Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette ser veldig bra ut. så gjennom mye av den demo videoen(hvis den kan kalles det, 1 time og 20 min....) filoverføring og deling av dokumenter blir veldig enkelt, og kjapt:P

stavekontrollen så også veldig bra ut, den ser ordene i sammenheng i stede for enkeltord.

translate er også interessant, kan jo chate på norsk med kinesere for eksempel:D

kan øke effektiviteten i mange bedrifter betraktelig

Lenke til kommentar

Meget interessant! De opplagte brukerområdene en vel som en erstatning til mail/IM og integrasjon med andre tjenester som facebook, flickr osv. og ikke minst forumer kommentarer til artikler og bugtrackere.

 

Men hva om store bedrifter lager sin klient og systemer rundt wave. Dette kan da erstatte exchange, prosjektorganisering og til og med versjonskontroll til utvikling.

 

Vi får håpe dette blir en ny åpen standard til kommunikasjon, på lik linje med HTML som åpen standard for innhold og XML for struktur.

På tide noen gjør er sikkerlig forsøk på å modernisere nett kommunikasjon på, i en åpen standard.

 

Da er det bare for diskusjon.no og starte utviklingen av vår plugin :)

Lenke til kommentar

Meget interessant

 

Once the Google Wave team releases the reference versions of the

client and server, you should be able to install and run a private

wave server inside your private intranet. One of the features of

implementing Wave on top of XMPP/Jabber is that there is no

requirement for a fully centralized architecture that needs to phone

home to Google or another corporation in order for the base

functionality of Wave to work.

Lenke til kommentar

jeg så på starten av presentasjonen (25 minutter av den) og trur dette kommer til å bli STORT, når de får releasea wave til normale folk. ting er gjort på en måte som gjør at folk som ikke kan mye om hvordan de fleste ting på internett funker vil bruke mange av funksjonene.

Lenke til kommentar
Ordet åpen kildekode: Omfavner ikke det en del forskjellige varianter lisenser, eller heter de noe annet finurlig de åpne programmene som ikke er fullstendig åpne?

"Åpen kildekode" henviser mer til utviklingsmodellen og trenger ikke nødvendigvis å garantere de 4 essensielle frihetene som man snakker om innen "fri programvare" som er et mer politisk begrep. http://en.wikipedia.org/wiki/Open_source_s...urce_Definition

Følgende lisenser regnes som "open source": http://www.opensource.org/licenses/category

 

Jeg tror ikke dette kommer til å bli copy-left, men regner med at det er GPL kompatibelt ihvertfall.

Google er jo "viral" i seg selv :p

Endret av jonnor
Lenke til kommentar

Det viktigste her er at protokollen blir åpen. På den måten kan du skrive din egen server og din egen klient, akkurat som e-post er en åpen protokoll som alle kan skrive servere og klienter til.

 

Akkurat som det er viktig for Microsoft at folk kjøper og bruker PC-er (de fleste som bruker PC-er bruker Windows) så er det viktig for Google at folk bruker internett (de fleste som bruker internett bruker Google). Jeg vil tro at Google innser at det ikke nytter for dem å låse seg inne, det har de brent seg på før. Ved å gjøre protokollen åpen og open source sin egen programvare så vil protokollen kunne få stor utbredelse, kanskje like utbredt som e-post. Det vil si at flere vil bruke Google Wave og Google tjener mer penger.

Lenke til kommentar

Jeg håper og tror at dette blir såpass stort at jeg enda ikke har innsett det selv.

 

Det jeg gleder meg mest til er å bruke den i kombinasjon med en MSN-plugin så jeg slipper har Live Messenger dritten installert på maskinen lenger.

 

Kan jeg bare også få nevne at man KAN SKRU AV AT DEN SENDER BOKSTAV FOR BOKSTAV I REALTIME. Har sett så mye klaging på dette av drittunget som bare har sett 5 minutter av demoen.

Endret av tacomodo
Lenke til kommentar
jeg så på starten av presentasjonen (25 minutter av den) og trur dette kommer til å bli STORT, når de får releasea wave til normale folk. ting er gjort på en måte som gjør at folk som ikke kan mye om hvordan de fleste ting på internett funker vil bruke mange av funksjonene.

 

Det kommer ute tvil til å bli stort. Virker dette så bra som demonstrasjonen indikerer så kan vi glemme MSN, blogging blir en ny verden, epostklienten kan kastes, de fleste av oss trenger ingen tekstbehandler etc. Diskusjonsforum kan redefineres til noe helt annet.

 

Det er lett å bli overentusiastisk, men dette tror jeg faktisk blir den neste killerapplikasjonen på nettet.

 

@tacomodo: Det kommer sikkert en MSN plugin, men denne gjør jo det helt meningsløst å bruke MSN i det hele. Bedre å få kontaktene vekk fra MSN.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar

Må bare si meg helt enig med Bolson. Klarte ikke å slutte se før presentasjonen var ferdig. Virker som vist, så tror jeg dette kommer til å forandre verden like mye som internett har gjort til nå.

 

Og skjer det, så er det svært mange selskaper som må starte å tenke veldig annerledes for å henge med.

 

Er også veldig glad for den åpenheten google viser helt fra starten av. Jeg tror det er nøkkelen som trengs for at dette skal bli suksessen det har potensial til å bli.

Lenke til kommentar
@tacomodo: Det kommer sikkert en MSN plugin, men denne gjør jo det helt meningsløst å bruke MSN i det hele. Bedre å få kontaktene vekk fra MSN.

Joda, men jeg er ikke så naiv at jeg tror alle kommer til å bruke Wave og like det - i alle fall ikke med en gang. Man vil nok alltid ha noen kjipe venner som insisterer på å holde kontakten via crap software, be it Facebook, Live Messenger, eller ICQ.

Lenke til kommentar

Wave er helt klart noe å følge med på. Hvis folk begynner å bruke det, så vil det forandre hvordan kommunikasjon foregår over nettet.

 

I øyeblikket tror jeg ikke noen helt forstår hva dette vil bli, selv ikke google folka. De oppdager selv nye måter å bruke verktøyet på selv nå, og jeg tror de fremdeles tenker litt for tradisjonelt for å kunne virkelig bruke det fullt ut. Når flere tusen utviklere, og mange mer brukere begynner å jobbe med det, først da vil potensialet begynne å vise seg.

 

En ting er sikkert, vi har enda bare sett en liten del av hva wave vil kunne gjøre. Jeg vil tippe at først om et par år vil vi kanskje begynne å ane konturene av hva dette kan bli.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...