Gå til innhold

Sniktitt: Nokia N97


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Utrolig tirst det med nettleseren. Jeg bruker telefonen mye til å surfe. Hovedgrunnen til at jeg ønsker stor skjerm. Men jeg har ennå ikke funnet noe alternativ som jeg ergodt nok/jeg liker nok til å gå vekk fra N97... Blir nok min neste telefon, heldivis er ventetiden snart over :)

Lenke til kommentar
Utrolig tirst det med nettleseren. Jeg bruker telefonen mye til å surfe. Hovedgrunnen til at jeg ønsker stor skjerm. Men jeg har ennå ikke funnet noe alternativ som jeg ergodt nok/jeg liker nok til å gå vekk fra N97... Blir nok min neste telefon, heldivis er ventetiden snart over :)

 

HTC touch pro 2 er da ett godt alternativ med kjappere browser?

Lenke til kommentar
Utrolig tirst det med nettleseren. Jeg bruker telefonen mye til å surfe. Hovedgrunnen til at jeg ønsker stor skjerm. Men jeg har ennå ikke funnet noe alternativ som jeg ergodt nok/jeg liker nok til å gå vekk fra N97... Blir nok min neste telefon, heldivis er ventetiden snart over :)

 

HTC touch pro 2 er da ett godt alternativ med kjappere browser?

 

Har sett på den, men den mangler en del ting jeg får i N97. Så den er ikke et alternativ for meg også. Selv om jeg gleder meg til å få prøve den også :)

 

Et alternativ er vel å bruke en annen browser. Opera lager jo også til symbian..

Endret av EldarH
Lenke til kommentar
Utrolig tirst det med nettleseren. Jeg bruker telefonen mye til å surfe. Hovedgrunnen til at jeg ønsker stor skjerm. Men jeg har ennå ikke funnet noe alternativ som jeg ergodt nok/jeg liker nok til å gå vekk fra N97... Blir nok min neste telefon, heldivis er ventetiden snart over :)

 

Opera mini to the rescue.

 

Fungerer glimrende med touch, er rask, og for meg på mange måter bedre en storebroren, Opera mobile.

Er det i det hele tatt noen som bruker Nokia browseren?

Lenke til kommentar

At skjermen er resistiv, og ikke kapasitiv, betyr at du kan bruke en pekepenn på skjermen. Dersom du bruker fingrene reagerer slike skjermer imidlertid litt dårligere enn den kapasitive typen.

 

Står det så pent.

 

Betyr det at når jeg skal ringe, altså skrive inn tall på skjermen så blir dette vanskelig uten pekepenn? eller betyr det at jeg må trykke meg grønn før noe skjer?

Lenke til kommentar

Nei, å bruke fingeren fungerer fint, ihvertfall på de andre resistive skjermene jeg har prøvd. Forskjellen er at du må legge et lite trykk på skjermen. Dette resulterer igjen med større nøyaktighet (og dermed mulighet for penn) og sjeldnere feiltrykk. Det er dog ikke alltid like fancy som de kapasitive skjermene, for de som bruker det som et argument.

Lenke til kommentar
Nei, å bruke fingeren fungerer fint, ihvertfall på de andre resistive skjermene jeg har prøvd. Forskjellen er at du må legge et lite trykk på skjermen.

Det er jo sant som du sier, men jeg tror akkurat dette misforstås litt. Jeg tror folk leser dette som at å trykke på en slik skjerm er skikkelig tunvindt og problematisk. Det er jo slettes ikke tilfelle. Ta f.eks min Garmin GPS som er flere år gammel og som aldri har vært noen toppmodell. Jeg har ingen problemer med å manøvrere i menyen eller å skrive på skjermen. Det er faktisk ganske så behagelig. N97 har nok ikke noen dårligere trykkskjerm, så jeg er overbevist om at akkurat dette vil fungere fint.

Lenke til kommentar

Opera har laget 9.5 til symbian også? Så man kan legge det rett inn på N97?

 

Håper de får ræva i gir med opera 9.7 turbo og får lansert det til Symbian :)

 

Så lenge D-paden er der så er det ikke så altfor nøye åssen touchskjermen er for min del.. På min E90 savnet jeg ikke touchscreen, men at det er mulig og bruke fingeren på N97 er jo kjekt..

 

EDIT: man kan vell bruke D-pad til og scrolle opp og ned i opera også?

Endret av Lionel_Luthor
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...