Gå til innhold

Intel Core i5-resultater på nett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg forventer at det kommer en grundig test fra HW når de endelige produktene kommer i hyllene, og da bør det være anbefalinger for de som ønsker en veldig god spille-PC, de som ønsker en passe god spille-PC og de som ønsker en kraftig nok PC til en del spill og multimedia. Jeg synest det er en god idé å dekke et bredest mulig publikum.

Lenke til kommentar
Spor for NVRAM? Er det slik at det som er i vanlig RAM kan bli skrevet over til NVRAM før maskinen skrus av slik at det blir raskere å skru maskinen på igjen?

Disse kortene er debug-kort, endelige produkter vil ikke nødvendigvis se slik ut...

Lenke til kommentar
Jeg synes det er mer interessant med Core 2 vs i5 enn i7 vs i5.

Til sammenligning fikk min Core 2 Q6600 @ 3,6 følgende score i Cinebench R10:

Rendering (Single CPU): 4165 CB-CPU (i5 @ 2,6 - 3946)

Rendering (Multiple CPU): 14560 CB-CPU (i5 @ 2,6 - 15336)

Lenke til kommentar

Egentlig litt enig med grizzlyx, der. De som allerede har kjøpt i7 vil jo mest sannsynlig ikke kjøpe i5 uansett, og av alle oss andre som bruker Core 2 har sannsynligvis veldig få faktisk prøvd i7, så for oss blir de ytelsesforskjellene litt meningsløse...

 

Men for all del, en veldig flott artikkel! :thumbup::D

Endret av Breidablik
Lenke til kommentar
Litt fyldigere artikkel enn vanlig, bra! :)
Men for all del, en veldig flott artikkel! :thumbup::D
Takker, godt å høre at hardt arbeid settes pris på.

 

Jeg synes det er mer interessant med Core 2 vs i5 enn i7 vs i5.

Til sammenligning fikk min Core 2 Q6600 @ 3,6 følgende score i Cinebench R10:

Rendering (Single CPU): 4165 CB-CPU (i5 @ 2,6 - 3946)

Rendering (Multiple CPU): 14560 CB-CPU (i5 @ 2,6 - 15336)

Må legge inn i beregningene at Cinebench bruker mye av minne og HDD. Dog gir det mening, spesielt med tanke på at i7-oppsettet brukt i sniktitten kun er kjørt med to-kanals minne. i* har dog fordelen av DDR3.

 

Egentlig litt enig med grizzlyx, der. De som allerede har kjøpt i7 vil jo mest sannsynlig ikke kjøpe i5 uansett, og av alle oss andre som bruker Core 2 har mest sannsynlig veldig få faktisk prøvd i7, så for oss blir de ytelsesforskjellene litt meningsløse...
Takk for tilbakemeldinger - la til sammenlikninger med Q9650, Q9400, Q8200 og AMD X4 955, btw. :) Endret av WheelMan
Lenke til kommentar
Jeg lurer på hvordan p55 vil takle flere skjermkort? Vil dette bli gjort på samme måten som x58? Altså vil i5 plattformen takle flere skjermkort like bra som i7 plattformen?

 

Svaret på det finner du i Anandtech artikkelen. To PCIe 2.0 spor styres av den integrerte kontrolleren i cpu'en. Du kan ha en på 16x eller 2 på 8x. Altså ikke noe for folk som tenker å kjøre monsterkort i SLI/crossfire.

Lenke til kommentar
Svaret på det finner du i Anandtech artikkelen. To PCIe 2.0 spor styres av den integrerte kontrolleren i cpu'en. Du kan ha en på 16x eller 2 på 8x. Altså ikke noe for folk som tenker å kjøre monsterkort i SLI/crossfire.

Det gjenstår å se. Det er veldig lav latency på den PCI Express implimentasjonen som brukes i Core i5.

Lenke til kommentar

P55 med Core i5 og et super bra grafikkort (hd 58xx x2 / GT300) vil med andre ord være et meget habilt system. I dag er det vel grafikkortet som henger etter i spill?

 

En annen spennende cpu er 32nm dual core i5. Hvilke frekvenser kan vi forvente her? Og vil HT på den være mer en nok for oss som kun gamer, og ellers surfer nettet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...