ingen unnskyldning at det er tungvindt å frakte rundt på en stasjonære fra sted til sted ofte, du kan fint bygge deg en relativt kompakt og hendy stasjonær som du klarer å få meg deg relativt lett.

 

 

Man kjøper bærbar for behov. som skolePC er denne sikker ubehagelig å ha med. mye pga størrelse tyngde og diverse og siste men ikke minst å drasse en slik med seg hver dag. men som gamer PC som man sjeldent flytter vist man ikke skal til vennene eller på lan så er den nok perfekt.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...